PC achter router overnemen werkt niet (ondanks mapping)

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil met mijn computer een andere computer achter een router overnemen. Helaas lukt mij dit niet.

Situatie:

PC 1 (mijn PC): Windows XP prof. met kabel internet

PC 2: Windowx XP prof. met adsl achter een E-tech router.

Het liefst wil ik PC 2 overnemen mbv Remote Desktop. Echter dien je dan binnen een netwerk of VPN te zitten. Diegene die achter PC2 zit weet niets van computers dus vind ik het teveel werk om diegene een een verbinding te laten opzetten.
Daarom wil ik graag gebruik maken van Application sharing van MSN (onderdeel van netmeeting). Helaas lukt het mij niet op dit aan de praat te krijgen. In de E-tech router heb ik poort 1503 gemapt naar het ip-adres van PC2.

Heeft iemand suggesties hoe ik dit toch aan de praat kan gaan krijgen?

Daarnaast ben ik ook benieuwd als ik daarna Remote Desktop wil gaan gebruiken hoe ik dat kan doen wanneer er meerder PC's achter de router zitten. Stel dat PC3 ook achter de router zit. Dan moet ik poort 3389 twee keer mappen. 1 keer naar PC2 en 1 keer naar PC3. Hoe zorgt de router er dan voor dat ik de juiste PC overneem?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 13:41
Aan de internet kant verschillende poorten gebruiken.
Dus 3389 voor pc1 en bijvoorbeeld 3390 voor pc2.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Paters
  • Niet online
FatalError schreef op 17 oktober 2004 @ 13:53:
Aan de internet kant verschillende poorten gebruiken.
Dus 3389 voor pc1 en bijvoorbeeld 3390 voor pc2.
Waar kun je de poort dan wijzigen in Remote Desktop?

Heb je toevallig nog suggesties hoe ik vraag 1 kan oplossen? ;)

Verwijderd

Waar kun je de poort dan wijzigen in Remote Desktop?

Heb je toevallig nog suggesties hoe ik vraag 1 kan oplossen?

1. Start Registry Editor.
2. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
3. On the Edit menu, click Modify, and then click Decimal.
4. Type the new port number, and then click OK.
5. Quit Registry Editor.

• Paters
  • Niet online
Dank je wel. Ga het meteen uitproberen zodra ik de PC kan overnemen. Probleem blijft dat het mij niet lukt om via app. sharing de andere pc over te nemen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 13:41
Je hoeft de poort op de pc niet te veranderen. Je kan gewoon extern poort 3390 doormappen naar poort 3389 op de pc.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1