[XP/2K]Netwerk printer installeren

Pagina: 1
Acties:

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen thread vinden die specifiek over dit probleem ging.

Ik heb twee computers:

-De primaire computer waar windows 2000 prof. op draait en waarop een HP Deskjet 940C printer via USB is aangesloten

-Een Laptop met XP Home, waarmee ik ook moet kunnen printen

Beide computers zijn aangesloten op een SiteCom xDSL/Cable router en ze gebruiken dezelfde internetverbinding

Via de router kan ik bestanden van de primaire computer naar de laptop kopieren.

Ik heb de HP Deskjet ingesteld als gedeelde printer en de rechten zo ingesteld dat "everyone" kan printen. Wat moet ik nog doen om het werkend te krijgen?

Als ik dan op de laptop de printer wil toevoegen en zoek naar een netwerkprinter, vindt deze wel de primaire computer, maar als ik dan als t ware surf naar //primaire computer dan verschijnt een schermpje waarin een login en password gevraagd wordt.

Met andere woorden, de primaire computer geeft de laptop geen toegang tot haar gedeelde mappen en printers. Terwijl ik zonder problemen bestanden kan schrijven naar de laptop op een gedeelde map.

bij voorbaat dank,

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-D_Prime op 17-10-2004 13:51 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Een gebruiker aanmaken met hetzelfde login/pass als op de laptop? En is er geen optie om het wachtwoord/gebruikersnaam op te slaan?

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
maar ik gebruik helemaal geen login en password dus ik zou niet weten wat daar te moeten invullen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op de pc waar de printer geinstalleerd is, mot elke user bekend zijn die toegang wilt hebben tot welke service die de pc aanbied.

Dus op je win2k bak een user aanmaken, met zelfde login & password.

Dat "everyone" betekend iedereen die op die win2k bak mag komen. In jou geval, mocht de laptop user er gewoonweg niet op, omdat deze niet bekend was.
DJ-D_Prime schreef op 17 oktober 2004 @ 14:17:
maar ik gebruik helemaal geen login en password dus ik zou niet weten wat daar te moeten invullen
Druk maar eens op Win-L, dan moet je je opnieuw aanmelden, daar staat dus je username. Password kan je hoogstwaarschijnlijk leeglaten, maar daar zie je dus WEL je username staan.

[ Voor 37% gewijzigd door RaZ op 17-10-2004 14:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
DJ-D_Prime schreef op 17 oktober 2004 @ 14:17:
komt mischien als een shock voor je maar alle op NT kernel gebaseerde OS'sen gebruiken een inlognaam.. ook XP Home, alleen hoef je niet in te loggen (dat gaat vanzelf)

makkelijkste oplossing: guest account aanzetten op de 2000 machine (compmgmt.msc en dan bij users/groups kijken)

A wise man's life is based around fuck you

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
als het goed is kan je ook de gast account aanzetten, dan zou het ook moeten werken

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
zwelgje schreef op 17 oktober 2004 @ 14:19:
makkelijkste oplossing: guest account aanzetten op de 2000 machine (compmgmt.msc en dan bij users/groups kijken)
En ook meteen de minst veilige optie...

Een user aanmaken op de win2k bak lijkt mij dus de beste oplossing.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Postman schreef op 17 oktober 2004 @ 14:20:
[...]

En ook meteen de minst veilige optie...

Een user aanmaken op de win2k bak lijkt mij dus de beste oplossing.
user zit achter een router... dus heeft ie geen last van dat soort ongein als netbios poortjes rechstreeks op het inet

A wise man's life is based around fuck you

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ok, het is inmiddels gelukt!

Heb in windows 2000 ingesteld dat ie op een thuisnetwerk zit (en niet op een bussinesnetwerk) en beide computers in dezelfde werkgroep geplaatst (was nog niet het geval)

vervolgens nog een keer geprobeerd netwerkprinter toe te voegen op de laptop en bij login gewoon de naam ingevuld die ik op de win2000 computer gebruik, in mijn geval gewoon de familienaam en password open gelaten

en nu werkt t dus en kan er vanaf beide printers geprint worden

bedankt iig iedereen voor de moeite

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mjah, da's ook een optie, om de login van de w2k-bak te gebruiken met connecten, had ik zelf nog niet eens aangedacht. Stupid Me

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1