[XP SP2] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik heb een Athlon 2800+ systeem met 512 RAM, 120 GB WD HDD en 9800 Pro draaiend op Windows XP Home UK met SP2.

Eergisteravond wilde ik een via e-mule gedownload avi filmpje afspelen (ren & stimpy) met Windows Media Player (mplayer, dus de basic speler). Die geeft aan dat een codec gedownd moet worden om 'm af te spelen, op zich vreemd omdat ik alrijd van die codec packs installeer maar alla. Mediaplayer downt een coded (ongeveer 4 mb geloof ik) via microsoft en filmpje gaat afspelen, helaas geen geluid. Ik sluit de player af en ga verder computeren.

Later op de avond wil ik de PC afsluiten (staat vaak lang achter elkaar aan en kan geen kwaad eens te rebooten). Ik kies voor shut down en krijg de error dat Mediaplayer niet reageert, ik kies 'end program' en PC gaat uit.

Vervolgens wil ik m aanzetten en start de PC op met melding dat er iets mis is gegaan tijdens het afsluiten en ik kan kiezen voor 'start normally' of 'safe mode' (met network, command prompt etc.). Kies eerst voor 'normally', krijg het schermpje met XP en balkje eronder, en hij reboot spontaan. Vervolgens kies ik voor 'safe mode', krijg de opstartlijst te zien en dan geeft 'ie aan 'Press ESC to cancel loading a347bus.sys' ongeacht of ik hier ESC of niet indruk reboot het systeem weer....

Als ik met de XP CD opstart (Paradigit Windows CD) en 'R' voor recovery kies laat 'ie alleen de optie om te recoveren met format van C: zien, terwijl ik voorheen meerdere recover opties had waarbij ik de uder disc niet per se hoef te formatteren....

Wat kan ik doen om de info op mijn C: schijf niet kwijt te raken, met name de mails in Outlook (die ik helaas alweer een tijdje terug geback-upped heb)?

Kon in de FAQ niets vinden waarmee ik geholpen ben.....

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

a347bus.sys is een Alcohol 120% driver.

klinkt alsof je system registry behoorlijk verransd is (dat deel waar je services / drivers in staan).

Ik zou eens kijken of je je disk in een andere PC kan hangen om je data te backuppen voor je iets anders gaat doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PAKMAN79
Dank voor je reactie.

Alcohol staat erop geïnstalleerd, dus dat kan kloppen.

Gaat het hier om een virus? Of is het meer een (XP SP2) software probleem? Heb geen zin om een ander systeem te besmetten als ik daar de drive in hang...

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zorg je toch dat daar een goeie up-to-date virusscanner op zit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BartPE gebruiken en dan je documents and settings renamen, daarna windows herinstalleren, je usersettings staan in je documents and settings map en die kan je achteraf weer terugzetten :)

of idd ombouwen en scannen op een andere pc, maar goed als je registry verkneuteld is dan heb je daar ook niks aan

A wise man's life is based around fuck you

• PAKMAN79
Panda Titanium Antivirus zit erop, die het altijd goed heeft gedaan, volgens mij....

BartPE, is dat een DOS programma ofzo?

Zal eens googelen

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

PAKMAN79 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:52:
Panda Titanium Antivirus zit erop, die het altijd goed heeft gedaan, volgens mij....

BartPE, is dat een DOS programma ofzo?

Zal eens googelen
BartPE is ongeveer het zelfde als Knoppix is, maar dan Windows: een volledig werkend Windows systeem, wat helemaal vanaf de CD kan booten :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• PAKMAN79
Als ik daar dus mee boot dan kan ik ook eventueel de Outlook/My Documents mappen kopiëren naar de andere HDD partities? Dat zou heel mooi zijn!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
PAKMAN79 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:57:
Als ik daar dus mee boot dan kan ik ook eventueel de Outlook/My Documents mappen kopiëren naar de andere HDD partities? Dat zou heel mooi zijn!
dat kan ja, bartpe kan ntfs lezen en schrijven :)

A wise man's life is based around fuck you

• PAKMAN79
Ik ga m downen en branden en probeer ermee te booten om de zaak een beetje te fixen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp en ik zal de bevindingen posten.

(Kan paar dagen duren, druk met werk...).

• PAKMAN79
Nou een collega heeft bartPE voor me gebrandt maar toen ik ermee wilde booten kreeg ik 'BOOT DISK FAILURE' dus dat schoot niet echt op... :'(

Toen ik vervolgens de Recover Windows CD wilde gebruiken kreeg ik allemaal errors (dat bepaalde .sys en .dat bestanden niet uitgepakt kunnen worden), uiteindelijk maar even een andere HDD erbij gezet, daar Windows op geïnstalleerd en vervolgens in Windows de 'oude' C: drive (die dus problemen gaf) geformatteerd.

Toen windows daar weer op geïnstalleerd, die loopt nu weer (zij het niet helemaal vlekkeloos, erg traag met opstarten, problemen met DVD branden, maar dat los ik nog op eventueel via Paradigit), bedankt voor jullie hulp in ieder geval. :)

Pagina: 1