Toon posts:

beeld uitval met install drivers van ati 9600pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een Club3d 9600 Pro als ik hem inbouw dan is alles nog ok, windows detect de kaart en alles maar natuurlijk moet ik nog de catalyst drivers installeren maar daar heb ik nu een probleem mee als ik de drivers installeer dan krijg ik als ik reboot in windows geen beeld meer en valt me monitor uit.
overigens kan ik nog wel in veilige modus werken.
ik heb al reeds verschillende drivers geprobeert maar dit alles had het zelfde resultaat ook heb ik verschillende opties in de bios verandert maar dat hielp ook niet
ik heb de kaart ook al in andere pc's getest maar die hadden wederom het zelfde probleem.
ik heb wel een zalman passive cooler er opgezet maar dit heb ik al enige tijd en heb hier 1 keer eerder last van gehad en heb toen gewoon een nieuwe driver geinstalled en het was over maar nu is het probleem zo niet op te lossen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de zalman ff er af gehaald,en gekeken of er niet toevallig iets was door gebrand ,heb geen brand plekken kunnen vinden.
Iemand nog tips?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Heb je ook de chipset drivers van je mobo geinstalleerd?
(stomme vraag, weet ik...maarja)

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwste en een oudere,ook op een andere chipset

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Ik heb wel eens meegemaakt dat tijdens de installatie het beeld switchte van monitor-uitgang. Heb je je monitor dus al aan de andere uitgang gehangen?

Verwijderd

Als je het mij vraagt heb je je chipset drivers voor 100% zekerheid niet geinstalleerd.

Deinstalleer je videokaart drivers en laat de videokaart op standaard vga drivers draaien. (Dit is heel belangrijk voor het installeren van je chipset drivers)

Download de (laatste) chipset drivers en installeer deze. Herstart en installeer dan pas de videokaart drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd wat jullie me tipte,maar kreeg nog steets het zelfde probleem.
Er zit nu een gf3 ti200 in en daar heb ik geen problemen mee.
Ik heb met mijn digitale camere even snel een foto gemaakt.
http://www.geinteam.nl/Afbeelding%20005.jpg

http://www.geinteam.nl/Afbeelding%20008.jpg

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Kan natuurlijk ook een driverprobleempje zijn. Zeker nu je Ati's en nVidea's door elkaar gebruikt. Heb je al speciale driver-uninstall proggies gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor het verwijderen van de oude drivers:detonatordestroyer en driver cleanergebruikt,dus als het goed is had hij geen conflict.
Had alles even opnieuw gedaan maar dan nog steets het zelfde op het scherm,zoals de de eerste foto,daarna loopt hij vast.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
De eerste foto zou kunnen doen vermoeden dat o.a. de refresh rate te hoog staat vanwege de dubbele beelden.

Je kunt ook eens catuninstall van ATI proberen voor een cleane deinstallatie. Hier te vinden: http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html . Of de deinstalleer tips van Rage3d.de: http://www.rage3d.de/test.php?go=test&nr=0000023

Even Googlen met foutnummer 0x000000EA leverde o.a. een issue met Norton PC Anywhere op. Lees zelf even verder.

Overweeg ook eens een geheugentest te doen.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Hmm die krijg ik hier dus ook. Dan wel met een Radeon 9700 als ik de catalyst installeer. Heb het ook nog maar juist. Ik heb wel nog geen chipset drivers geïnstalleerd zal ik dan maar eens even gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu memtest gedraaid,die vond geen fout geheugen,bios op standaard gezet nog een keer getest,ook geen fouten gevonden.
Drivers verwijderd met catuninstall,en op nieuwe geinstalleerd met 4.10 zelfde probleem.
Ik heb hier geen pc anyware draaien.

Verwijderd

Topicstarter
is het flashen van de bios op de videokaart een optie?

• EricJH
Kijk eens met Smartgart welke BIOS functies door SmartGart genegeerd worden hoewel ze in de BIOS aan staan. De uitgebreide Smartgart start via Start-->Uitvoeren--> Smartgart.

Hier in de faq staat nog wat achtergrond: Windows XP en 2000 BSOD guide .

Ik zag gisteren bij Google dat er best wat informatie op het web staat over deze fout maar had niet echt tijd hier op door te gaan. Dus Google er op los.

Zet de BIOS van je moederbord eens terug naar zijn default of fail safe instellingen en kijk eens wat er gebeurt. Settings als BIOS shadow of caching kunnen soms problemen geven bij driver problematiek. Ook bij ATI nog wat BIOS tips: http://www.ati.com/support/infobase/biostutorial.html .

Verwijderd

Topicstarter
ik had dat al getest,alles op default,het heeft niet uitgemaakt jammer genoeg..

ik ga nu proberen de Plutonium XP 8.1 te installeren,kijken of dit effect heeft..
helaas heeft dit ook niet uitgemaakt.
Is er nog iets wat ik over het hoofd kan gezien hebben?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 23:55 ]

• EricJH
Als je monitor zijn voeding via de 230 V output van de voeding van de computer krijgt ga dan de monitor eens voeden rechtstreeks vanuit het lichtnet.

Ik heb denk ik hetzelfde probleem met mijn 9500 Pro. Dat ging over toen ik mijn huidige monitor kreeg. Die krijgt zijn voeding rechtstreeks uit het lichtnet. Daarmee was het bij mij opgelost. Maar ik heb nooit meer geprobeerd wat er gebeurt als ik via de 230V output van de computervoeding mijn huidige monitor aanstuur.

Verwijderd

Topicstarter
de monitor is direct aangesloten aan het licht net,dus dat kan het dan niet zijn.
Zodra hij in windows is krijg ik gelijk strepen(zie 1e afbeelding) en dan reboot hij.

Verwijderd

Topicstarter
is het flashen van de videokaart een optie?

• EricJH
Vraag eens support bij de moederbordfabrikant en graka fabrikant. Die is niet slecht heb ik gemerkt toen ik een hardware probleem met mijn Radeon 9500 Pro had op te lossen. Die gaven me net het zetje wat ik nodig had.

Wellicht heeft de graka fabrikant een geupdate BIOS voor je.
Pagina: 1