Normaal gesproken ben ik niet zo'n gamer, maar vanavond wilde ik eens Richard Burns Rally gaan spelen en toen keek ik tegen een hele zooi knipperende bomen en andere textures aan.
Vervolgens ben ik drivers gaan updaten en toen dit niet bleek te helpen (slechts een klein beetje) ben ik eens wat benchmarks gaan draaien.
3D Mark 2001 SE komt uit op een score van 3123 wat voor mijn systeem eigenlijk zeer laag is.
(vergeleken met online result browser, nu is het wel zo dat de All In Wonder lager presteert, maar zó laag...)
Ik ben wat punten uit de FAQ nagegaan betreft lage 3D mark scores, vsync staat uit, drivers zijn geupdate, hdd is gedefragmenteerd, verder loopt mijn systeem eigenlijk prima en erg snel.
Relevante hardware:
Gigabyte GA-8PE667 Pro
Intel Pentium 4 2,67GHz 533FSB
512MB DDR333 Infineon
Radeon 8500DV All In Wonder 64MB
2x WD800JB (beide primary)
Geinstalleerde driverversies:
Intel Chipset drivers 6.2.1.1001
Radeon Catalyst 4.10
DirectX 9.0c
Windows 2000 SP4 + alle kritische updates
Voor de driver updates liep het al slecht, het loopt nu net iets beter maar nog steeds slecht. 3D Mark 2001 ziet er verder wel ok uit, framerate schommelt bij de meeste tests rond de 30-40 fps, software zoals ATI Radeon 8500 demo's lopen verder goed.
Alleen zit ik dus met een opvallend lage 3D Mark score. Omdat mijn systeem buiten de games om verder prima werkt, verdenk ik in eerste instantie de videokaart.
Wie heeft er een idee wat hier fout gaat of niet goed werkt?
edit: 3D Mark 2003: 632
Vervolgens ben ik drivers gaan updaten en toen dit niet bleek te helpen (slechts een klein beetje) ben ik eens wat benchmarks gaan draaien.
3D Mark 2001 SE komt uit op een score van 3123 wat voor mijn systeem eigenlijk zeer laag is.
(vergeleken met online result browser, nu is het wel zo dat de All In Wonder lager presteert, maar zó laag...)
Ik ben wat punten uit de FAQ nagegaan betreft lage 3D mark scores, vsync staat uit, drivers zijn geupdate, hdd is gedefragmenteerd, verder loopt mijn systeem eigenlijk prima en erg snel.
Relevante hardware:
Gigabyte GA-8PE667 Pro
Intel Pentium 4 2,67GHz 533FSB
512MB DDR333 Infineon
Radeon 8500DV All In Wonder 64MB
2x WD800JB (beide primary)
Geinstalleerde driverversies:
Intel Chipset drivers 6.2.1.1001
Radeon Catalyst 4.10
DirectX 9.0c
Windows 2000 SP4 + alle kritische updates
Voor de driver updates liep het al slecht, het loopt nu net iets beter maar nog steeds slecht. 3D Mark 2001 ziet er verder wel ok uit, framerate schommelt bij de meeste tests rond de 30-40 fps, software zoals ATI Radeon 8500 demo's lopen verder goed.
Alleen zit ik dus met een opvallend lage 3D Mark score. Omdat mijn systeem buiten de games om verder prima werkt, verdenk ik in eerste instantie de videokaart.
Wie heeft er een idee wat hier fout gaat of niet goed werkt?
edit: 3D Mark 2003: 632
[ Voor 3% gewijzigd door dreeke op 17-10-2004 02:41 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.