Toon posts:

[DOS] File transfer via USB/paralelle poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al heel wat afgezocht (GOT/google) en
heb ook al verschillende boot cd's afgestruind, maar heb
tot nu toe niets kunnen vinden.

Ik ben namelijk op zoek naar een programma waar ik (onder DOS)
files kan transferren van de ene naar de andere PC via een parallele
of USB kabel. Het programma zou moeten kunnen worden opgestart vanaf
een bootfloppy/bootcd. Misschien dat een Linux livecd het ook zou
kunnen.

Dit programma moet het volgende kunnen:
- Lange bestandsnamen ondersteunen
- NTFS partities kunnen lezen

Ik heb onder meer gekeken naar fastlynx 2.0 (DOS) en laplink, maar deze blijken geen lange bestandsnamen te ondersteunen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tikje naar Software Algemeen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 14:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dat zal dan waarschijnlijk wel paralell worden, want den k niet dat DOS met usb overweg kan

Met Vriendelijke Groet,

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

NightRaider schreef op 17 oktober 2004 @ 13:49:
dat zal dan waarschijnlijk wel paralell worden, want den k niet dat DOS met usb overweg kan
En DOS kan niet met NTFS overweg, dus dan wordt het al snel linux.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
-Rob- schreef op 17 oktober 2004 @ 13:57:
[...]

En DOS kan niet met NTFS overweg, dus dan wordt het al snel linux.
dos kan prima met ntfs overweg, wel alleen lezen overigens, maar hij kan er wel mee werken (met een addon ntfs driver natuurlijk)

en aangezien de TS wil lezen is dit geen probleem

A wise man's life is based around fuck you

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn voor DOS best wel USB-drivers te vinden lijkt me. NTFS4DOS is er, om op NTFS partities te komen. Maaaar....

DOS kan niet overweg met lange bestandsnamen. dus als je zit te browsen op een NTFS volume, krijg je volgensmij alleenmaar dingen te zien als: PROGRA~1 en dat soort dingen.

Wat misschien een andere optie is, welk ik vroeger vaak gebruikte:
een Netwerk-Dongle voor op de parallelle poort. Dan kan je gewoon een netwerk van maken.

T'is ff pielen met IRQ's en IO adressering, maar werken gaat het zeker.

Nu nog de vraag, zijn die printer-netwerk adapters nog wel verkrijgbaar?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Er zal toch wel een proggie waarmee je via parallel/USB data kan transferren. Hoe moet je anders bij een hele oude gecrashte laptop waar geen brander of netwerkkaart inzit de data veilig stellen. Heb nl. zelf een keer zo'n laptop toegeschoven gekregen en heb gelukkig nog windows kunnen recoveren anders had ik mooi een probleem gehad. Als de hele HD aan gort is, windows start niet meer op en je wil via een bootflop/cd alleen nog de data recoveren, dan lijkt me een tooltje zoals Fastlynx (maar dan met ondersteuning van NTFS en lange bestandsnamen) nog de enige mogelijkheid...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Er is toch ergens zo een Windows 95/98 hack te verkrijgen waarmee je in de Win9x DOS *wel* ondersteuning hebt voor lange bestandsnamen?

USB drivers voor (Win9x) DOS zijn er wel
NTFS drivers (lezen) ook

Dan ben je al een heel end toch?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 22:31:
Er zal toch wel een proggie waarmee je via parallel/USB data kan transferren. Hoe moet je anders bij een hele oude gecrashte laptop waar geen brander of netwerkkaart inzit de data veilig stellen. Heb nl. zelf een keer zo'n laptop toegeschoven gekregen en heb gelukkig nog windows kunnen recoveren anders had ik mooi een probleem gehad. Als de hele HD aan gort is, windows start niet meer op en je wil via een bootflop/cd alleen nog de data recoveren, dan lijkt me een tooltje zoals Fastlynx (maar dan met ondersteuning van NTFS en lange bestandsnamen) nog de enige mogelijkheid...
In het ergste geval kun je altijd nog de hdd er uit schroeven en met een convertertje in een gewone pc hangen.

Maar wat is 'de hdd aan gort?' bad clusters? of wil windows gewoon niet booten? anders kan je er ook altijd nog gewoon een windows naast installeren zonder te formatteren.

Of je kan met partition magic een d: schijf aanmaken, daar met PM of ghost ofzo de data heen knallen, c: formatteren, windows installen en gaan weer.

Eventueel kun je ook een usb netwerk'kaartje' aanschaffen en deze met behulp van bijvoorbeeld BartPE of Knoppix aan de praat zwengelen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Probeer FastWire II. Werkt prima, met een slave en een master.
Wel even je bestanden zippen om evt. lange bestandsnamen te redden.

(shame on me: FastWire ondersteunt geen NTFS of lange naampjes)

[ Voor 21% gewijzigd door Witte op 18-10-2004 09:16 ]

Houdoe

Pagina: 1