Hallo mensen,
op mijn moeders PC waar ik ongeveer 1,5 maand geleden SP2 op geinstalleerd heb, doet zich een raar verschijnsel voor.
Zonder dat er een process of programma is dat de CPU gebruikt, is er toch 50% load en dit zorgt ervoor dat het booten ruim twee minuten duurt en het starten van IE al gauw 10 seconden...
Een plaatje: (mijn moeder wilde anoniem blijven, dus haar naam is eruit gehaald

Ik had meteen na de install van SP2 al wel door dat het takketraag was geworden, maar ik ontdekte gister pas waarom.
Wat ik al heb geprobeerd:
Intel P4 2,8 Ghz 800 Mhz HT
ASUS P4C800 Deluxe
2x 256 Kingston HyperX spul
Radeon 9600XT << daar zal het wel niet aan liggen, maar toch...
Brander, dvdspeler en verder al het standaard spul wat een pc nodig heeft
Het gekke is ook dat er niet een van de virtuele processors voor 100% gebruikt wordt, nee, ze worden allebei voor de helft gebruikt.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een format, maar daar wilde ik mee wachten, want misschien dat jullie een oplossing weten.
Bij voorbaat dank.
Aangezien ik denk dat dit aan een programma ligt of aan Windows post ik het hier maar, als een modje een betere suggestie heeft, hoor ik het graag.
op mijn moeders PC waar ik ongeveer 1,5 maand geleden SP2 op geinstalleerd heb, doet zich een raar verschijnsel voor.
Zonder dat er een process of programma is dat de CPU gebruikt, is er toch 50% load en dit zorgt ervoor dat het booten ruim twee minuten duurt en het starten van IE al gauw 10 seconden...
Een plaatje: (mijn moeder wilde anoniem blijven, dus haar naam is eruit gehaald

Ik had meteen na de install van SP2 al wel door dat het takketraag was geworden, maar ik ontdekte gister pas waarom.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Full system virusscan - Norton Antivirus 2004
- Full system spy/adware scan - Spybot S&D & Ad-aware
- Zoeken op GoT, Google, you name it...
- Laatste BIOS van Mobo
- HijackThis = Log hier
Intel P4 2,8 Ghz 800 Mhz HT
ASUS P4C800 Deluxe
2x 256 Kingston HyperX spul
Radeon 9600XT << daar zal het wel niet aan liggen, maar toch...
Brander, dvdspeler en verder al het standaard spul wat een pc nodig heeft
Het gekke is ook dat er niet een van de virtuele processors voor 100% gebruikt wordt, nee, ze worden allebei voor de helft gebruikt.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is een format, maar daar wilde ik mee wachten, want misschien dat jullie een oplossing weten.
Bij voorbaat dank.
Aangezien ik denk dat dit aan een programma ligt of aan Windows post ik het hier maar, als een modje een betere suggestie heeft, hoor ik het graag.