Toon posts:

[XP prof] Xp prof start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik met het volgende probleem. Als ik de computer opstart dan verschijnt er net als normaal het logo van windows professional met daar onder een blauw scrollend balkje. Alleen hier komt hij niet door heen, dit kan de computer uren blijven doen.

Het is de bedoeling dat we de bestanden in de mappen Mijn Documenten en de Desktop kunnen redden. En daarna de computer weer draaiend krijgen.

Gegevens van computer:
- Intel pentium 4 Box 3.0 GHZ 800 MHZ FSB met HT AsRock P4VT8+
- 5.1 Sound onboard
- 10/100 LAN onboard
- 512 MB DDR RAM PC400
- 120 Gb 7200/min SATA
- DVD ROM 16x 48x
- Floppy drive
- GeForce FX5200 128 MB DDR RAM TV Out/DVI

Op dit moment heb ik al geprobeerd
1) Checkdisk uit proberen te voeren met een opstart vanaf de Windows CD, laden van de S-ATA drivers en repair mode.
2) Bij opstarten van safe mode blijft hij hangen op mup.sys.
3) mup.sys is vervangen met een mup.sys uit een werkend xp prof systeem. Hierna starte hij wel op in safe mode, gaf toen de melding NTBTlog.txt is missing or corrupted. Kunnen niet bij de my document files, en er verschijnt na enige tijd kort een blauw scherm, en start de computer automatisch opnieuw op, en de opstart wordt niet volbracht en blijft weer hangen op het windows logo.
4) Computer opgestart in dos mode, checkdisc uit proberen te voeren, deze blijft hangen op 25%.
5) Windows repair geprobeerd, ook deze blijft hangen op 25% tijdens het checken van de disc.
6) Bios geflashed naar de laatste release
7) Een andere IDE schijf geprobeerd om daarvan op te starten, waarbij de orginele drive slave was gezet, gaf ook geen goed resultaat. Blijven doorstarten en een heel vlug blauw scherm

Wie zou mij kunnen helpen?

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 15:52
Het is de bedoeling dat we de bestanden in de mappen Mijn Documenten en de Desktop kunnen redden.
Knoppix cd downloaden van http://www.knoppix.org/ en daar vanaf booten. Kan je de harddisk zo benaderen en je files redden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

knoppix cd erin. DIe kan ntfs lezen. en dan wegschijven naar een andere pc in het netwerk.

/edit en jorik was mij 10 seconden voor.

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 16-10-2004 22:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 16 oktober 2004 @ 22:27:
knoppix cd erin. DIe kan ntfs lezen. en dan wegschijven naar een andere pc in het netwerk.

/edit en jorik was mij 10 seconden voor.
Dit had ik ook al geprobeerd in de tussentijd dat het bericht op het forum stond maar dan via een cd van Damn Small linux maar ook hier kon ik de bestanden niet vinden. Dit kan ook liggen aan hoe ik heb gezocht aangezien ik niet precies wist waar de schrijven stonden. Maar moet het verschil geven tuusen knoppix en DSL? Maar wat ik begrijp is dit de enige manier om de Computer nog te redden?

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 15:52
Dit had ik ook al geprobeerd in de tussentijd dat het bericht op het forum stond maar dan via een cd van Damn Small linux maar ook hier kon ik de bestanden niet vinden. Dit kan ook liggen aan hoe ik heb gezocht aangezien ik niet precies wist waar de schrijven stonden.
C:\Documents and Settings\[naam account]\

C wordt waarschijnlijk hda1 in Knoppix.
Maar moet het verschil geven tuusen knoppix en DSL?
Probeer gewoon Knoppix even. Is het makkelijkste.
Maar wat ik begrijp is dit de enige manier om de Computer nog te redden?
Dat zeg ik niet. Maar het lijkt me makkelijk als je een backup maakt van je bestanden, dan C leeg gooit en Windows XP er vers op zet.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:34

Johnny E

Dôh !!

Ik zou zeggen probeer BartPE, werkt mijn inziens makkelijker dan Knoppix.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Specs!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Damn small unix is een uitgekleede knoppix en gebruikt dezelfde drivers. Dus als daar die schijf niet in te mounten is dan kun je not bootfloppen dos met ntfs support proberen. (enzo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Vraagje heb je toch je host bestand aangepast? Als deze erg vol is (paar 1000 regels) dan duurt het een flinke tijd voordat de winxp is opgestart.
Laat de pc een nacht opstarten, lukt het maak c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.

Anders:
(De opties met damn small linux hierboven werken ook. )
en dan wegschijven naar een andere pc in het netwerk.
Maar jongens, als we toch een andere pc hebben, waarom prikken we die daar niet tussen?
Dan kun je de schijf in een andere pc prikken en de data er van af halen, terug plaatsen, winxp weer installeren, en data van andere pc halen.

Kijk dan ook meteen of dat hosts bestand erg vol is. Even leegmaken en je hoeft niet eens meer winxp opnieuw te installeren!

[ Voor 44% gewijzigd door xander88 op 16-10-2004 23:10 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal heel erg bedankt, dankzij jullie en de hulp van een vriend is het gelukt om de documenten te redden, hier zijn we iig nu mee bezig. Hierna kunnen we gaan beginnen met het opnieuw installeren van windows.
Pagina: 1