Toon posts:

TFT gevallen, nu witte vlek bovenin mijn scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje,

net is mijn TFT op de grond gedonderd en heb nu een hele witte vlek boven in mijn scherm. het is een lichter struk dan op de rest van het scherm. Je ziet nog wel zooi, dus refreshed nog wel steeds.

EHmz.. wat moet ik er mee? heb totaal geen verstand van dit soort zaken dus daarom post ik maar snel wat ik ermee moet.

???

Nydro

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29
Oei, dat is heel nasty, lijkt me niet dat je dit nog ook maar zelf enigzins kan oplossen.

Garantie porberen te claimen?

If it aint broke, fix it till it is!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:43
Ja?

Wat moeten wij ermee? Lijkt mij dat hij stuk is? Of heb je allen maar last van een witte vlek in beeld?

Mocht je hem willen maken, daar heb ik geen kaas van gegeten. maar misschien anderen wel..... :) Je kan hem evt. ter reparatie aanbieden bij de winkel waar je hem gekocht hebt, of evt. een reparatie centrum

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

garantie claimen, in het ergste geval moet je voor de reparatiekosten betalen....

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-08 17:43
Das niet netjes hé? Zelf iets laten donderen en dan garantie claimen....... . Gewoon wees een vent en breng hem ter reparatie. Of laat iemand in je omgeving met verstand van deze zaken er eens naar kijken. Mijn ervaring is dat dat soms heel wat knaken kan schelen. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Niek_
  • Laatst online: 09-08 23:43
Grapjas, zou hem echt wel ter reparatie aanbieden....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Jezelf voor je kop slaan en een nieuwe kopen...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Zelf laten vallen en daarna garantie claimen is niks anders als oplichting. Wees een vent en laat hem repareren. ;)

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 04:23 ]

Verwijderd

Maak eens een pic van die witte vlek. :P Weet je trouwens zeker dat het door de val
komt en niet aan wat er vooraf ging? :) (je was dus flink bezig met iets en schoot je tft van je bureau af :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Stom ditte, lijkt nu uit te lekken ofzo naar beneden ... :S

• Dr C
  • Nu online

Dr C

met C en CK

Zelf laten vallen en daarna garantie claimen is niks anders als oplichting. Wees een vent en laat hem repareren.
wat een bullshit, "wees een vent.... ".Die fabrikanten maken genoeg winst op hun schermen. Die daadwerkelijke fysieke kosten zijn echt maar een fractie van de prijs die je betaald. Dus als we het over oplichting hebben he....

Mijn advies is, gewoon proberen je garantie te claimen. Al moet ik toegeven dat die fabrikanten ook niet dom zijn en wss wel kunnen raden waardoor die vlek is ontstaan.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

cramwinckel schreef op 17 oktober 2004 @ 03:55:
wat een bullshit, "wees een vent.... ".Die fabrikanten maken genoeg winst op hun schermen. Die daadwerkelijke fysieke kosten zijn echt maar een fractie van de prijs die je betaald. Dus als we het over oplichting hebben he....
Je vergeet maar even wat voor immateriele kosten er aan zo'n scherm verbonden zijn? Research, development, transport, etc... Erg kortzichtig en DOM om zo'n fabrikant van oplichting te betichten. Het lijkt soms wel alsof iedereen geld verdienende bedrijven verafschuwt maar ondertussen wil wel iedereen in een dikke BMW of liever een Porsche rondscheuren. Linux rulez en M$ sucks enzo... Kinderachtig gedoe.

