raid array op fileserver plotseling 0 files, WEL 59% vol

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
De array zat al voor 59% vol en nu plotseling na een lan staan er 0 files in de array. WEL als ik via het command 'df' kijk is de array voor 59% gevuld zoals het altijd al was.
dit is de raid mounting:
/dev/sdb1 392041596 216370240 155756784 59% /mnt/array2
Het gaat om een losse Promise Fasttrack sx4000 met 2x 200GB serial ata in raid 0
hoe kan ik het beste te werk gaan om de data NIET te verliezen?

Het probleem is gekomen nadat ik van een LAN terug kwam en bij het weder aansluiten van de server er een aantal crashes optraden, maar toen was deze array + inhoud nog wel gewoon aan te spreken.
Er zit een andere array op die kaart, een array op het moederbord en nog 1 array als softraid. deze doen het wel goed

[ Voor 29% gewijzigd door CU2morO op 17-10-2004 01:19 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Over wat voor distro en kernel hebben we 't?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Slackware met laatste stable kernel

Maar het probleem is inmiddels verholpen met de hulp van Valhalla op irc. bedankt man! :)

Het was een kwestie van de array unmounten (ff rebooten voor de zekerheid), toen 'fsck' draaien welke een 30 tal totaal fouten vond en fixte. nogmaal rebooten en remounten. toen stonden alle files verspreid in genummerde mapjes in 'lost&found'

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, dan mag je in het vervolg wel zo vriendelijk zijn om je bij je startpost te houden aan de policy van nos ;) Fijn dat het opgelost is iig

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer