resolutie probleem RADEON 9600 pro

Pagina: 1
Acties:

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57
Hoi, teneerste wil ik zeggen dat ik overal al heb gezocht en het er met meerdere mensen over heb gehad om dit probleem op te lossen maar dus zonder succes.

Ik heb een systeem met een ATI RADEON 9600 pro 125MB en een Viewsonic GT775 beeldscherm.

Ik heb deze computer onlangs geformateerd en nadat ik m omnieuw had geinstalleerd (Windows XP SP2 (engels)) kan ik alleen maar een goed beeld krijgen als ik de resolutie op 1280 X 1024 zet of hoger. Een lagere resolutie en het beeld wordt vervormt |:( |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bogey/Nr.%20(7).jpg
Dit plaatje is een voorbeeld van een lagere resolutie.

Ik vind het niet erg om met 1280 X 1024 te werken, maar voor spellen zet de computer de resolutie anders dus die kan ik nu ook niet spelen |:(

Voordat ik de comp had geformateerd hed ik geen problemen gehad met de schermresolutie gehad dus er kan niet iets hardwarematig kapot zijn.

Ik heb Catalyst versie 4.8 en de nieuwste driver voor mijn beeldscherm.

Weet iemand misschien de oplossing voor dit probleem, ik wordt er gek van.

Bedankt.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

er zitten van die knopjes voorop of onderop op je beeldscherm...stel per daar ff per resolutie in hoe groot hij moet zijn enzo...als het goed onthoud hij dat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens je refreshrate instellingen te veranderen, dat zal het wel niet zijn maar je kunt het iig proberen

denk dat misschien je monitor niet helemaal goed meer is, kijk anders eens of je hetzelfde probleem ook hebt met een andere videokaart dan kan je de monitor uitsluiten

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:39

Nemesizz

Untouchable

Zoiets heb ik ook altijd als ik net nieuwe drivers voor m'n videokaart heb geinstalleerd.

Mijn monitor slaat instellingen op per resolutie en refreshrate (mijn geval 70Hz).
Als ik dus nieuwe drivers install, dan zet ie de refreshrate standaart op 60Hz.

Mijn monitor heeft die settings niet in z'n memory staan, en daardoor staat dan bij mij ook veel buiten beeld. Verander ik de refreshrate weer naar 70Hz, daan weet mijn monitor weer hoe het beeld moet staan en is alles weer goed.

Dus check dat even na, of alles nog overeenkomt met wat het was in je vorige installatie (refreshrate enzo).

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

Ik heb een systeem met een ATI RADEON 9600 pro 125MB en een Viewsonic GT775 beeldscherm.
kleine typo misschien neem aan dat je 128 mb bedoeld

Website

• J-P
Nemesizz schreef op 17 oktober 2004 @ 21:02:
Zoiets heb ik ook altijd als ik net nieuwe drivers voor m'n videokaart heb geinstalleerd.

Mijn monitor slaat instellingen op per resolutie en refreshrate (mijn geval 70Hz).
Als ik dus nieuwe drivers install, dan zet ie de refreshrate standaart op 60Hz.

Mijn monitor heeft die settings niet in z'n memory staan, en daardoor staat dan bij mij ook veel buiten beeld. Verander ik de refreshrate weer naar 70Hz, daan weet mijn monitor weer hoe het beeld moet staan en is alles weer goed.

Dus check dat even na, of alles nog overeenkomt met wat het was in je vorige installatie (refreshrate enzo).
Nee dat is dus het rare, ik heb bij bijna elke resolutie al alle refreshrates geprobeerd en het probleem bleef gewoon ?????
Een jaar geleden had ik inderdaad hetzelfde en toen werkte dat wel, maar nu dus gewoon niet.
kleine typo misschien neem aan dat je 128 mb bedoeld
Ja idd, je hebt gelijk |:( |:(

• J-P
Ik heb net iets raars gevonden dat misschien dit probleem veroorzaakt.

Bij mijn hardware staat twee keer RADEON 9600
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bogey/hardware.JPG

Ik heb al geprobeerd ze te verwijderen maar nadat de computer windows opnieuw heeft opgestart staan ze er allebei nog?????

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:11

Houston3

ole

is normaal komt geloof ik doordat er 2 uitgangen opzitten ofzo dsub en dvi dus

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb ook 2 uitgangen op mn videokaart maar er staat bij mij gewoon eentje in systeembeheer

• J-P
ik heb net geprobeerd er 1 weg te krijgen maar ze blijven er allebij gewoon instaan, daarna alle driver weer opnieuw geinstaleerd maar nog steeds geen verbetering. Ik zou bijna gaan geloven dat mn monitor idd kapot is, maar dat is dan wel erg toevallig dat dat net na een instalatie is (de zelfde dag deed die het nog goed).

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
Bogey,

Zoals PilatuS schrijft kun je idd proberen met een ander beeldscherm om zo jou beeldscherm uit te kunnen sluiten.

Misschien ook moederbord drivers voor je AGP e.d. maar geloof dat je dat al had gedaan.

In het ergste geval doe een clean-install en installeer dan als eerste (!!) de ATi drivers om deze testen.

suc6 ;)

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• J-P
het probleem is opgelost, het lag aan de instellingen die het maximum van m'n beeldscherm aangeven

Deze stonden veel te hoog, ook de refreshrate stond daar te hoog. Je zou zeggen dat dat niks uit zou moeten maken want die gebruik je toch niet bij het instellen van je beeldscherm. Maar goed dat telde dus wel mee, nu doet die het weer goed op alle resoluties, iedereen bedankt voor de hulp.

Pagina: 1