Hallo. Bij het maken van een website, in een poging eindelijk eens css te leren, heb ik volgende pagina gemaakt: Klik!. Ik loop nu tegen het probleem op dat als ik een bij een div de breedte en de margin instel dat hij Firefox breder wordt weergegeven. Het lijkt alsof de ingestelde margin bij de breedte wprd opgeteld, dat heb ik getest door de margin te verhogen en dan veranderde de breedte van de div idd zichtbaar. Dit alles werkt in IE wel gewoon. Mijn vraag is dan ook of hier een workaround voor is.
Dit is de betreffende css:
Wat ik ook wel vreemd vind is dat mijn site in Firefox netjes gecentreerd wordt en in IE niet.
Als de layout je bekend voorkomt, dat kan kloppen want die komt van A List Apart van een artikel waar werd uitgelegd hoe je css/js kon gebruiken in plaats van frames.
Dit is de betreffende css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| div
{
background: #ebebeb url(index/left.gif) repeat-y fixed left bottom;
border: 1px solid #391A0E;
border-width: 0 1px;
margin: 0 auto;
padding: 20px 10px 10px 20px;
position: relative;
width: 790px;
} |
Wat ik ook wel vreemd vind is dat mijn site in Firefox netjes gecentreerd wordt en in IE niet.
Als de layout je bekend voorkomt, dat kan kloppen want die komt van A List Apart van een artikel waar werd uitgelegd hoe je css/js kon gebruiken in plaats van frames.