[IDE] Schakelen tussen twee devices op 1 kabel: welke draad?

Pagina: 1
Acties:

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik heb een 40-aderige IDE kabel gemaakt met aansluitingen voor 3 apparaten. Aan een van de aansluitingen komt een harddisk te hangen, aan de andere twee een CD-drive.

Aangezien er maar twee IDE-apparaten op één kabel kunnen, wil ik met een schakelaartje switchen tussen de twee CD-drives. Dat doe ik volgens deze tutorial. (Zie met name de alinea die net boven het 3e plaatje staat)

Nu komt mijn vraag:
Volgens die tutorial moet ik de schakelaar op draad 23 zetten, om zodoende de IDE controller te doen geloven dat er slechts twee apparaten aan zitten. Voordat ik dit ga doen, wil ik controleren of draad 23 inderdaad de juiste draad is. Die tutorial noemt hem namelijk de 'bus enable line', maar die term kom ik nergens anders tegen. Volgens de meeste websites is draad 23 namelijk de 'I/O Write'.

Is dit hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door Maniakje op 16-10-2004 21:11 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Maniakje
Dat bedoel ik dus. :) Ook daar staat I/O Write. Als ik die draad onderbreek, en daarmee dus tussen de twee CD-drives switch, gaat dat dan werken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hij zal niet meer kunnen schrijven maar ik denk niet dat dat de detectie zal tegenhouden eigenlijk.
Maar ik zou eigenlijk niet weten met welk pinnetje het wel moet lukken, meestal gebruik ik gewoon hele kabels ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Maniakje
Ik neem het risico maar en ga het proberen. :)

Inmiddels heb ik al wel iets meer info gevonden, namelijk hier: http://www.adtron.com/pdf/I35FB-spec053004.pdf
Op pagina 3:
The I/O Write strobe pulse is used to clock I/O data on the Card Data bus into the Drive controller registers when the Drive is configured to use the I/O interface. The clocking will occur on the negative to positive edge of the signal (trailing edge). During Ultra DMA, this is the stop stignal.
Dat zegt me niet zo heel veel, maar volgens mij zou het kunnen kloppen. :)

Edit: het werkt als een trein :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Maniakje op 16-10-2004 23:30 ]

Verwijderd

Maniakje schreef op 16 oktober 2004 @ 21:32:
Ik neem het risico maar en ga het proberen. :)
Kan je goed proberen zo duur is een ide kabel niet en ik ga er niet vanuit dat een kabel je optische drives kan mollen..
Pagina: 1