Toon posts:

[XP] Hoe SP2 handig verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SP2 al een maandje draaiende.

Voorgeschiedenis:
Heb sinds vanochtend problemen met internet op 1 pc van de drie. Twee werken prima, maar pc3 kan niet meer internetten. Via panda een aantal virussen verwijderd die norton niet zag. Netwerk werkt wel weer, omdat ik pc3 zelf een ip-adres heb gegeven. Ip automatisch geven werkte niet via ipconfig /release etc. Heb veel gezocht naar oplossingen, maar niets werkt.
Ook systeemherstel niet.
Dus wil ik formatteren.

Probleemstelling:
Systeeminfo zegt : SP2 is running.
Maar ik kan SP2 niet via de software-lijst verwijderen, want de link is daar niet aktief, hij zegt m.a.w. dat er geen sp2 is.
Dus de-installeren gaat niet meer.

Hoe kan ik 'm wellicht formatteren?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm, formatten doe je niet IN windows zelf, i.i.g. niet de C schijf. Cdtje van XP erin gooien, pc opnieuw opstarten, opstarten vanaf de cd en dan kan je de schijf formatten :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:34
formatteren = wissen van een partitie van de schijf of de hele schijf...
SP2 formatteren is dus verkeerd gebruik van de term formatteren

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Kun je ook niet via:

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe

aan de gang??

Als er een "Service Pack 2.asms" bestand in deze map staat is SP2 weldegelijk aanwezig en ook te verwijderen.

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
spyware / virus die je netwerk / socket instellingen om zeep hielp.

er waren wat tools om netwerk / socket info helemaal te resetten. iprefresh gaat niet helpen.

je kan misschien ook xp commands gebruiken. moet je even uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
THX schreef op 16 oktober 2004 @ 23:52:
Kun je ook niet via:

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe

aan de gang??

Als er een "Service Pack 2.asms" bestand in deze map staat is SP2 weldegelijk aanwezig en ook te verwijderen.
Bestand is niet toegankelijk, maar bedankt voor de tip.

Wat betreft het formatteren : ik bedoelde inderdaad de c-drive, en die is niet te formatteren door de XP schijf te draaien. Dan verwijst íe alleen naar het feit dat SP2 er opstaat, dus daar ben ik mooi klaar mee.
Ga de c-drive dan maar formatteren met Partition Magic. :'(

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
SP2 heeft een extra optie ingevoerd in je Add/Remove Programs scherm, een Show Updates dat je kunt aanvinken. Als het goed is moet je dan wel SP2 zien verschijnen...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-04 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat is je probleem nu nog precies? Dat pc3 niet meer kan internetten en je handmatig een ip-adres moet instellen of wil je gewoon SP2 perse verwijderen?
Als het gaat om je problemen met netwerk/internet op pc3, download dan eens WinsockXPfix. Dit programmaatje reset al je netwerkinstellingen zoals ze stonden na de installatie van XP.
Doordat je spyware en virussen op je pc had is het mogelijk dat die een aantal instellingen voor je netwerk aangepast hebben en na het verwijderen van de rommel worden die instellingen niet goedgezet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SP2 XP niet te de-installeren ==> [XP] Hoe SP2 handig verwijderen?
Pagina: 1