Assign Drive letter after format

Pagina: 1
Acties:

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi mensen,

Ik heb een probleem, heb gezocht met google en ik heb al gezocht met het geweldige zoek systeem van Got.

Het probleem:

Ik wil een cd maken die mijn harde schijf formateerd, opzich niet moeilijk maar er is meer. Ik wil namelijk de schijf direct benaderen, dit kan wel als er al een filesystem op stond, echter nu wil ik dat ook als er geen file system op staat ook de drive direct benaderen. Het probleem zit in het feit dat na het maken van een partitie (zoals fdisk) er geen drive letter word gegeven, zodat ik kan formateren. Ik kan pas formateren als ik gereboot hebt, maar dat wil ik dus niet.

Bijvoorbaat dank,
NootjesBV

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt nou eenmaal een partitie pas formatteren na een reboot. Is geen weg omheen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een bootable cd maken die je hardeschijf formatteert? Kan wel, maar niet met Windows of Dos denk ik. Dos misschien, hangt er vanaf wat fdisk zoal kan.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MadMarky schreef op 16 oktober 2004 @ 23:13:
Een bootable cd maken die je hardeschijf formatteert? Kan wel, maar niet met Windows of Dos denk ik. Dos misschien, hangt er vanaf wat fdisk zoal kan.
Lees de vraag nog eens goed ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10

momania

iPhone 30! Bam!

Lijkt meer meer iets voor Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Zou je zoiets niet kunnen doen met bijvoorbeeld een commandline versie van Partition Magic ?

[ Voor 25% gewijzigd door momania op 16-10-2004 23:16 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

KillerAce_NL schreef op 16 oktober 2004 @ 23:14:
[...]
Lees de vraag nog eens goed ;)
Ik vind het maar een hele vage vraagstelling, wat verstaat ie onder 'direct benaderen'?

Andere interpretatie: hij zoekt een (bootable?) cd met een progje dat in 1 keer zowel een partitie maakt als deze formatteert

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ranish Partition Manager kan gewoon in de GUI (DOS) een partitie aanmaken en meteen formateren (zelfs snelformateren). Denk dat dat progje ook wel commandline opties ondersteunt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Reptile209
  • Laatst online: 12:58

Reptile209

- gers -

En je zou iets kunnen scripten in een .bat:
Pseudo code:
* Probeer de C: te benaderen
-- Fout? Ga formatteren, want de schijf is leeg
-- Goed? Ga partitioneren, want er is nog een filesystem

Dan moet je alleen 2x opstarten vanaf dezelfde CD, en dat kan het partitioneer-deel van je script ook wel.
Klinkt wel als een leuk CD'tje om een willekeurige PC mee te trashen :|, kost je alleen je CD terwijl je wegrent ;)

Zo scherp als een voetbal!

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
momania schreef op 16 oktober 2004 @ 23:15:
Lijkt meer meer iets voor Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Zou je zoiets niet kunnen doen met bijvoorbeeld een commandline versie van Partition Magic ?
en ik maar zoeken waar die is gebleven. Partition magic lukt niet want dan moet je reboten.
limoentje schreef op 16 oktober 2004 @ 23:31:
Ranish Partition Manager kan gewoon in de GUI (DOS) een partitie aanmaken en meteen formateren (zelfs snelformateren). Denk dat dat progje ook wel commandline opties ondersteunt :)
Ga ik proberen bedankt voor je reactie

[ Voor 69% gewijzigd door NootjesBV op 17-10-2004 00:36 ]

Pagina: 1