Toon posts:

Novell of Windows of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb nu een thuisnetwerk van 5pc's waarvan er 2 met wifi zitten aangesloten op me wifi adsl router.
Nu wil een een oude pc als server gebruiken.
De server wil ik aansluiten op me router.

Zodat je dus een iedere computer kan inloggen onder je naam zodat je dan een stuk van de schijfruimte op de server krijgt dus eigen bureaublad en documenten ect.

Daarnaast wil ik ook ghostcast server op de server gan draaien voor de back-up van alle computers.

Nu is mijn vraag welke software kan ik het best gebruiken voor de server?
Novell of gewoon Windows server?

Alvast bedankt.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Als je wil ghosten met je server als ghostcast server, zit je aan windows vast.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Ten eerste denk ik niet dat dit in PNS thuishoort, maar vooruit.

Ik denk dat je voor een thuissituatie het beste een Windows servertje kunt opzetten. Dat is voor de meeste mensen makkelijker en performance boeit dan niet zo. Daarnaast werkt Ghostcast op een Windows machine, en niet op Novell NetWare (sinds Ghost is overgenomen door Symantec).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
zoals hierboven al gemeld is zit je vast aan windows maar als je ghostcast niet een vereiste vindt dan zouw ik voor novell gaan alleen dan moet je niet meer pc`s krijgen want de demo versi van novell laat maximaal 5 users toe dat ik weet

ik heb hier eens in vmware een novell servertje gedraait en dat werkt zo fijn voor het beheer van je netwerk en je hebt het zo draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door lordgandalf op 17-10-2004 12:58 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
lordgandalf schreef op 17 oktober 2004 @ 12:56:
zoals hierboven al gemeld is zit je vast aan windows maar als je ghostcast niet een vereiste vindt dan zouw ik voor novell gaan alleen dan moet je niet meer pc`s krijgen want de demo versi van novell laat maximaal 5 users toe dat ik weet

ik heb hier eens in vmware een novell servertje gedraait en dat werkt zo fijn voor het beheer van je netwerk en je hebt het zo draaien.
Wat moet ik dan van novell downloaden?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 14:58:
Wat moet ik dan van novell downloaden?
Bij veel Novell boeken vind je een CD-ROM met daarop de 5-user versie.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft dus helemaaal niks te maken met PNS. Daarnaast is het Netware van de firma Novell. En tot slot: ik zie helemaal geen enkel initiatief van jouw kant.

En als je niet weet dat Ghostcast niet draait op Netware zou ik al niet eens beginnen aan Netware. Doe dan maar Windows :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.