Netwerk server valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo,

sinds deze zomer heb ik een klein home netwerkje opgezet onder windows xp, slechts 1 client gebruikt windows 98...
De setup van de server is:
p4 2.8Ht
512Mb ram DDR
1* 160 Gb hdd maxtor SATA met os erop
1* 200Gb hdd maxtor SATA
350W voeding
En nog wat tra la la.

De ellende is 3 weken geleden begonnen toen men moederbord van een maand of 3 oud zonder reden het had begeven, het deed echt niets meer...
Daarop heb ik dus een ander gelijkaardig moederbord gestoken, zelfde merk, model enz... Alles ging terug naar behoren.

Nu op de schijf van 160gb staat:
fotoalbums
mijn eindwerk
server programmas
en wat files van andere famillie leden.
Het os is een win xp prof zonder sp2.

Op de 2de hdd:
data (install files)
Muziek
films
en wat games.

Nu gisteren is het pas echt de mist in gegaan.
In de kamer waar de server staat staat ook mijn matientje van alles, met slechts 1 monitor voor de 2, wanneer ik mijn monitor op de server zette sprong het beeld niet aan, ook al bewoog ik de muis op duuwde ik op een toets.
Toch stond de pc aan daar ik server hoorde draaien (fans), wanneer ik terug op mijn matientje van alles ging (client 1) en via netwerk probeerde de server te openen kreeg ik de error:
u hebt niet gemachtigd bla bla bla, wat erg vreemd is daar ik als admin ingesteld zou meoten staan.
Toen ik de server resette ginge alle LED's 2 sec branden, om daarna niets meer te doen :'( .
Ik verwijderde de kappen van de case, en merkte dat er totaal niets meer gebeurde mijn 420W voeding bleek dood te zijn.
Vervolgens stak ik een 325W voeding, ik zet de server aan en de LED's werkte 3 sec, hij starte op, en na 3 sec viel alles terug uit. Weer een voeding dood :'(
Hierop gebruikte ik een 350W voeding waarvan ik zeker was dat ze werkte, en de server werkte terug, wel hij starte toch terug. Zodra dat windows geladen was ging het mis, ik kon alleen nog in windows, elke applicatie die ik opende kreeg ik een fout dat er files beschadigd waren ok kon ik geen enkel ander station openen (hdd 2 is 5* gepartitioneerd). vervolgens voerde ik een chkdsk uit, waarop ik terug in de schijf data kon, andere schijven kon hij niet controleren maar vroeg hij wel of hij het de volgende keer bij het opstarten mocht doen, waarop ik voor ja koos. Ik reboot de pc en toen ging het helemaal mis, hij controleerde helemaal niets en een hele hoop partities waren weg...
Vervolgens opende ik partition magic 8 en toen werd het helemaal gek, nog waren er beschadigde files, en als overmaat van ramp:
de music partitie was helemaal weg tezamen met de film partitie, ook zegt hij data ik slechts 5gb van de 40gb vrij heb op mijn data partitie terwijl de mappen slechts 4 gb zijn |:( .
Even later viel me nog iets op, volgens partition magic zijn alle schijven slechts 130,een beetje GB groot ipv 160 gb en 200Gb :(.

Nu zit ik dus temenes in de problemen daar mijn pa dokter is en alle data van zijn patienten op mijn 160gb sdchijf staan, niet te lezen zijn en hij deze morgen nodig heeft, kan iemand me helpen aub ? :'(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
fromalk schreef op 17 oktober 2004 @ 12:49:
.....
Even later viel me nog iets op, volgens partition magic zijn alle schijven slechts 130,een beetje GB groot ipv 160 gb en 200Gb :(.

Nu zit ik dus temenes in de problemen daar mijn pa dokter is en alle data van zijn patienten op mijn 160gb sdchijf staan, niet te lezen zijn en hij deze morgen nodig heeft, kan iemand me helpen aub ? :'(
Toevallig een (oude) bios op je moederbord zitten, die NIET >128Gb aankan? Dat zou iig verklaren dat je maar 130 ziet ipv 160 en 200

En wat betreft je pa... backup terugzetten op zijn eigen PC, dan maar even geen netwerk, kan ie in ieder geval werken.

Verwijderd

Kun je die schijven niet tijdelijk in een andere pc plaatsen. Kijken of je dan meer ziet. Desnoods 1 voor 1.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
je hebt ergens kortsluiting? voedingen gaan niet zogauw dood / ze stoppen er - thermo - 10 minuten mee.
je systeem EN OS is zwaar gecrashed door kortsluiting voedingsnood. haal schijven eruit en stop ze in een andere computer en doe een data recover !! (Powerquest of easy recovery o.i.d.)
chk later op je gemak waar sluiting zit of breng 'm naar een reparatie winkel. (anders ook je schijf voor recovery / je kunt meen ik free recovery tools ook vinden op het net, ander Norton system tools o.i.d.?)

5:1 dat er slechts een kabeltje/aansluiting fout zit / die moet je wel kunnen vinden

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Sorry voor de late reply maar ik kon de voorbije dagen niet op het net omwille van mn ouders. Nu is het zo dat ik in de server hetvolgende heb gedaan:
Ander mobo, andere voeding, vervolgens werkte alles terug, helaas eens in windows bleek er tal van files beschadigd te zijn, chkdsk bracht geen oplossing hiervoor (toch niet voor de programma's) waarop ik besloot, de files (buiten win xp) over te zetten op mn 2de schijf, vervolgens pc uitgezet, 2de schijf ontkoppeld, eerste schijf geformat, win xp geinstalled enz, maar toen k de 2de schijf terug in plugde vond hij hem wel nog in de bios maar niet langer in win :( , wat moet ik daar aan doen?