Freeler online maar nog niet volledig opgeleverde lijn

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb Freeler internet. Dinsdag de 12de (afgelopen dinsdag dus) bleek de status van mijn lijn op 'INFO' te staan of iets dergelijks.

Vandaag bleek dat Casema mijn ljn had afgekapt, zodat ik geen internet meer had. Toen ging ik maar proberen de ADSL te installeren, en het werkte. Alleen kon ik op bepaalde sites wel komen, en andere sites helemaal niet. Gewoon pure willekeur welke het niet deden, geen patroon in de betreffende sites (hotmail.com, freeler.nl, wanadoo.nl, schiphol.nl, e-bay.de etc deden het bijvoorbeeld niet). Sommige doen het wel, sommige niet. Ik had Freeler gebeld, en die vertelden mij dat KPN de lijn nog niet volledig had opgeleverd en dat het daar door kwam. (ik had door 3 computers op het modem aan te sluiten (geen router er tussen) uitgesloten dat het een lokaal probleem was).

Ze vertelden mij dat als hun status op "OPGELEVERD" (of zo iets, kan niet meer precies herinneren) ik alle sites weer kon bezoeken.

Mijn vraag; vertellen de heren nu ******** of is dit waar? Het modem had ik dus via de post woensdag gekregen.

Ik heb zelf ook al andere DNS servers geprobeerd van allerlei providers, maar geven zelfde resultaatn.

Je krijgt dus wel: 'bezig met openen', maar uiteindelijk melding dat hij geen pagina kan vinden. Op sommige sites met advertenties zie je ook dat hij banners etc soms niet laadt omdat hij die site niet kan bereiken.

Kan dit zo of is er iets anders?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Klinkt als onzin. Maargoed, het zou kunnen dat een aantal peers niet in orde zijn. Maar het lijkt me erg sterk.

Zijn het altijd dezelfde sites die niet werken? Of werken dezelfde sites soms wel, soms niet?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je lijn heeft DSL signaal en is dus geporteerd. Je login werkt blijkbaar ook al dus ik zie niet waarom het nog niet zou werken.

Heb je niet de DNS servers van je oude ISP nog ingevuld staan?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Welk ip heb je (hier natuurlijk niet neerzetten!)? Laatst had iemand Direct-ADSL met een ip-nummer dat niet goed geregistreerd stond of zoiets dergelijks.

Probeer anders een van een andere internet aansluiting je ip te pingen, tracert te doen. Kom je hiermee bij dezelfde punten uit?

Bel ze anders nog een keer op, maar vermeld niks over je status. Alleen dat je sommige sites niet kan bereiken, en vermeld direct dat je meerdere pc's geprobeerd hebt, modem opnieuw ingesteld etc etc.

Mogelijk lezen ze over je status heen en gaan ze wel op zoek naar de oorzaak!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

slaay schreef op 17 oktober 2004 @ 15:14:
Welk ip heb je (hier natuurlijk niet neerzetten!)? Laatst had iemand Direct-ADSL met een ip-nummer dat niet goed geregistreerd stond of zoiets dergelijks.

Probeer anders een van een andere internet aansluiting je ip te pingen, tracert te doen. Kom je hiermee bij dezelfde punten uit?

Bel ze anders nog een keer op, maar vermeld niks over je status. Alleen dat je sommige sites niet kan bereiken, en vermeld direct dat je meerdere pc's geprobeerd hebt, modem opnieuw ingesteld etc etc.

Mogelijk lezen ze over je status heen en gaan ze wel op zoek naar de oorzaak!
Ik denk dat je met dat IP-adres aardig op de goede weg zit. Ik heb zo'n vermoeden dat de TS op dit moment een test IP-adres heeft en dat het permanente IP-adres pas bij oplevering wordt toegewezen. Er zijn al eens vaker problemen gemeld met onbereikbaarheid van sites door vage IP-adressen van de gebruikers.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• meelmark
Mr. Liu schreef op 17 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat je met dat IP-adres aardig op de goede weg zit. Ik heb zo'n vermoeden dat de TS op dit moment een test IP-adres heeft en dat het permanente IP-adres pas bij oplevering wordt toegewezen. Er zijn al eens vaker problemen gemeld met onbereikbaarheid van sites door vage IP-adressen van de gebruikers.
daar noem je een punt. De helpdesk van Freeler had tijdens het testen aangegeven in welke Range mijn IP moet liggen (eerste 2 getallen), maar dat hij dat nu nog niet kon zien welke aan mij is toegewezen. Dus daaaar zal het in moeten zitten denk ik inderdaad!!

overigens zijn het altijd dezelfde sites die niet werken en dezelfde die wel werken :) als antwoord op een van de berichtjes hier.

gelukkig doet GoT het nog :X

[ Voor 13% gewijzigd door meelmark op 17-10-2004 16:46 ]

• meelmark
**** update ***

na een aantal gesprekken via achterlijke 0900 nummers, en de irritante houding van Freeler dat 'het bij u computers niet goed zit (of ik even wilde formatteren...)', ben ik bij KPN doorverbonden met een competente 2de lijns vermoed ik, die kon vertellen dat het waarschijnlijk fout gaat nadat het modem naar de buitenwereld gaat.

Heb een tracert gedaan naar bijvoorbeeld www.hotmail.com, en eerste Hop ging goed, maar 2de hop (na het adsl modem) kreeg een time out, daarna weer een time out, en 5de hop ging weer wat IP-tjes geven en uiteindelijk als laatste een timeout.

Krijg nu een of ander onderzoek weet ik 't. Leuke kennismaking dit :D

Pagina: 1