Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meerder pc's koppelen tot 1 groot systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat sneller willen downloaden van het internet etc etc.. Nu kwam ik onlangs op Bit-tech.net een knappe casemod tegen, een aaneenschakeling van een 5 tal aparte mobo's met hun processor, dit wordt gedaan via een netwerkkabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/141/25.jpg

Nu wordt dit gebruikt voor 3D tekeningen te maken, nu is mijn vraag: Hoe realiseer je dit en is er dan snelheidswinst met het downloaden (mss is dit vergelijkbaar met een RAID 5 array)

De bron:9Ghz Mod

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:00 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit bied je geen downloadsnelheid verhoging. Kost je alleen maar meer stroom. De lol van dit soort torens zit in het distributed computing gebeuren (3d renderen, koeien grazen etc).

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Soul__assasin

de Belbelg

Mijn beperkte kennis zegt me dat dit een Cluster is... je hebt een hoofdmoedrebord die de ander aanspreekt een master en 4 slaves dus
dit denk ik ik weet het nie zeker...

www.weefab.com

Verwijderd

Als je een betere downloadsnelheid wilt dan moet je gewoon een beter contact nemen bij je provider, daar maakt de pc niks voor uit.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
idd, sneller downloaden hangt af van je host en van je internet snelheid...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik weet niet wat jij denkt, maar meer computers geven je geen hogere download snelheid. Als jij maar een 1Mbit verbinding hebben, zal het niet uitmaken of je er 1 of 10 computers achter hangt, de snelheid is gelimiteerd tot 1Mbit.
Als je sneller wilt downloaden moet je een sneller abonnement nemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Geen hogere download snelheid, wel sneller downloadTIJD, elke pc dan een stuk van de download laten doen ofzo... Als je een file download die in Twee stukken is, en je download een voor een die files of vanaf 2 pc's die 2 stukken tegelijk dat gaat ook sneller hé. Nu zoiets had ik in mijn hoofd maar dat hij het dan ook doet als het maar 1 grote file is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Of je een bestand nu via 1 PC naar binnen trekt of via 5 PC's maakt niet uit voor de downloadtijd. Die is direct gekoppeld aan je internet snelheid. Als je de download verdeeld over meerdere PC's gaat de download snelheid per PC omlaag en zit je op het eind op exact dezelfde tijd als met 1 PC.

Voorbeeld: 5MB downloaden met 1Mbit snelheid (=50 seconden).
Met 1 PC : 5MB / 1Mbit per PC = 50 seconden
Met 2 PC's : 2.5MB / 512Kb per PC = 50 seconden
met 5 PC's : 1MB / 200Kb per PC = 50 seconden

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 17-10-2004 11:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:09:
Geen hogere download snelheid, wel sneller downloadTIJD, elke pc dan een stuk van de download laten doen ofzo... Als je een file download die in Twee stukken is, en je download een voor een die files of vanaf 2 pc's die 2 stukken tegelijk dat gaat ook sneller hé. Nu zoiets had ik in mijn hoofd maar dat hij het dan ook doet als het maar 1 grote file is.
Nee, dat is niet waar.

Stel je hebt een verbinding van 2Mb/s (redelijk normaal).
En je wilt 1 file van 200MB binnen halen. Dat betekend dus dat je daar 800 seconden mee bezig bent.

Op het moment dat je 2 pcs 100MB hiervan binnen laat halen, dan is dat als je het ze tegelijkertijd gaat doen natuurlijk 800 seconden per machine gezien je 1MB/s haalt per machine (je deelt immers de bandbreedte).

Tel hierbij op dat je rekening moet houden met een extra CRC en de bestanden weer aan elkaar geplakt moeten worden en het komt er op neer dat je uiteindelijk alleen maar langer bezig bent.

spuit11

Verwijderd

Ik denk dat wat hij bedoeld is dat je dan alles uit je lijn kan halen... Maar daar hoef je geen cluster voor te bouwen dat kan ook met software...

