S-ATA schijf herkend maar niet toegangkelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 19:50
Hallo,

Woord vooraf:
Ik heb al een heleboel topics door gelezen over s-ata schijven maar volgens mij is mijn probleem nog niet eerder besproken.

Welnu:

Ik heb vandaag een Western digital s-ata hdd gekocht 160gb (WD1600JD)
link: http://www.westerndigital...s/Products.asp?DriveID=57

Mijn systeem:

Epox 83da3+
Sillicon image 3112 s-ata controller
(rest overbodig lijkt mij)

Ik heb deze harde schijf in mijn pc geconnect en vervolgens m'n pc aangedaan zonder andere schijven. Alles is ok ik zie dat mijn hdd wordt herkend en ik ga de windows XP pro setup in. Gebruik f6 en gebruik mijn drivers (1.00.50). Nu het probleem: Windows wilt dan de schijf gaan formatteren wat natuurlijk klopt dus kies ik de "normale" format methode. Dit alleen al gaat heel sloom (circa 5-10 min per 1%). En als ie uiteindelijk bij 100% is krijg ik een foutmelding dat windows unable was om het te formatteren. Overal wordt mijn harde schijf herkend (aida32, raid programmas) ik kan hem alleen niet gebruiken. Heeft er iemand een oplossing hiervoor of ervaring? (een link naar een andere topic mag ook als ik die over het hoofd heb gezien)

Bij voorbaat dank

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Ik zou met je schijf en moederbord teruggaan naar je leverancier en daar laten kijken of de combinatie S-ata schijf en mobo wel werkt. Het lijkt namelijk precies op het probleem dat ik met een zelfde Epox had , schijven doen het wel in een ander mobo, maar met de Epox was het een no-go

Volgens m'n leverancier ligt dat aan de implementatie van de SI controller...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Whoohoo
dat kan toch niet waar zijn :\ :'(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

ff op een rijtje wat ik geprobeerd heb om het werkend te krijgen:
andere drivers
ander bios
andere sata kabels
andere voeding
andere CPU
ander mem
ander OS
schijven laten testen (niks mis mee)
bord te RMA aangeboden en een nieuw Epoxje meegekregen
hele rijtje opnieuw, zonder resultaat

en toen vond ik het wel zat en heb het bord teruggebracht en ingeruild voor Asus A7N8X-E Deluxe, toen werkte alles naar behoren

[ Voor 15% gewijzigd door Turkish op 16-10-2004 20:39 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Whoohoo
ik heb de pc al bijna een half-jaar :\ en ik heb dit moederbord met een wedstrijd gewonnen. Kan ik niet gewoon 1 of andere kaart kopen voor een nieuwe s-ata aansluiting die ik in me pci slot stop?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kan ook prima, als het echt aan de implementatie van de SI controller ligt. :) Hierbij heb je ook geen last van performance verlies, je huidige Sillicon Image controller zit namelijk ook gewoon aangesloten op de PCI bus. Je zou dan b.v. een simpel Promise kaartje kunnen halen, de SATA150 TX2.

Misschien is het economisch verstandiger om na te gaan of het niet mogelijk is om de disk om te ruilen voor een P-ATA variant, en deze te gebruiken. Qua performance zal het niet veel verschillen iig, de WD1600JD is gewoon een WD1600JB met een S-ATA aansluiting en een extra chip hiervoor.

[ Voor 48% gewijzigd door Laurent op 16-10-2004 21:56 ]

Pagina: 1