Toon posts:

help geen beeld 6800gt

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi , ik heb geen beeld meer met mijn xfx 6800gt na het resetten van mijn pc en dat vanaf het begin dus niet pas in windows als ik me pc aan zet dan krijg ik ene melding van mijn monitor dat er gen signaal is hte beeldscherm werkt wel die heb ik op mijn andere pc getest mijn fans draaien nog allemal van de gt van mijn cpu mijn voeding en mijn kast de molex stekker heb ik ook in mij gt zitten

ik heb op got gezocht naar oplossingen en in de faq maar heb niks kunnen vinden

het was dus gewoon toen ik zin windows zat en op de reset knop drukte daarna had ik gelijk geen beeld meer wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op alvast bedankt

( pc specs zijn btw XFX geforce 6800gt ,amd 3800+ ,asus a8v deluxe wifi ,2x 512 mb non ecc ram en ik heb niks overgeclocked )

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik wil hem wel van je overnemen, of ruilen tegen een 9800Pro@XT met R360Core en tempsensor :)

Iig, zitten alle kabels er goed in?

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
ja alle kabels zitten er nog goed in ik zal voor de zekerheid alles nog een keer nakijken

Edit : alles kabels zitten er goed in

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 15:06 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Heb je geen ander kaartje om mee te testen, kun je meteen je vga uitsluiten, of je hebt de schuldige gevonden. ;)
Zelfde voor mobo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net met een oude geforce2 ti geprobeerd maar heb daar het zelfde probleem mee heb geen 2e mobo over

iig bedankt

• Frigolamptje
Lijkt me dan wel aan het mobo te liggen. Probeer eens een bios reset of zo. Wat je vertelt heb ik ook nog gehad, denk er nu net aan, als ik men fbus te hoog instelde. Bios reset hielp toen. Anders een tijdje zonder stroom kan ook wonderen doen. ;)
Kun je nog even vermelden welke voeding je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
heb de batterij er 5 min uitgehaald ik kan het nog wel wat langer proberen

en mijn voeding is een levicom alien X 500 watt voeding
http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3274

de link voor meer info

• Frigolamptje
Nou zal ik eens vertellen hoe ik het opgelost heb. ;) (meer dan ééns btw)
Ik trek de stekker (die in de muur zit) enkele seconden uit, start de pc. Geen beeld. Pc uit door enkele sec op de powerknop te drukken en dat herhalen. Soms duurt het wel enkele minuten eer het lukt, soms langer, soms minder lang.
Nou weet ik niet of dit je helpt; en het is ook geen zo'n katholieke methode (is nederland niet protestants? :P ), maar het heeft mij steeds uit de nood geholpen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
kheb gen id ik ben niet gelovig maar goed ik zal het eens proberen bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de bios batterij er een half uur uitgelaten dus die moet inmiddels gereset zijn maar ik heb nog steeds geen beeld

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik weet wat het is ik heb een benq fp767-12 tft scherm maar daar zit geen dvi aansluiting aan dus gebruik ik ene dvi converter omdat de xfx 6800gt aleen maar dvi aansluitingen heeft , als ik hem op mijn radeon 9600se aansluit ( op mijn 2e pc ) dan krijg ik wel beeld met een D-sub aansluiting ( dacht dat die zo hete ) en niet met de dvi en als ik er niks geen kabel in heb zitten zegt me scherm geen signaal kabel gevonden en zit die er wel in zegt die geen signaal

kan dit kloppen ? zo ja wat doe ik er aan zijn mijn dvi aansluitingen kapot ?

• Frigolamptje
Is het de 256Mb versie? Deze heeft wel degelijk een gewoone monitor aansluiting, zoals je

hier ziet

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een gewone 256mb 6800gt en hij heeft toch echt 2 dvi aansluitingen het stata ok in het begin als je boot zie je dat die 256mb is en hier is de site http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT40AUD zoals je ziet dual dvi

Verwijderd

Topicstarter
btw wat ik eerder zei van die dvi aansluitingen kan niet helemaal want mijn geforce2ti heeft aleen een d-sub aansluiting en die doet het dus ook niet

maar dan snap ik niet waarom mijn scherm het niet op mijn 9600 het doet met dvi en wel met dsub :?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:58
Dat kan het probleem niet zijn want je hebt met een geforce 2 ti hetzelfde :S

waarschijnlijk ligt het aan je processor. Want ik herken dit probleem en altijd is het de processor nog geweest bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook aan het geheugen liggen ? ik had namelijk in het begin de fout dat het geheugen in de verkeerde bankjes zaten ( 939 is dual channel) en ik had er 1 in de blauwe en 1 in de zwarte zitten doen kreeg ik het zelfde dat heb ik dus weer opgelost door ze alle 2 in de blauwe te doen maar kna het zijn dat me geheugen niet goed contact maakt en dat ik daarom geen beeld meer krijg ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is 2x dana elec 512mb ram pc3200 kan het zijn dat mijn mobo dat niet goed ondersteund ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Helaas lijkt het erop dat je je die niet echt eigen hebt gemaakt:

- een topictitel dient de lading te dekken, scheeuwerige woorden als "help" in de titel doen dat niet bepaald
- als je denkt een hardwareprobleem te hebben, volledige specs in de topicstart
- het is een erg simplistische denkfout om zodra er niets op het scherm verschijnt gelijk je videokaart de schuld te geven.
- wees nauwkeurig! Als je Dane-Elec gehegen hebt, zeg dat dan ipv 'dana elec'...

en misschien belangrijkst van allemaal:

- de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop is er niet voor niets, je dient een topic niet binnen 24u te schoppen door nogmaals te posten. Heb je iets nieuws toe te voegen? Editten!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.