Op dit moment zit ik met het volgende probleem. Als ik de computer opstart dan verschijnt er net als normaal het logo van windows professional met daar onder een blauw scrollend balkje. Alleen hier komt hij niet door heen, dit kan de computer uren blijven doen.
Het is de bedoeling dat we de bestanden in de mappen Mijn Documenten en de Desktop kunnen redden. En daarna de computer weer draaiend krijgen.
Gegevens van computer:
- Intel pentium 4 Box 3.0 GHZ 800 MHZ FSB met HT AsRock P4VT8+
- 5.1 Sound onboard
- 10/100 LAN onboard
- 512 MB DDR RAM PC400
- 120 Gb 7200/min SATA
- DVD ROM 16x 48x
- Floppy drive
- GeForce FX5200 128 MB DDR RAM TV Out/DVI
Op dit moment heb ik al geprobeerd
1) Checkdisk uit proberen te voeren met een opstart vanaf de Windows CD, laden van de S-ATA drivers en repair mode.
2) Bij opstarten van safe mode blijft hij hangen op mup.sys.
3) mup.sys is vervangen met een mup.sys uit een werkend xp prof systeem. Hierna starte hij wel op in safe mode, gaf toen de melding NTBTlog.txt is missing or corrupted. Kunnen niet bij de my document files, en er verschijnt na enige tijd kort een blauw scherm, en start de computer automatisch opnieuw op, en de opstart wordt niet volbracht en blijft weer hangen op het windows logo.
4) Computer opgestart in dos mode, checkdisc uit proberen te voeren, deze blijft hangen op 25%.
5) Windows repair geprobeerd, ook deze blijft hangen op 25% tijdens het checken van de disc.
6) Bios geflashed naar de laatste release
7) Een andere IDE schijf geprobeerd om daarvan op te starten, waarbij de orginele drive slave was gezet, gaf ook geen goed resultaat. Blijven doorstarten en een heel vlug blauw scherm
Wie zou mij kunnen helpen?
Het is de bedoeling dat we de bestanden in de mappen Mijn Documenten en de Desktop kunnen redden. En daarna de computer weer draaiend krijgen.
Gegevens van computer:
- Intel pentium 4 Box 3.0 GHZ 800 MHZ FSB met HT AsRock P4VT8+
- 5.1 Sound onboard
- 10/100 LAN onboard
- 512 MB DDR RAM PC400
- 120 Gb 7200/min SATA
- DVD ROM 16x 48x
- Floppy drive
- GeForce FX5200 128 MB DDR RAM TV Out/DVI
Op dit moment heb ik al geprobeerd
1) Checkdisk uit proberen te voeren met een opstart vanaf de Windows CD, laden van de S-ATA drivers en repair mode.
2) Bij opstarten van safe mode blijft hij hangen op mup.sys.
3) mup.sys is vervangen met een mup.sys uit een werkend xp prof systeem. Hierna starte hij wel op in safe mode, gaf toen de melding NTBTlog.txt is missing or corrupted. Kunnen niet bij de my document files, en er verschijnt na enige tijd kort een blauw scherm, en start de computer automatisch opnieuw op, en de opstart wordt niet volbracht en blijft weer hangen op het windows logo.
4) Computer opgestart in dos mode, checkdisc uit proberen te voeren, deze blijft hangen op 25%.
5) Windows repair geprobeerd, ook deze blijft hangen op 25% tijdens het checken van de disc.
6) Bios geflashed naar de laatste release
7) Een andere IDE schijf geprobeerd om daarvan op te starten, waarbij de orginele drive slave was gezet, gaf ook geen goed resultaat. Blijven doorstarten en een heel vlug blauw scherm
Wie zou mij kunnen helpen?