[XP] Windows media player werkt meer na uninstall versie 10*

Pagina: 1
Acties:

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
hallo ,

ik heb een serieus probleem met windows media player.
normaal gebruikte ik jarenlang versie 9 op mijn windows XP.
maar vandaag was ik nieuwsgierig naar de nieuwste versie 10.
dus ik had versie gedownload en geinstalleerd en het vond het tegenvallen vergeleken met de oude trouwe versie 9.
dus ik uninstalleerde versie 10 om er weer versie 9 op te zetten.
uninstall was gelukt, en sindsdien krijg ik GEEN windows media player meer geinstalleerd. :'(
als ik nu versie 9 OF versie 10 weer installeer krijg ik de telkens de melding :

"deze versie van Windows Media Technologies is incompatible met deze versie van Windows. Raadpleeg de website van Microsoft voor meer informatie. "

als ik dan op 'details' klik krijg ik een link naar een site van Microsoft , maar deze link werkt helemaal niet !
het heeft volgens mij met de verschillende versies van de .dll bestanden te maken. maar als ik deze of de gehele media player map wis, komt deze map na een paar seconden weer terug met de inhoud ??????

wat moet ik nu doen , ook met de XP installatie cd krijg ik diezelfde foutmelding bij installatie. ik baal hier enorm van. ik weet zeker dat ik niets verkeerds heb gedaan.

ik heb van een andere pc de media player map gekopieerd en deze de oude map laten vervangen, maar dan nog komen de 'nieuwere' versie dll bestanden weer terug.

wat is er toch aan de hand ???????

Verwijderd

Even in het register alle verwijzingen naar WMP 10 weghalen. Regedit-> Local Machine-> Software -> Microsoft -> Mediaplayer -> 10.0

Of systeemherstel gebruiken >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 22:20 ]

• versace1
ik heb systeemherstel van meerdere dagen uitgeprobeerd en toch wil die niet succesvol naar die dag installeren. een weekje terug is er automatisch XP service pack 2 geinstalleerd. waarschijnlijk kan ik daarom niet terug met systeemherstel.

ik ben niet echt goed bekend op XP gebied. dus hoe kan ik de registers o.i.d. dan aanpassen ???

ik baal er nu nog enorm van. ik moet, nu ik geen mediaplayer meer heb, verschillende proggries gebruiken voor muziek en film bestanden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even wat overbodige vraagtekens uit je topic titel gehaald, en het OS er voor in de plaats gezet conform de Windows Operating Systems Policy ;)

• versace1
kan echt niemand mij helpen ?

als ik in 'regedit' kijk, zie ik inderdaad 'mediaplayer' en de bestandmappen staan.
maar zover ik zie zijn het alleen versie 9 bestanden.
ik zie er geen versie 10 tussen staan.

kan ik niet 'mediaplayer' map geheel uit de 'regedit' wissen ?
en dan mediaplayer 9 weer opnieuw proberen te installeren ?

of gaat dit geheid fout ?

Verwijderd

Heb je het probleem met windows mediaplayer ondertussen kunnen oplossen?
Heb sinds gisteren namelijk precies hetzelfde probleem, hopelijk kun je me uitleggen hoe je het hebt opgelost.

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:14
Had hetzelfde probleem:

Antwoord / Oplossing staat hier!

Verwijderd

Dank u, werkt perfect
Pagina: 1