Toon posts:

Laserprinter probleem: Fuser error

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb via internet een 2e hands laserprinter gekocht. Hij heeft het een jaar goed gedaan. Nu staat er sinds kort: Fuser error.
Ik heb een lexmark optra R plus. Ik heb geen idee wat een fuser is en wat ermee mis kan zijn. Kan iemand mij misschien helpen?

Groetjes Eefje

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De fuser is de hete rol die de toner op het papier brand. Deze zit aan het eind van het proces, zeg maar. Als ie defect is wordt de toner niet meer gebrand en valt dus gewoon van het papier af. Fusers zijn vaak dure onderdelen. Wellicht kan je via internet een 2e hands of gereviseerde vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een fuser is een rol die er voor zorgt dat de toner op het papier wordt gebrand. Als die kapot is dan ben je ver van huis, ze zijn vrij duur. Zie ook:
http://www.all-laser.com/...l?p_prodid=16&p_catid=317

Da's geen kattepis :o

edit:
spuit11
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 17-10-2004 11:15 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Een fuser voor een Lexmark zal rond de € 200 tot € 225 (ex. btw) kosten denk ik.

Best een hele investering.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reakties. Ik denk dat ik nu maar ga kijken voor een andere 2e hands laserprinter. Dat is goedkoper dan zo'n nieuwe fuser aanschaffen...
Groetjes Eefje

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Fuser is idd best duur ;)

Gewoon een andere (defecte) kopen en daar de fuser van overzetten, of een compleet andere 2ehands....

die dingen koop je 2ehands onder de 100eur....
(marktplaats staan ze rond de 60 eur)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 17-10-2004 15:47 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Een fuser error kan ook veroorzaakt worden door spanningsverschillen in de stroomtoevoer (hierdoor warmt hij niet genoeg op, of oververhit). Het kan zijn dat dezelfde printer op een ander stopcontact (liefst ook een andere groep in de stoppenkast) het prima gaat doen...

Hoeft niet te helpen, maar kan je een paar tientjes schelen ;)
Pagina: 1