Sinds een paar weken werken gtk 1.x apps (xmms, vmware, bittornado etc.) niet meer op mijn systeem (Debian SID, kernel 2.6.8-1-k7, gnome 2.6). De foutmelding is:
Gdk-ERROR **: BadValue (integer parameter out of range for operation)
serial 54 error_code 2 request_code 45 minor_code 0
Ik heb een aantal zaken getest, maar kom niet verder:
- Alle gebruikers op het systeem hebben het probleem;
- Ik heb de NVIDIA drivers in XF86config-4 uitgeschakeld (dus terug naar de native NV driver), zonder restultaat;
- In een nieuwsgroep / mailling list werd als oplossing een "defoma-reconfigure" aangeraden, maar ook dat werkt hier niet;
- Ik heb even een probleem met libgtk1.2 vermoed, maar dat lijkt me niet terecht. Ik ken nl. een systeem waarop precies dezelfde lib staat (en Debian SID) en daar werkt het allemaal prima;
- Als ik de apps via een ssh -X sessie vanaf een andere machine start, werken ze wel. Het lijkt met dus een probleem met X of met fonts o.i.d.
Iemand suggesties?
Gdk-ERROR **: BadValue (integer parameter out of range for operation)
serial 54 error_code 2 request_code 45 minor_code 0
Ik heb een aantal zaken getest, maar kom niet verder:
- Alle gebruikers op het systeem hebben het probleem;
- Ik heb de NVIDIA drivers in XF86config-4 uitgeschakeld (dus terug naar de native NV driver), zonder restultaat;
- In een nieuwsgroep / mailling list werd als oplossing een "defoma-reconfigure" aangeraden, maar ook dat werkt hier niet;
- Ik heb even een probleem met libgtk1.2 vermoed, maar dat lijkt me niet terecht. Ik ken nl. een systeem waarop precies dezelfde lib staat (en Debian SID) en daar werkt het allemaal prima;
- Als ik de apps via een ssh -X sessie vanaf een andere machine start, werken ze wel. Het lijkt met dus een probleem met X of met fonts o.i.d.
Iemand suggesties?