Toon posts:

langzame verbinding in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo there

Ik heb een probleempje en weet niet waar ik de fout moet zoeken??

iemand please???

heb een netwerk aangelegd als volgt:

internet + router (netgear rp614) met daaraan een labtop. Deze heeft een prima verbinding met het internet. Tevens aan de router heb ik een switch aangesloten en daaraan komen nog drie computers te hangen. Dit geheel wil ik dus als netwerk laten draaien. Heb de eerste computer (PC2)al op de switch aangesloten en het netwerk is al geconfigureerd. De andere PC's komen later. Echter heb ik met PC2 een super trage verbinding op het netwerk en op het internet.

Zijn er bepaalde instellingen waar ik op moet letten. of is even naar kan kijken of ze goed staan.

Alelebij de systemen draaien windows XP pro, met 10/100 ethernetkaarten, 8port switch ook 10/100. meer info nodig???

Hwa_d

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al gekeken of je NIC's op half of full duplex staan, en wat je switch aan kan?
En wat is "supertraag"? Heb je een voorbeeld met MB's/sec?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
pingtijden, doorvoersnelheden ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit inderdaad ergens zien staan zal ik moeten checken, snelheid geen idee,

verder nog van die instellingen die ermee te maken hebben???

Dank je wel voor je reactie trouwens

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
pingen en zo heb ik nog niet gedaan, moet ik even gaan opzoeken hoe het moet en uitvoeren morgen, zit nu op het werk, nachdienst

thanx
:?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog is wat geprobeerd en de NIC staat gewoon op full duplex.

Maar alsnog valt de verbindig gewoon weg , dus een eerste pagina (google) laad zich wel op de comp en dan de volgende site houd ie er mee op?!!??

Weet iemand toevallig ook een goede beschrijving voor het aanleggen van dit type netwerk, dus met een hardware router in combo met een switch???

tnx

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
hwa_d : gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om je berichten te wijzigen zodat je niet 3x achter elkaar hoeft te replyen....

verder is jouw netwerk de meest simpele opzet die je maar kunt hebben.
Waarom de computer achter de switch traag netwerk/internet heeft kan vanalles zijn... firewall, achtergrondprogramma's, slechte bekabeling etc.
Ik zou de laptop (geen labtop) eens op dezelfde switch aansluiten.
Verder zijn er honderden beschrijvingen op internet te vinden over het aanleggen van een simpel netwerk en het delen van internet met een switch, gebruik Google daarvoor en lees ook eens de handleiding van je router door zodat je weet hoe het princiepe van internet delen in elkaar zit !

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ah ik mag weer..

REGEL 1:

1. CONTROLEER DE KABELS.

-crosscable tussen router en switch, of heeft de switch een uplink?
-en als je de laptop in de switch ipv de router stopt. werkt het dan?

offtopic:
Ja een laptop, geen labtop 8). zie ook CeeJay overediten en lees eens een boel topic hier. search e.t.c. en de faq.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1