Toon posts:

laptop screencrash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden de Targa 811A bij de LIDL aangeschaft. Beviel prima, maar nu is een scharnier al begonnen met scheuren. Maar dit is nog niet het ergste: het beeld begint geregeld te trillen (net ofdat er straling in de buurt is of zo) en vervolgens komen er allemaal gekleurde verticale strepen op het scherm (lijkt wel of dat ie crashed) en dan start de laptop opnieuw op. ik hoorde van een vriend dat soortgelijke problemen voorkwamen bij de toshiba's van de technische universiteit eindhoven 2 jaar geleden. Dit is echt een vaag probleem, ik heb em niet laten vallen of nix en nu is na 3 weken mijn mooie laptopje waar ik zo lang voor gespaard heb al weer raar aan het doen, moet je je voorstellen dit gebeurt echt vaak. Dan zit je gewoon te internetten of te typen en dan start je pc opnieuw op. Is dit nou een hardware of een software probleem?

Any comments?

PS ik heb geprobeerd overigens de omega video drivers van ATI erop te zetten maar dit baat niet... ;(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: hardware, dus terugbrengen. En dat ie zo snel al scheurt is ook nogal slecht, daar zou ik ook over klagen. Tenzij je er natuurlijk veel te ruw mee omgaat. :P

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 16-10-2004 22:29 . Reden: disclaimer toegevoegd ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Nee absoluut niet ruw, vrienden zeggen altijd dat ik net zo zuinig omga met mijn laptop als vroeger met mijn voetbalplaatjes :P

Maar hoe moet ik dit dan verwoorden aan de "hotline telefoon pick up and return"? Ik weet niet hoe dit heet van dat scherm, weet iemand de term?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 22:39 ]

Verwijderd

Ik heb diezelfde laptop gekocht... technisch is alles nog ok, alleen begint bij mij ook al een (het linker) scharnier te scheuren :(

mischien is dit een meer voorkomende kwaal? best jammer iig want voor de rest ben ik er dik tevreden mee...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

"Het scherm is stuk en de scharnier is kapot" is toch een goede omschrijving?

De verbinding naar je scherm gaat door de scharnieren heen. Als die scharnier kapot is, dan gaan het signaal er niet goed meer doorheen.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Die crash zou weleens veroorzaakt kunnen worden door een oververhitte videokaart. Tegenwoordig krijgen de vooral wat goedkopere laptops toch ook hele snelle videokaarten ingebouwd, soms gaat dan de warmteoverdracht niet optimaal, en crashen ze.... Inderdaad terugbrengen dus !

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop opgestuurd en eindelijk terug! Het scharnier is vervangen (backcasing), de LCD kabel is vervangen én het complete moederbord met de daarop vastgesoldeerde shit is vervangen. Had el presidente toch 'n beetje gelijk: Un hombre muy lindo y intelligente :P.

Eyz bedankt voor de tipz x-je

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 23:40 ]

Pagina: 1