Toon posts:

netwerk tussen 2 computers via utp (xp pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Got'ers,

Ik zit thuis met de volgende situatie:

1 desktop
-> winxp pro
-> adsl-verbinding (voor de rest geen netwerkverbindingen)

1 laptop
-> winxp pro
-> wireless lan (enkel voor op school, is incl domein etc. werkt picobello)

Graag had ik nu deze twee computers met elkaar verbonden via een UTP-kabel. Zodat ik ondermeer bestanden van of voor school makkelijk kan overzetten van de ene naar de andere.

Dus heb ik de wizard voor lanverbindingen gestart en voltooid op mijn desktop zonder problemen. Maar nu ik de wizard wil laten draaien op mijn laptop krijg ik volgende error:

"cannot complete the network setup wizard.
The wizard detected that this computer belongs to a domain. Therefore, you cannot use this wizard to set up a network."

Hoewel ik dus niet ingelogt ben op dit domein (werkt trouwens enkel op school), ik ben lokaal aangemeld.

Ik begrijp dus niet goed wat ik nu moet doen om dit te verhelpen of om toch deze verbinding in orde te maken. Ik hoopte dat jullie me misschien konden helpen.

greetz

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ondanks dat je lokaal bent aangemeld, is jouw computer nog steeds onderdeel van een domein.
Kijk maar eens in de properties van My Computer onder het tabblad Computer Name.

Het kan zelfs ook nog zo zijn dat de administrator van jouw school deze optie onmogelijk heeft gemaakt in de Group Policy, al klinkt dat niet zo als ik op jouw verhaal af ga.

Maar die wizard heb je helemaal niet nodig als je zelf je TCP/IP-instellingen kunt wijzigen. Never trust a wizard ;)

O ja. Meld je niet af van het domein, want dan kom je er op school niet meer op, en moet je een beheerder aan z'n jas trekken. Die gaat je dan vast een preek geven ;)

[ Voor 17% gewijzigd door dmace op 16-10-2004 21:29 ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik ben lid van het domein.
Je beantwoord onrechtstreeks één van men vermoedens, het is dus niet mogelijk gewoon even de domeinnaam te verwijderen ofzo :D
dmace schreef op 16 oktober 2004 @ 21:28:Maar die wizard heb je helemaal niet nodig als je zelf je TCP/IP-instellingen kunt wijzigen. Never trust a wizard ;)
Als ik nu eens wist hoe je die instellingen kan juist kan zetten..
Weet iemand dat ? 8)7

dus als ik het goed begrijp kun je zo deze error omzeilen ? :)
of gaat dit dan ook problemen opleveren

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:35 ]

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-02 00:28

made28

Brandnew machine :)

al geprobeerd om een 2de account aantemaken ((local) en die lid maken van je werkgroep (aannemende dat je dat thuis gebruikt) late zatedagavond gedachte....

Technet Gold

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Wat ik altijd doe met laptops, die aan ons (kantoor) domein moeten kunnen hangen:

Maak een workgroup aan op de laptop met dezelfde naam als het domein, en maak een user login (naam/password) die hetzelfde is als wat je hebt op dat domein.

Zo kun je hem zowel op het domein als daarbuiten prima gebruiken, met de nadruk op "daarbuiten" ;-)

Of de sysadmins van het domein dat goedvinden kun je ze even vragen, voordat je iets veranderd, maar als die laptop mijn eigendom was zou ik het wel weten...

Verwijderd

Topicstarter
@ Wolfboy; ja heb ik al gelezen :) heb ook de beginner guide van tweakers.net gelezen, maar is van oktober 2000, en er word dus niets verteld over winxp 8)7

@ made28: op deze laptop staan meerdere users, en er is maar 1 user waarmee ik me kan aanmelden op het domein (omwillen van naam en paswoord). En toen ik de wizard probeerde te doorlopen was ik aangemeld op een andere user..
Dus als ik het goed begrijp is domein/workgroup niet user-gebonden.

@ MrStubborn: dan ben ik eigelijk geen lid meer van het domein als ik dat doe ? :s of hoe bedoel je dan? want je kan toch niet lid zijn van een domein EN van een workgroup of wel ? je moet toch kiezen (?) :s

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 10:48 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 10:36:
@ Wolfboy; ja heb ik al gelezen :) heb ook de beginner guide van tweakers.net gelezen, maar is van oktober 2000, en er word dus niets verteld over winxp 8)7
JSS wijzigde dit bericht 14-07-2004 10:56: Speciaal voor BalusC :P (194%)
Dat het originele bericht uit 2000 is zecht niet dat alles uit 2000 is, ondertussen zijn er wel wat dingen geupdate. Maar voor de ip adressen in een thuisnetwerk maakt dat toch niet uit want dat is al jaren hetzelfde (vanaf de introductie eigenlijk)

Ik zou zelf gewoon gaan voor een 192.168.0.x ip
Computer met adsl = 192.168.0.1 met 255.255.255.0 als subnet mask

Laptop = 192.168.0.2 met 255.255.255.0 als subnet

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfboy op 17-10-2004 15:19 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, gewoon de ip-adressen instellen is mij nog gezegd, maar dat werkt om onduidelijke redenen niet :?

Maar dan nog, de bedoeling van de netwerkje is; bestanden/printer/internet delen.
En volgens dat ik gehoord heb, is hier meer voor nodig, dan gewoon de ip's goedzette...

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 10:36:
...
@ MrStubborn: dan ben ik eigelijk geen lid meer van het domein als ik dat doe ? :s of hoe bedoel je dan? want je kan toch niet lid zijn van een domein EN van een workgroup of wel ? je moet toch kiezen (?) :s
Als user ben je dan lid van het domein, ongeacht op welk systeem je inlogd, maar je laptop is dat niet, wat ik zeg is dat als je login identiek is op de workgroup en het domein waar je hem aanhangt je gewoon prima overal bij kunt zonder dat je laptop het domein hoeft te "joinen".

Ik reis vaak met mijn laptop en moet dan ineens met dat ding aan een ander domein. Geen probleem, workgroup ff renamen, userlogin regelen en klaar, zo ben ik op elk domein welkom zonder ineens mijn laptop over te leveren aan de genade van de lokale sysadmin... :Y)

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij moet je voor een directe verbinding tussen twee machines nog steeds een cross-linked kabel gebruiken en geen standaard utp-kabel.
B)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik weet neit of je er ruimte voor ehbt op je laptop, maar je kunt een dualboot maken voor domein en niet domein..

zo heb ik het vaker gezien met laptops in dit soort situaties

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
@ MrStubborn: dit werkt me dus ten sterkste afgeraden, omdat ik dan volgens de beheerder niet op het domein zou geraken |:(
maarja, als jij zegt dat het werkt :? ik weet het ook niet meer hoor 8)7

@ ayreon_ge: tis ne crossed hoor :*)

@ windows-2000: da zou een oplossing zijn, ma zoveel vrije ruimte heb ik niet op overschot :/
Pagina: 1