Je winst zal enkele KB zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:19 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:09:
Nee nee nee, zo werkt het dus niet. Je hebt ergens een internet lijntje, zeg een 1Mbit ADSL abbo. Het maakt nu niet uit of je daar 10.000 computers of 1 computer op aansluit, de maximale snelheid blijft 1Mbit. Dat heeft _absoluut_ niets met het aantal computers/schijven/netwerkkabels te maken. Er is maar 1 ding van invloed op de snelheid van het downloaden en dat is de bandbreedte die bij jouw abbo hoort.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil inderdaad alles uit mijn lijn halen, ik zit hier te downloaden tegen 30 kb/s dat is verdomd laag voor een ADSL verbinding, en nu wil ik dat wat gaan forceren... en nee het ligt niet aan firewalles e.d. want die staan allemaal uit

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:19:
Ja ik wil inderdaad alles uit mijn lijn halen, ik zit hier te downloaden tegen 30 kb/s dat is verdomd laag voor een ADSL verbinding, en nu wil ik dat wat gaan forceren... en nee het ligt niet aan firewalles e.d. want die staan allemaal uit
Voor een 8mbit lijn is dat inderdaad erg traag. Misschien helpt het wanneer je zegt wat voor ADSL verbinding het dan wel niet is.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:19:
Spyware? Virussen? Netwerkdrivers? Instellingen van de netwerkkaart goed? Wat voor abbonement heb je eigenlijk? Wat voor computer? Misschien defragmenteren? Etc, etc.

Rail Away!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is een snellere internetverbinding trouwens niet goedkoper dan een cluster van 5 computers?

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 12:49

tweakraiser

I have such sites to show you

Heb je geen firewall?
Geef me je IP adres maar dan :P

Strava | Webdesign

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

vroegah, en nu nog steeds heb je programma's die zeggen het downloaden te versnellen. dat doen ze dan meestal door meerdere verbindingen met de server aan te maken. het downloaden gaat daardoor inderdaad sneller, zeker met een telefoonmodem.
een voorbeeld van zo'n progje is bijvoorbeeld downloadaccelerator maar deze is niet echt ad- en spyware vrij bij mijn weten.

wat voor adsl snelheid heb je trouwens

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Het ligt natuurlijk ook aan de verbinding van degene waarvan je download. Als die maar met 50kbs kan uppen heb je nog niks aan meerdere computers.

Het kan misschien wel zo zijn dat een server waarvan je download aan elke downloader een bepaalde bandbreedte toewijst. Dan zou dit misschien wel kunnen werken. Maar ik denk dat je dan makkelijker een prog ervoor kan gebruiken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je toch iet smet dit principe wilt gaan doen moet je meerdere netwerkkaarten in je pc stoppen en dan bij verschillende providers een abo nemen. Op elke netwerkkaart komt dan een verbinding binnen en al die verbindingen kun je weer samenkoppelen (bridgen) tot 1 verbinding. Dit kost uiteraard wel de nodige €€€ aan abokosten :P

Maar als ik het zo lees heb je nu maar een lite abo'tje oid (30KB/s :/). De simpelste, efficientste en goedkoopste oplossing is om je abonnement te upgraden naar iets snellers.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een adsl abbonement bij Scarlet internet (zij die beweren dat ze de snelste zijn ahum). Ik kan maandelijks 15 GB downlaoden dus ik denk wel dat dit een goed abbo is.

Dit zijn mijn snelheden direct gecopierd van router admin: 384 Kbps Upstream, 3328 Kbps Downstream.

Nu zit hier ik momenteel via Mirc te downloaden tegen 53 KB (kilobyte)/s, als ik bij mij in de klas hoor dat ze tegen 200 KB/s downloaden heb ik zo m'n vragen, ik heb alle firewalls afstaan, en ook die op mijn router, het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de router firewall wat tegenhoud van mirc, maar dat betwijfel ik. Ik weet trouwens ook niet goed hoe ik moet portforwarden op m'n router hij vraagt Port start en port stop in te vullen dat weet ik nog wel , maar dan vraagt hij naar een port map en dat weet ik niet. mss dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Bestaan er voor mirc ook download versnellers dan? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:42 ]

Verwijderd

Sorry hoor maar dit is echt grappig :D :D Iemand wil wel 5 pc's aan elkaar koppelen om sneller te kunnen downloaden, maar het is nog niet in hem opgekomen om een duurder abbo te nemen _O_ Denk dat dat tweede veel goedkoper is :P

ik zie dat je al een 3mbit verbinding hebt, dan moet je wel veel hogere snelheden kunnen halen idd, maar daar helpen extra pc's je ook niet mee. Ik zou of die isp eens bellen of gewoon een andere betrouwbare/goede isp zoeken. Want 15gig per maand is ook bar weinig hoor, dan vind ik het juist een magere provider.

