iTunes heeft mijn mp3-folder om zeep geholpen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een iPod mini in mijn bezit waar ik erg tevreden over ben!! Alleen ben ik niet helemaal thuis met het gebruik van Itunes.
In de settings ben ik al een optie tegen gekomen die Itunes in staat stelt om mijn muziekfolder te reorganiseren, deze heb ik direct uit gezet!

De 1e keer nummers op mijn iPod zetten was geen probleem, alleen de tweede keer zag ik ineens dat mijn hele albums folder gesorteerd was op artist. Alle nummers die in albumfolders stonden zijn eruit gehaald en dus in aparte folders gezet.

Ik hoop dat er een manier is om dit terug te draaien. Het is nl onbegonnen werk alle losse nummers zelf weer te ordenen.
De search had ik al gebruikt, zonder resultaat helaas.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17
Je kan bij nummers van verschillende artiesten die op 1 CD staan aanvinken dat het een "part of a compilation" betreft (ctrl-i). Dan plaatst hij die nummers in een folder Compilations/<album name>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Toch nog een instelling vergeten dus. Maar wellicht heeft ie niets aan de tags gedaan en als je daar ook de albums in hebt zitten. Gewoon ff alles in 1 map gooien en bv onder windows sorteren onder Album-naam en alles weer ff in de juiste map zetten. En dan even opletten welke instellingen je in iTunes gebruikt en geen vage menu opties kiezen die aan library zitten. Wat dat betreft vind ik iTunes ook nogal link. Ik hou niet van programma's die aan mijn mp3's zitten zonder dat ik er expliciet om vraag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
@straat
Dit had ik al vernomen, alleen is het probleem dat niet iedere mp3 voorzien is van een album-tag. Hier was ik nog mee bezig :S

@ozboz
Die instelling had ik dus al gedaan voordat ik mijn albumfolder ingesteld had in Itunes. Daar kan het dus niet aan liggen. En wat betreft alles in een folder zetten... Kan ik net zo goed alles uitzoeken=> heb dus niet bij alle mp3's de albumname erin staan.

Thnx voor de reply's though. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Beercase schreef op 17 oktober 2004 @ 01:42:
Die instelling had ik dus al gedaan voordat ik mijn albumfolder ingesteld had in Itunes. Daar kan het dus niet aan liggen. En wat betreft alles in een folder zetten... Kan ik net zo goed alles uitzoeken=> heb dus niet bij alle mp3's de albumname erin staan.
iTunes is wel link maar ook weer niet zo link dat ie dingen doet die je uitgeschakeld hebt ;) ik ben ook nogal zuinig met mijn MP3's en het systeem er achter maar gebruik bv wel iTunes omdat er nog niets anders met Airport Express werkt. Maar misschien is dit dan een goed moment om alles wel uit te zoeken en netjes te taggen incl album name, heb je met je iPod ook profijt van. Mocht je achter een PC zitten, Tag&Rename is het beste/makkelijkst/snelst bij veel tag-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
Ik was al bezig geweest met tag&rename, alleen kwam niet direct de functie tegen die de dir in albumname omzet :S Zal nog even kijken.

Maar er is niemand die weet hoe dit om te draaien is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik vond dat net de allerleukste feature van iTunes.

Op m'n pc destijds had ik zo'n folder "mijn muziek" die vol zat met 17GB aan mp3's waarvan een deel gewoon door elkaar en een deel al mooi in mappen. Eigenlijk chaos tot en met. Ben er eens aan begonnen om ze goed te zetten, maar na anderhalf uur en precies nog niets gedaan heb ik het voor bekeken gehouden...

Tijdje later heb ik me een PowerBook gekocht en wou al m'n muziek erop en gebruikte dan maar wat apple me voorschreef, iTunes.
Gewoon netwerk met pc, dan op de Mac add to library kiezen en hopla, alles in de library en mooi geordend in m'n muziekfoldertje. Dank u iTunes om me uren werk te besparen.

Zou niet weten wrm je dat ongedaan wil doen. (is ook tegen Mac-logica om te veel in je Finder te knoeien, wil je muziek ga je naar iTunes, wil je foto's ga je naar iPhoto, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
Ik wil het ongedaan maken omdat ik een grooot aantal albums bezitdie geen albumname in de id3 hebben staan. Alles was mooi in folders verdeeld. Itunes heeft dus alles op artistname gesorteerd. Nu weet ik dus niet meer welke nummers bij welk album horen..
Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

over Tag en Rename, iTunes is nog makkelijker om dat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beercase

owja, nu snap ik je... tsa, je tags moeten wel deftig ingevuld zijn natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Qorne schreef op 18 oktober 2004 @ 14:13:
over Tag en Rename, iTunes is nog makkelijker om dat te doen :)
We kunnen wel wedstrijdje doen, ga ik 50 albums taggen via Tag&Rename incl. cover en doe jij het zelfde via iTunes (incl. coverimage). En dan vraag ik je daarna of je nog steeds zelfde mening hebt.
Ik heb zo'n 35000 mp3's getagged via T&R en neem gewoon maar even aan dat er geen programma is die dat sneller/beter doet dan had ik dat namelijk wel gebruikt.

Daarnaast ondersteunt iTunes sommige tags niet en overschrijft iTunes de Artist Tag met Band/Orchestra tag-info als die bestaat terwijl je in iTunes kijkt. Zeg maar bug. Was even puzzelen maar weet nu waarom een paar CD's artiestnaam Various hadden terwijl de goede artiest in de Artist-tag stond. Ligt aan iTunes.

[ Voor 28% gewijzigd door OzBoz op 19-10-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
LOL dikke strijd hier!
Ik gebruik tag&rename wel om alles te ordenen, heb niet echt veel vertrouwen meer in Itunes (no flame intended) Bedankt voor de reacties iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

maybe offtopic maar:

Waarom zou je uberhaupt in de "mijn muziek" folder willen kijken? :?

iTunes is toch het pakket waar je de nummers bekijkt en zoekt? (en natuurlijk mee luistert)
Naar je iPod laden gaat via iTunes,branden gaat via iTunes en importeren gaat ook via iTunes.
Of ga je elk nummer apart opzoeken in de map mijn muziek,en dubbelklik je hier dan op?

(ik zal me niet bezig houden met de Tag en Rename functie, want ik heb 60% van de mp's weggegooid die niet herkend werden, en al mijn CD's geimporteerd via iTunes.
En dan heb ik wel alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Als je de iPod plugin voor Winamp download, blijven je bestanden bespaard. Kan je dat gekke iTunes laten zitten. Winamp werkt IMO veel fijner...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
Thanx Mellon!! Zal ff kijken wat die plugin mij brengt... Hoop wat beters dan iTunes :D

@ weeraanmelden: ik lees nooit de "handleiding" van een programma, ik dacht nl dat dat makkelijk zou zijn om mijn albumfolder als "mijn muziek" folder aan te geven. Guess i was wrong :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 23:58
wel een oude topic, maar om er nou een nieuwe voor aan te maken.
wat vinden jullie nou het handigste programma voor je mp3's in mappen te indelen want ik wil dat nou ook juist liever wel, op een paar mappen naar. kan je dat dan ook selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

powerguy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:45:
wat vinden jullie nou het handigste programma voor je mp3's in mappen te indelen want ik wil dat nou ook juist liever wel, op een paar mappen naar. kan je dat dan ook selecteren?
Je zou wellicht wat meer kunnen melden dan "mp3s in mappen indelen".

Welk OS? Tot welk doel? Waarom volstaat iTunes niet? Heb je al gezocht? Welke applicaties bevielen je waarom niet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

powerguy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:45:
Je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf doen. Ik heb hier mijn mp3's allemaal in mappen per genre staan en verder de albums. Maar als je nette tags gebruikt maakt het in principe weinig uit hoe ze verdeeld staan op de HD. Ik heb het meer gedaan omdat geen enkel OS er vrolijk van wordt om tig-duizend files in 1 dir te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
chem schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:59:
[...]

Je zou wellicht wat meer kunnen melden dan "mp3s in mappen indelen".

Welk OS? Tot welk doel? Waarom volstaat iTunes niet? Heb je al gezocht? Welke applicaties bevielen je waarom niet?
Omdat je het beheer van je muziek niet in handen van 1 app wil geven?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Breepee schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:18:
[...]

Omdat je het beheer van je muziek niet in handen van 1 app wil geven?
Huh? Dus jij wilt voor elke handeling op je muziek een ander programma? Verwijderen, RemoveMP3; kopieren, CopyMP3; luisteren, iTunes ofzo?

Ik gooi m'n mp3's gewoon in iTunes of importeer ze meteen daar en vervolgens plaatst iTunes ze in m'n 'iTunes Music Folder', netjes onderverdeeld in mappen volgens iTunes/artiest/album/nr - tracknaam.mp3. Komt toevallig precies overeen met wat ik zelf zou doen zonder iTunes, dus dat is mooi.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-10 12:10
CyBeR schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:45:
[...]

Huh? Dus jij wilt voor elke handeling op je muziek een ander programma?
Wat ik wil staat er overigens buiten, maar als iemand dat wil dat mag hij toch vragen hoe hij z'n folder weer goed krijgt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

Een superpakket om mp3's te taggen & renamen op de pc is de MP3 tag studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het handigste pakket om je muziek te beheren is dat pakket welke jij kent en handig vind.
De een vind het fijn 10 applicaties te gebruiken voor iedere verschillende handeling, een ander leert met iTunes om te gaan en kan daar alles mee, bv meerdere tags in 1 keer wijzigen, dubbele nummers zoeken etc.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Een beetje een oud topic en suffe kick, maar wellicht dat mensen wat aan deze info hebben in de future. Ik heb zelf een zooi mp3's gekregen van iemand die ook op de iTunes manier waren opgeslagen. En was nog eens aan het kijken waarmee ik dat zonder handwerk weer wat (voor mijn gevoel) slimmer kon indelen. genre > artist - album.

Toen keek ik eens naar Helium 2 (is wel PC) dat had ik ooit gekocht maar die blijkt dus zoiets te kunnen: http://www.helium2.com/feat_7_rename.php

Ik ga er zo mee aan de slag, het gaat alleen om aardig wat bestanden dus ben benieuwd of het echt gaat werken. Maar zie het ook niet zitten er handmatig doorheen te frunnikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik heb ontdekt dat ook realplayer de iPod ondersteunt.
Pagina: 1