[xp] ingebouwde firewall? bittorent werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje ik zit achter een smc router, maar op 1 computer werkt bittorent en een aantal andere programma's wel, maar op de andere niet.

Nu heb ik laatst op de andere sp2 geinstalleerd, maar weer gedeinstalleerd omdat het internet niet meer werkte. Sinds die deinstallatie heb ik nu ook een internet verbinding bij mijn verbindingen staan, maar volgens mij laat deze bittorent niet door, maar er is geen manier om hem uit te zetten...

Ik kreeg altijd deze error:
error connecting to tracker -<urlopen error (10061, 'connection refused')>

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

10061, 'connection refused'
je kan niet naar die tracker connecten omdat je connectie op die server geweigerd wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
Firewall uitzetten voor je netwerk/internet verbinding?

• StephaN900
  • Niet online
ja die staat al uit, maar het lijkt mij raar dat ik geweigerd word vanwege mijn ip. Die andere computer staat namelijk op dezelfde ip en kan alles downloaden...

• Postman
StephaN schreef op 17 oktober 2004 @ 14:13:
ja die staat al uit, maar het lijkt mij raar dat ik geweigerd word vanwege mijn ip. Die andere computer staat namelijk op dezelfde ip en kan alles downloaden...
Wellicht mag je maar 1 keer per IP connecten, connect je dus tegelijker tijd? Zo ja, gooi die andere pc eens van bittorent af en probeer het dan nog eens.

• StephaN900
  • Niet online
Nee dat is ook niet het geval, en ik had hem alleen op die andere gezet om te kijken of het misschien aan de pc lag ;)

• StephaN900
  • Niet online
/klein schopje, ik heb al van alles geprobeerd, ik had ook een cvpnd client geinstalleerd van school, die heb ik eraf gehaald, maar het mocht helaas niet baten.

Ik kan nog steeds niet op bittorent en een aantal automatische updaters (World of Warcraft) werken ook niet...

• Postman
Je zit achter een router maar hebt toch een internet verbinding? Beetje raar aangezien je normaal gewoon via je LAN op internet moeten kunnen.

En is je router wel goed ingesteld? Geeft die ook daadwerkelijk de poorten door naar de 2 pc's en niet alleen naar degene die wel werkt?

• StephaN900
  • Niet online
Sorry ik ben niet zo'n expert op het netwerkgebied. Maar ik zit achter een smc 2408 router daar zitten 3 computers op aangesloten, alleen op 1 doet bittorent het niet. Er staat niks specifieks in het router menu dat hij dingen voor deze computer moet blocken.

Maar ik heb zelf het vermoeden dat het aan die internet verbinding ligt, om het wat duidelijker te maken wat ik bedoel als je:

mijn netwerklocaties->netwerkverbindingen weergeven gaat

dan staat er nu ook een kopje met internet-gateway met daaronder internet-verbinding ingeschakeld

Deze stond er eerst niet, als ik daar bij eigenschappen -> instellingen kies staan er een aantal services (msmsg en xbox met ip-adressen en poorten erbij).

Nu denk ik dat hij hier dus uitzonderingen maakt voor een aantal programma's en dus ook andere programma's tegenhoudt. Maar als ik deze uitschakel heb ik geen internet meer :(

Iemand na mijn gedetailleerde beschrijving enig idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
kijk eens in je event log.. zie je iets staan dat duidt op "connection limit reached"? Zo ja, moet je daar even een patch voor installeren.. ff googlen op die exacte foutmelding uit je event log.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:07
Klinkt dat SP2 downgrade verkeerd verlopen is:

Kijk eens naar het volgende:
start>uitvoeren>services.msc

Disable de volgende service:
ICF-firewall (o.id.)

Dan disable je de firewall service. Hierdoor heb je hopelijk weer volledig toegang.
Kun je trouwens wel gewone internetpagina's bekijken, ik kan dat niet echt opmaken uit de text.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor de reaties, maar wat bedoel je precies met event log, die kan ik namelijk niet vinden.

En ik heb gekeken bij services.smc maar die firewall staat uit..helaas dus daar kan het niet aan liggen.

P.s. ik kan wel gewoon internetten/msnen en zo alleen bittorent en de world of warcaft updater doen het niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien luisterpoort aanpassen op de andere clients?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StephaN900
  • Niet online
Ik weet niet precies wat een luisterpoort is (ja, ik heb de search gebruikt ;) ). Ik heb nu trouwens bij de log file van de patcher dit gevonden:

Patcher: Http get error 28: HttpSendRequest() failed: 12029

Dit is dus net als ik dacht een soortgelijke error als die ik bij bittorent krijg...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in het prachtige subforum Network Troubleshooting :) Daar vind je Het Grote Poortmappingsverhaal, wat je alles gaat vertellen wat je moet, en ooit had willen weten over portmapping/forwarding.

Bij zoeken op Google is 'port mapping' je beste vriend :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StephaN900
  • Niet online
Ok dat van die luisterpoort heb ik geprobeerd maar dat werkt niet, al lijkt mij dat ook stug, want ik denk niet dat het aan de router ligt omdat die andere pc's wel bittorent op kunnen.

Iemand anders nog ideeën?

• StephaN900
  • Niet online
Deze thread mag gesloten worden, het lag aan zonealarm pro, hoewel ik al een tijdje zonder draai gooit hij nog steeds poorten dicht. Pas wanner ik hem weer gebruik werken deze programma's :)

Toch bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1