Adressen uit excel op etiketten......

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:38
Ik heb een excelbestand met adressen waarin ik dmv eigenschappen mensen uit een lijst kan selecteren. Ik kan bv in een adressenlijst waarin 500 mensen staan iedereen uit Amsterdam laten weergeven, of iedereen uit Den Haag, of iedereen uit Amsterdam die ook nog man is.

Nu wil ik de adressen die dan tevoorschijn komen op etiketten printen.
De totale lijst op etiketten printen is geen probleem, je opent word, etiketten en geeft aan dat je het excel bestand wil hebben en voegt samen.

Nu ik maar een deel van de mensen die in het excel bestand staan op etiketten wil weergeven is dat wel een probleem, bij samenvoegen afdrukken kan je nl. niet aangeven dat je het actieve Excel scherm op etiketten wil hebben.

Wie weet hiervoor een oplossing. (ander systeem om adressen te bewaren is geen optie.)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 21:45
Moet je wat beter kijken in Word, bij Afdruk Samenvoegen heb je queryopties, waar je selecties mee kan maken, bv woonplaats=Amsterdam enzovoorts

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:38
Maar dat onderscheid maak ik juist al in Excel. Het woonplaats verhaal was een voorbeeld, in werkelijkheid gaat het iets verder en ook op meerdere niveau's uitgesplitst. (Niet alleen woonplaats, maar ook man en iedereen die Hans heet) In de word queries van samenvoegen/afdrukken kan ik nooit dat onderscheid maken.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Als de standaard query-opties die je vanuit samenvoegen kunt gebruiken niet voldoen (omdat de gewenste etiketten niet passen in je rubriekindeling), doe dan het volgende:
Voeg in Excel een veldje "selectie" toe (Boolean), zet dit op "Ja" (.T.) voor de adressen die je geprint wilt hebben, en query dan daarop in Word.

Óf pas je rubriekindeling aan, want de query-opties van Word zijn wél voldoende (bij een goed ingedeelde spreadsheet).

[ Voor 66% gewijzigd door Brothar op 17-10-2004 23:12 ]

eagle