Ik heb het volgende probleem.
Ik heb 2 dagen geleden een nieuw setje geheugen gehaald (namelijk; corsair twinx 1gb(2x512) cas 2225) en die heb ik zonder problemen in mijn pc geprikt.
Na het inbouwen starte de pc gewoon op, en tijdens deze eerst boot heb ik meteen het bios geopend om ff te kijken of alles goed werkte en om tergelijketijd ff alle instellingen na te lopen.
Alles leek goed te werken alleen tot mijn verbazing stond de cpu fsb op 166 ?? dus die heb ik weer terug gezet op 200 en toen........
Na het opslaan en verlaten van het bios startte de computer niet meer op, hij geeft geen tonen combinatie die duid op een fout en geeft ook niet de "standaard" opstart piep.
Als ik nu de P.C. aanzet gaat wel alles aan fans/hd/cd, maar hij boot niet.
Het nu volgende heb ik allemaal al geprobeerd om het te proberen op te lossen;
-oude geheugen terug plaatsen
-andere cpu geprobeerd
-de bios reset jumper geshort
-een zelf bootable bios flash disk geplaatst tijden opstarten maar geen diskette actieviteit
Verder heb ik echt geen idee wat het kan wezen, een toevalige bijkomstigheid is dat ik de d-bracket (waarop je fout meldingen tijdens de boot kan aflezen) kwijt ben.
Ik hoop dat iemand welicht nog ingevingen heb.
Nog ff de rest van het systeem.
-amd 2600+
-msi k7n2g ilsr
-corsair 512mb 3336 of dus corsair 1024(2x512) 2225
-chieftec 400 watt voeding
-saphirre 9800 pro
Ik heb 2 dagen geleden een nieuw setje geheugen gehaald (namelijk; corsair twinx 1gb(2x512) cas 2225) en die heb ik zonder problemen in mijn pc geprikt.
Na het inbouwen starte de pc gewoon op, en tijdens deze eerst boot heb ik meteen het bios geopend om ff te kijken of alles goed werkte en om tergelijketijd ff alle instellingen na te lopen.
Alles leek goed te werken alleen tot mijn verbazing stond de cpu fsb op 166 ?? dus die heb ik weer terug gezet op 200 en toen........
Na het opslaan en verlaten van het bios startte de computer niet meer op, hij geeft geen tonen combinatie die duid op een fout en geeft ook niet de "standaard" opstart piep.
Als ik nu de P.C. aanzet gaat wel alles aan fans/hd/cd, maar hij boot niet.
Het nu volgende heb ik allemaal al geprobeerd om het te proberen op te lossen;
-oude geheugen terug plaatsen
-andere cpu geprobeerd
-de bios reset jumper geshort
-een zelf bootable bios flash disk geplaatst tijden opstarten maar geen diskette actieviteit
Verder heb ik echt geen idee wat het kan wezen, een toevalige bijkomstigheid is dat ik de d-bracket (waarop je fout meldingen tijdens de boot kan aflezen) kwijt ben.
Ik hoop dat iemand welicht nog ingevingen heb.
Nog ff de rest van het systeem.
-amd 2600+
-msi k7n2g ilsr
-corsair 512mb 3336 of dus corsair 1024(2x512) 2225
-chieftec 400 watt voeding
-saphirre 9800 pro