Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSU powerup zonder moederbord lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee atx voedingen en wilde een van deze aanzetten zonder een moederbord (dus als extra power unit). Ik heb op google gezocht en verschillende reviews gelezen waarin staat dat je d.m.v. een klein stroom kabeltje (gestript aan beide kanten) de power supply on (groen) en the ground (zwart) moet verbinden.

De PSU zou dan aan moeten gaan zodra je er spanning op zet, maar ik heb verschillende methodes gebruikt (zie links) en geen heeft gewerkt. De psu zelf doet het gewoon als je deze op een moederbord aansluit.

Iemand een idee wat het probleem zou kunne zijn of ervaring heeft met dit probleem?

Enige links wat ik gevonden had.
http://www.gideontech.com/content/articles/196/1
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=631
http://www.casemodgod.com/mod_test_psu.htm

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik snap je verhaal niet. Gaat de voeding niet aan als je groen en zwart verbindt?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hang er een ccfl'etje of fan aan, PSU's houden er niet van als ze ze onbelast aanzet.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Last.fm

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Haan

dotnetter

Het zou gewoon prima moeten werken. Een paperclip werkt trouwens ook uitstekend :7 . Pin 4 (meestal groen idd, maar ook vaak grijs) verbinden met een zwarte draad en je voeding zou gewoon aan moeten gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 17 oktober 2004 @ 14:25:
hang er een ccfl'etje of fan aan, PSU's houden er niet van als ze ze onbelast aanzet.
Dat had ik al gedaan om te testen of de psu aanging maar de fan draait niet

Verwijderd

Geef eens wat specs van je voeding. Dan kan je op internet naar een print zoeken van de aansluitingen (= pinouts).
Trouwens bij de meeste voedingen staan de aansluitingen op de sticker (op je voeding zelf). Post die eens plz

EDIT: Zoek trouwens eerst eens op het GOT-forum. Deze vraag is al meerdere keren gepasseerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 14:30 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er staat mij iets van bij om pin 14 & 15 even te verbinden met een paper-clip, was de power-good waar je dan spanning opzette, en dan gaat' ie vanzelf aan.

[Disclamer] Op eigen verantwoording :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op 17 oktober 2004 @ 14:31:
Er staat mij iets van bij om pin 14 & 15 even te verbinden met een paper-clip, was de power-good waar je dan spanning opzette, en dan gaat' ie vanzelf aan.

[Disclamer] Op eigen verantwoording :)
Inderdaad, een paperclip doet de truc. Maar om niet het risico te lopen op kortsluiting, zou ik eerst naar een pinout zoeken op het net.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 14:27:
Geef eens wat specs van je voeding. Dan kan je op internet naar een print zoeken van de aansluitingen (= pinouts).
Trouwens bij de meeste voedingen staan de aansluitingen op de sticker (op je voeding zelf). Post die eens plz

EDIT: Zoek trouwens eerst eens op het GOT-forum. Deze vraag is al meerdere keren gepasseerd.
Sticker van de voeding.

Astec Model SA147-3515 (Op de site is niks tevinden over de pinouts).

Maximum Continues Output Power is 145W

Input :100 - 127V ~ 4A
200 - 240V ~ 2A
50/60 hz

Output : +12V 4.2A MAX
+ 5V 18A MAX
+ 3.3V 13A MAX
- 5V 0.3A MAX
- 12V 0.8A MAX
+ 5V SB 720mA MAX

Total Power On +3.3V & +5V Is 95W MAX.

Made in China :P

Ik had ook al op got gezocht maar daar staan dezelfde oplossing als in de links die ik gevonden had.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, had ik ook al gevonden :) maar de kleuren zijn niet bij elke atx voeding hetzelfde

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
Controleer de zekering even voor de zekerheid.
je kan 'm ook gewoon even in een PC hangen om te testen of de voeding niet rot is.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand een AT(X) voeding kortsloot. Dan ging alleen even de fan uit (12V wordt immers direct aan 0 gekoppeld) en als je dan snel (binnen een paar sec) los liet was er niks aan de hand :)
Uiteraard moet je dit niet proberen als de voeding je lief is :P

ieeeepppppp :P

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien is de voeding wel gewoon overleden.
Misschien is alleen de fan stuk, of doordat de fan stuk is is de voeding oververhit is geraakt en stuk gegaan. Vele mogelijkheden :)

Kan je de voeding niet eerst even testen in een werkende pc? Dus met mobo/hdd etc. Als ie dat niet doet kan je de voeding weer loskoppelen en vervolgens een oude cd-rom speler d'r aanhangen en dan groen en zwart verbinden.

Verwijderd

Ik legde de stekker met het lipje omhoog voor me neer, en sloot toen van het bovenste rijtje pin 4 en 6 op elkaar aan.. niet eens op de kleur draden gelet, ik kon zo toen wel gewoon mn voeding gebruiken. Zo zijn er ook van die vrouwjes adapters te koop om je PSU te starten en die werken precies hetzelfde.. Dus volgens mij zou het zo eigenlijk gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
hehe jazkers de paperclip heeft het hem gedaan :). De fan ging direkt aan op het moment dat ik spanning op de psu gezet had. de 14 (groen) en de 15 (zwart) waren de gelukkige pinouts.

Thx voor de reply's !! :)
Pagina: 1