ATi 3D stereo driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Kan ik ergens een ATi 3D stereo driver downloaden voor zo'n rood-blauw brilletje voor mijn Asus A9600XT?
Ik weet dat het wel kan met nVidia en dat werkt wel (op een Geforce 2 Ti), maar ik heb nog nergens zo'n driver gevonden voor ATi kaarten. Weet iemand waar ik zo'n driver kan vinden of een enabler of zo?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zat dat brilletje bij die kaart of is dat gewoon een los ding.

Als je op ati.com zoekt op 3d stereo kom je al een hoop tegen namelijk, maar ik weet niet of daar iets nuttigs voor je tussenzit.

• masser120
Dat brilletje heb ik zelf gemaakt via de hobby winkel. Ik bedoel eigenlijk zo'n plaatje:
http://home.planet.nl/~ekkel007/Probeer3D02.jpg

De ene helft blauw en de andere helft rood. Door zo'n brilletje zie je met het ene oog het blauwe gedeelte en met het andere oog het rode gedeelte, zo denken je hersenen dat ze 3d zien. Bij nVidia werkt dit wel (computer van vriend gezien en UT2003 gespeeld), maar ik heb nog niks gevonden voor ATi...

Op de ATi website heb ik alleen maar iets gevonden voor de nieuwe lijn "FireGL", de opvolger van de Radeon. Maar ik heb een ATi Radeon 9600XT, dus dat is nutteloos...

Weet iemand iets om zoiets aan te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door masser120 op 17-10-2004 11:46 ]

• masser120
Niemand? :'(

Modbreak:Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Kicken binnen 24h is wel erg opdringerig..

[ Voor 71% gewijzigd door Pollewob op 18-10-2004 09:29 ]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
ATi heeft geen sterio drivers (en er komen er ook geen in de toekomst)

• masser120
Is er dan geen enkele manier om wel stereobeeld te maken in spellen?

Verwijderd

Firegl is de professionele versie, je kan sommige kaarten met behulp van Rivatuner " "veranderen" in een Firegl, zoek daar maar eens op, dan kun je die software erop draaien, maar dat werkt voor zover ik weet niet met een rood-blauw brilletje, maar alleen met een brilletje dat om de beurt je ene dan je andere oog afdekt.

• masser120
Dat brilletje ken ik ja (gestolen uit de Efteling :P >:) ) Maar ik ga niet graag de garantie van mijn videokaart laten vallen...

Niemand een manier voor een ATi kaart?

Verwijderd

Je doet niets met je kaart, je laat windows denken dat de kaart en firegl is, waardoor de firegl functies die er al lang inzaten ingeschakeld worden.
Het is net zo als het inschakelen van uitgeschakelde pipelines, ze zaten er al in, maar ze staan uit en soms werken ze toch.
Firegl werkt op alle geschikte kaarten sowieso, aangezien het verschil alleen in het stuurprogramma ligt., ze kunnen geen kapotten firegl functies hebben, want die zitten niet in de kaart.
Maar zoals ik al zei, ik weet niet of er een firegl versie is van je kaart, ik zou er ff naar kijken als je heel graag dat brilletje wilt gebruiken (Ik was zelf vroeger echt fanatisch van die dingen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het heeft weinig met je kaart te maken, zoek maar eens naar een generieke methode om OpenGL / D3D naar rood/blauw stereo om te zetten.

Snelle hit met Google: http://www.stereo3d.com/eyescreamlight.htm

de betaler vervuilt

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28
De nVidia versie werkt met spciale shutter bril, die om de beurt je linker en rechter oog bedekt en via de driver wordt dan op het goede moment het linker of rechter beeld getoont.
Dat heeft dan wel als nadeel dat je refresh rate halveert.
Voor ATI bestaat dat niet.

• masser120
nVidia ondersteunt ook rood-cyaankleurige brilletjes :)

Het liefst wil ik Wicked3D downloaden, die ken ik al een paar dagen, jammergenoeg bestaat de officiele site niet meer en ik kan dit programma nergens anders downloaden, weet iemand waar ik Metabyte Wicked3D kan downloaden?

Edit:
Of VRCaddy

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 17-10-2004 18:51 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28
Metabyte Wicked3D lijkt een VooDoo 2 driver te zijn dus tenzij je zo'n addon kaart hebt kun je die niet gebruiken en VRCaddy werkt ook met shutter bril.
edit:
De enige oplossing om met een ATI kaart in 3D te spelen is om een VRJoy of iets vergelijkbaars aan te schaffen

[ Voor 19% gewijzigd door grolo2010 op 17-10-2004 19:10 ]

• masser120
Dus er is eigenlijk geen (gratis) manier om met een ATi kaart 3D stereo anaglyphic te gamen?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Volgens deze pagina zijn er meer wrappers voor D3D of OpenGL. Een ouwe versie van GLDirect bijvoorbeeld.

Via www.filemirrors.com:

http://www.hwhunpage.hu/download/gldirect-3.0.0.exe

de betaler vervuilt

• masser120
Jammergenoeg werkte dit alleen voor Shutter Glasses en geen rood-blauw brilletje.

Als er niks anders is, schaf ik toch maar zo'n 3D bril aan met software e.d. of een nieuwe videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door masser120 op 18-10-2004 17:39 ]

Pagina: 1