[SBS2003] Offline Exchange backup

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik hbe hier evn op google en weet ik veel allemaal waar nog meer naar een offline backup-methode gezocht voor exchange. In een ander topic van mij staat een download van het disaster-recovery document van MS voor exchange 2003 maar daar staat opzich wel alles in maar niet zoals ik de vraag stelde.

Ik kwam tevens dit topic tegen al een tijdje gelden: Offline backup maken van exchange 2000.

Waarin dit staat:
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:15:
Dit gebeurd bij ons om 02:00 uur:

net stop "Microsoft Exchange System Attendant" /y

En dit om 05:00 uur:

net start "Microsoft Exchange System Attendant" /y
net start "Microsoft Exchange Information Store" /y
net start "Microsoft Exchange MTA Stacks" /y
net start "Microsoft Exchange POP3" /y

De backup start om 02:10 en is ergens rond 4 uur afgelopen.
Logisch, je moet exchange stoppen wil je de mtadata en de mdbdata map kunnen backuppen. Nu sprak ik gisteren even een systeembeheerder en legde dezelfde vraag bij hem neer:

Kun je gewoon mtadata en mdbdata backuppen en exchange opnieuw installen en deze dan terug plaatsen en dan zouden de users hun mail weer moeten kunnen benaderen ?

Zijn antwoord was: Ja, zou moeten werken, exchange zou de boel zelf opnieuw moeten indexeren.

Nu is de vraag. is dat ook zo ? kan dat hie rnu ent niet vinden. Heb liever 3x ja en 1x nee dan 1 ja op een techDB :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Iemand nog op dit moment ? Ik kan te weinig bevestiging vinden op een (tijdelijke) offline backup desnoods naar een andere server :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Opgelost :)