grote printopdracht 'verdwijnt' in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Hopelijk herkent iemand deze vreemde situatie.

Er staat hier een netwerkprinter van Minolta (type DI450) en op zich een ideale machine: vouwen, nieten en tweezijdig printen vanuit de pc aan te sturen. Probleem is alleen: zodra de printopdracht te groot wordt, gebeurt er niks meer.

Nu heb ik sterk het vermoeden dat dit niet aan de printer ligt, maar eerder aan het netwerk.

De printer heeft zelf immers 32 MB geheugen, terwijl het probleem zich al voordoet bij printopdrachten vanaf 2 MB. Aber warum??? :? :|

Het netwerk is simpel opgebouwd: twee pc's verbonden met een router, waarop ook die netwerkprinter zit. Deze router is verbonden met een gateway voor het Internet, die op zichzelf verder hooguit een pc aan zich verbonden heeft.

Iemand tips hiervoor?

Verwijderd

Dat je probleem alleen optreedt bij een bepaalde rastergrootte geeft imo al aan dat het geen netwerk gerelateerd probleem is maar een beperking door hetzij lokaal (geheugenproblemen, driverproblemen) of bij de printer (geheugenproblemen).

Verwijderd

Of misschien een quota op het netwerk?
Hoeveel ruimte heb je op de gemountte netwerk drive?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Hang m eens direct aan een par.poort en kijk of t zich dan nog voordoet?

Mijn HP 4050 heeft (geloof ik) 16Mb, en verslikt zich nooit, ook niet bij grote dubbelzijdige PDF opdrachten van weet-ik-veel hoeveel Mb.

Check de printersettings ook eens, staat printerpooling aan- of uitgeschakeld?
En op wat voor manier print je? IPP, LPR?

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 17-10-2004 15:58 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Inderdaad een driverprobleem. N.a.v. [rml][ OH] Topic move[/rml]/ eens een andere driver geprobeerd en dat hielp. Nu wordt PCL i.pv. Postscript gebruikt en alles werkt opeens prima! :)

Overigens had ik niet verwacht dat een driver dergelijk vreemd gedrag zou kunnen veroorzaken. Zo blijf je leren...