[XP] SP2 blijft zeuren- beveiligingsprob - ook na "vinkje"*

Pagina: 1
Acties:

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Nauw, de titel zegt al genoeg.

Ik draai Windows XP met SP2.
Als ik "ik gebruik een antivirusprogramma dat ik zelf controleer" aan zet zou het "goed moeten zijn.

Maar hoe dan ook, na een reboot begint het beveilingcentrum weer te zeuren dat ik een "beveilingsrisico" heb...

Iemand enig idee hoe ik het beveilingscentrum definitief zijn kop houdt?

- alvast bedankt -

(Ik gebruik Norton Antivirus Corporate 9)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
staat je windows firewall aan? of heb je een andere firewall?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

startmenu > settings > control panel > security center ...

dan zie je aan je linker kant de optie 'change the way security center alerts me' ... daar moet je alle 3 de alerts uitvinken ...

| My SpiderWeb |

• Sharkys
Nauw, het probleem is dus. Dat als ik het vinkje bij "virusbeveiliging" dat het geen effect heeft. De andere punten (firewall & updates) die geven geen problemen.

• Sharkys
The_Stickie schreef op 17 oktober 2004 @ 00:05:
staat je windows firewall aan? of heb je een andere firewall?
Ja die staat aan, maar het beveiliginscentrum doet moeilijk over de virusscanner, op een of andere manier staat het vinkje van"ik controleer bla bla" uit na een reboot.

Nauw als echt Niemand weet hoe ik dit oplos installeer ik wel een viruspakket wat het beveilingscentrum wel herkent.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Sharkys schreef op 17 oktober 2004 @ 00:42:
[...]

Ja die staat aan, maar het beveiliginscentrum doet moeilijk over de virusscanner, op een of andere manier staat het vinkje van"ik controleer bla bla" uit na een reboot.

Nauw als echt Niemand weet hoe ik dit oplos installeer ik wel een viruspakket wat het beveilingscentrum wel herkent.
Of gewoon ff de WMI update voor Symantec AntiVirus 9 Corp. installeren ;)

edit:
Oeps, niet Norton maar Symantec natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 17-10-2004 00:56 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sharkys schreef op 17 oktober 2004 @ 00:42:
[...]

Start > Uitvoeren > Services.msc intypen en dan de Security Centre service uitschakelen en verhinderen van mee op te starten. Heb ik ook gedaan :)

• Sharkys
amour021 schreef op 17 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

Start > Uitvoeren > Services.msc intypen en dan de Security Centre service uitschakelen en verhinderen van mee op te starten. Heb ik ook gedaan :)
Bededankt... Het werkt inderdaad.
Pagina: 1