Die bedrijven werken met vrij kleine marges hoor. Ze prijzen zijn echt niet zodanig dat een bedrijf schofterig veel winst maakt. Als je je scherm laat kletteren: eigen schuld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

moeilijk te geloven dat de marges zo klein zijn dat ze amper de vette bmw kunnen betalen en al die personeel enz enz... de marges zijn ruim hoor :P

Verwijderd

Zullen we de discussie ontopic houden zoals het hoort? Een discussie over onterecht garantie claimen en de kleine marges in de computerindustrie helpt de topicstarter namelijk geen steek verder ;)

Zie verder Wetboek van Strafrecht, titel XXV Bedrog, Art. 326. en forumFaq: criminele zaken :)

Mocht je zelf aan de slag gaan met repareren: check welke LCD-unit er in zit (stickers, chipnummers etc.), vaak zijn dergelijke schermpjes ook los te koop (bijv. bij www.eio.com/lcdprodt en www.ebay.com)

Ik heb verder geen idee hoe je inboedelverzekering geregeld is en hoe het de dekking van dit soort zaken is, maar check dat ook eens.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 04:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm de vlek trekt al wel een beetje weg.... raare zooi.. Zal wel de Sap zijn die er op gevallen was dat nu verdampt achter mijn scherm :D

• Pollewob
  • Niet online
Dus er is nog drinken in gelopen ook? Dan zou ik de TFT zeker een paar dagen uit houden tot het opgedroogd is.. nu riskeer je kortsluiting!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo je bent niet de handigste he? Scherm laten vallen en er ook nog sap in gieten. Ben je stiekem een vrouw? :+

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

heb dus m'n text maar even weggehaald....

[ Voor 80% gewijzigd door DaRealRenzel op 18-10-2004 11:23 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Pollewob
  • Niet online
Ik dacht dat euss duidelijk geweest was... De eerste die nu nog begint over garantie/WA of ander soort van oplichting kan op mail rekenen. Dan maar zo :/

Verwijderd

Topicstarter
Zit op een lan. Kan niet zonder dat ding :) achja het is nog goed gegaan moek maar denken he ;)

Verwijderd

Volgnes mij is een stuk glas van je tft gebroken, zie je een basrt in het scherm ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 12:46:
Volgnes mij is een stuk glas van je tft gebroken, zie je een basrt in het scherm ?
nopez ik zie geen barst er in zitten.

Verwijderd

Oneerlijk ter reparartie aanbieden kan er ook toe leiden dat men zegt dat ie onherstelbaar beschadigd is. Dan blijf je er zeker last van houden. Over het algemeen worden ze niet gerepareerd die schermen of ze moeten makkelijk een helft van het scherm kunnen vervangen, bestaan vaak uit 2 helften printplaat.
Gewoon zuiniger zijn next time, maar zeker nooit garantie claimen als het niet zo is ;)

Zoals de rest al zei, be a man _/-\o_

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 20:03

grimson

domeingrommer

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 10:40:
Hmmm de vlek trekt al wel een beetje weg.... raare zooi.. Zal wel de Sap zijn die er op gevallen was dat nu verdampt achter mijn scherm :D
Waarom meld je niet in je startpost dat er ook sap op gevallen is ?
Zo is het moeilijk raden voor 'ons' ... |:(

'Hij doet het opeens niet meer ........... '
'Oja .. ik heb wel een antiviruspakket geïnstalleerd'

Snap je hem al ? ;)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Volgens mij komt het ongeveer op hetzelfde neer als met een scherm van een mobieltje. Als je mazzel hebt trekt het weg & zoniet is het jammer...

Mijn TFT (IIYama ProLiet E431S) is ook een keer gevalen. Mijn moeder wou de computer-tafel terug rollen (na het stof-zuiger'en) en toen bleef er een draad achter het wiel hangen & daar ging ie. Er was gelukkig niks mee aan de hand, ook geen kleur verschillen enzo alleen een klein krasje op de achterkant van de behuizing...

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op 20 oktober 2004 @ 12:26:
[...]

Waarom meld je niet in je startpost dat er ook sap op gevallen is ?
Zo is het moeilijk raden voor 'ons' ... |:(

'Hij doet het opeens niet meer ........... '
'Oja .. ik heb wel een antiviruspakket geïnstalleerd'

Snap je hem al ? ;)
Indeed. Rofl. helemaal vergeten in startpost te zetten idd. Denk dat ut komt omdat ik eerst dacht dat het vloeistof van ut beeldscherm was dat die vlek veroorzaakt had.

Vlek is ondertussen wel verder weg getrokken. Maar ik zie er nog wel wat van :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:30 ]

Pagina: 1