En je moet ook niet vergeten dat als je bij mIRC van een bot downloadt je gelimiteerd aan zijn upload snelheid bent. Die is misschien wel gewoon 50kb/s.

Wat voor snelheid haal je hier?

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 11:48 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:41:
Ik heb een adsl abbonement bij Scarlet internet (zij die beweren dat ze de snelste zijn ahum). Ik kan maandelijks 15 GB downlaoden dus ik denk wel dat dit een goed abbo is.

Dit zijn mijn snelheden direct gecopierd van router admin: 384 Kbps Upstream, 3328 Kbps Downstream.

Nu zit hier ik momenteel via Mirc te downloaden tegen 53 KB (kilobyte)/s, als ik bij mij in de klas hoor dat ze tegen 200 KB/s downloaden heb ik zo m'n vragen, ik heb alle firewalls afstaan, en ook die op mijn router, het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de router firewall wat tegenhoud van mirc, maar dat betwijfel ik. Ik weet trouwens ook niet goed hoe ik moet portforwarden op m'n router hij vraagt Port start en port stop in te vullen dat weet ik nog wel , maar dan vraagt hij naar een port map en dat weet ik niet. mss dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Bestaan er voor mirc ook download versnellers dan? :*)
www.speedtest.nl wat haal je daar voor scores :? 53kb via irc, tja mischien heeft de server aan de andere kant wel een limiet, maw: je klasgenoten lopen mischien wel te jokken

A wise man's life is based around fuck you

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ga dan sowieso de specs van je systeem eens na.
Mijn ervaring is dat als je met een realtekjes aan de gang gaat op een niet al te snelle cpu je een stuk lagere snelheid hebt dan wanneer je er een leuke intel of 3com inhangt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Snelheid op Internet/netwerken is altijd zo traag als de traagste schakel.

Meestal is die hoster traag, wegens overdreven veel leechers.

Enige snelheidswinst dat je met groot systeem kan krijgen is de "lanparty-leech-snelheid". Want gewone pc kan geen gigabitlijn volkrijgen (trage harddisk en pci), maar met 5 gaat dat veel gemakkelijker.
Ga dan sowieso de specs van je systeem eens na.
Mijn ervaring is dat als je met een realtekjes aan de gang gaat op een niet al te snelle cpu je een stuk lagere snelheid hebt dan wanneer je er een leuke intel of 3com inhangt.
Realtekjes zijn bij mij al verbannen, ik geef die dingen gratis aan vrienden weg als ze het nodig hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door rapture op 17-10-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zou doen, dan zou dit enkel maar gebeuren via mijn thuisnetwerk hier hoor. dus maar 3 pc's

Mijn gegevens van speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 17 2004 om 12:00:38 UTC+0200)

Download : 288.2 KByte/sec
Upload : 32.5 KByte/sec
Connection : 465.0 Conn/min

Eigenlijk vraag ik dit omdat ik gisteren zag dat ej via je thuisnetwerk zeer snel dvd's kon encoden en decoden enz...

Verwijderd

Zie je hebt gewoon een heel nette download. Ligt gewoon aan die gene waarvan je aan het downloaden bent op mirc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:01:
Als ik dit zou doen, dan zou dit enkel maar gebeuren via mijn thuisnetwerk hier hoor. dus maar 3 pc's
Maar dan nog maakt het niets uit natuurlijk.
Je maxsnelheid is ~3Mbit en dit verdeel je over het aantal pcs dat eraan hangt.

En die speedtest resultaten zien er gewoon goed uit, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit ziet er mss wel goed en leuk uit, maar toch eender waar ik downlaod is het van Mirc van bittorent het blijft steeds zo traaag gaan.:S

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Downloadsnelheid heeft niets met clusters te maken. En de technische achtergrond van clusters heeft niets met CME van doen.

[ Voor 97% gewijzigd door m-m op 17-10-2004 13:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.