Direct Connect traag in LAN

Pagina: 1
Acties:

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Hoi iedereen ik zit met het volgend probleempje.

Ik heb hier een klein servertje in elkaar gestoken om als fileserver te dienen. Als ik gebruik maak van FTP haal ik makkelijk 10MB/s. Als ik gewoon mapjes share en versleep met Windows zelf haal ik ook makkelijk de 10 MB/s.

Nu voor een lan party vind ik het persoonlijk makkelijker om een direct connect server op te zetten omdat niet iedereen ftp snapt en ik ook niet echt veel zin heb om dat uit te leggen :P Nu heb ik de volgende opstelling : Server draait ptokax 0.3.3.0 en als client DC++ 0.4034. Als ik nu bv een isotje download van de server gaat dit tegen max 5 mb/s. Heeft iemand een idee om dit wat sneller te maken?

Oh ja ik zal nog even de specs geven van de pc's die ik gebruik:

Client :
AMD 2500+ Barton
Sata 200 gig
onboard nvidia 100Mbps netwerk

Server :
AMD 2200+
Ide 7200 120 gig
realtek 100Mbps netwerkkaartje

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
mischien andere server/client software gebruiken?

• Somora
Ik heb net even de yoshi hub geprobeerd. Maar nog steeds gaat de snelheid tegen 5MB/s. Heeft er eigenlijk iemand een betere client dan DC++?

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 17:09
Alleen zoeken en verbinding leggen gaan via de hub. Transfers zijn p2p dus een andere hub zou daar geen invloed op moeten hebben.

Met gewoon dc++ gaat het hier over LAN met 8-10MB/s.

• Somora
Hm dan zou het eigenlijk tegen volle snelheid moete werken? Maar waar ligt het probleem dan , ik heb al alle mogelijke tests gedaan maar daar geraak ik zonder moeite aan 10mb/s en bij direct connect niet. Zijn er eigenlijk nog andere programma's die gebruikt worden om makkelijk files te sharen op een lan party?

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26
Laat je ze active (via externe ip) verlopen of gewoon intern, anders zou het natuurlijk kunnen dat je router een beetje overbelast raakt hierdoor

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

File -> Settings -> Advanced -> Enable safe and compressed transfers -> uitvinken

heb ooit gehoord dat dat moest helpen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Somora
@Jimbolino: Ja!! Dat is het nu gaat hij tegen de volle 10mb/s Bedankt _/-\o_
Pagina: 1