Toon posts:

[ATI] 9800pro kapot geflashed??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo G.o.T.
Ik heb een probleem, of eigenlijk mijn 9800pro videokaart heeft een probleem. Gisteravond heb ik volgens de guide die in het 9800pro --> 9800xt topic staat mijn 9800pro geflashed, na een tijdje (na/tijdens?????) het flashen viel de pc uit en sindsdien krijg ik met geen mogelijk meer beeld op m`n monitor. Ik heb echt alles al geprobeert, namelijk:
1. Oude BIOS 'blind' teruggeflashed via een bootflop.
2. 9800xt BIOS geflashed dmv bootflop.
3. nieuw origineel BIOS gedownload en gaflashed dmv bootflop.
4. met een PCI vga kaart geprobeert op te starten.

Geen van deze opties werkt, opstarten met de PCI kaart wil wel, maar niet als de 9800pro in de AGP slot zit. Maar met die PCI kaart erin kan ik dus wel in windows komen, maar kan ik dus niet flashen zonder 9800pro.

Vanmiddag kwam ik, nadat ik het gedownloaden originele BIOS erin had geflashed, in windows met de 9800pro, echter deze werdt door de SP2 drivers als 9800xt gezien en de geinstalleerde catalyst (voor de pro) zagen `m niet. Ook zag ik bij zowel de windows tool als bij Everest dat mijn kaart 8Mb geheugen had :? . Dus er is 120Mb verloren gegaan. Sindsdien heb ik er niks aan gedaan, alleen de pc uitgezet. Ik kom net thuis, ben van plan er verder mee te prutsen, maar nee hoor, hij start windows op, maar zonder beeld. :/

Wat te doen?? ik wacht op antwoorden........maar ik ben behoorlijk down hierdoor.......

Verwijderd

Hmm, probeer eens je bios van je mobo eerst te clearen (Batterijtje en/of jumpers gebruiken) en doe je kaart er dan weer eens in.

Miss kan je dan wel gewoon met behulp van de PCI kaart je 9800 Pro terugflashen? :)

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik geloof ik duidelijk in m`n startpost heb gezet, met die 9800pro in het systeem komt er dus geen beeld op de monitor, ook al zit die PCI kaart erin, en daar zit de monitor op aangesloten, als ik het nou voor mekaar kon krijgen om die AGP kaart te omzeilen.....

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Mss eerst in het bios aangeven dat eerst naar een PCI kaart gezocht moet worden zodat ie niet auto beeld verlangt van je AGP Radeon ...
Dan zal het wel lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het bios van m`n A7N8X deluxe REV.2.0 het primary VGA bios op PCI gezet, echter dan geeft ie nog steeds geen beeld. Ik heb ook het idee dat die instelling geen enkele moer helpt, want met een TNT2 in de AGP en die instelling op PCI dan geeft ie beeld, met een PCI kaartje en de isntelling op AGP geeft ie ook beeld en vice versa. of zie ik een BIOS instelling over het hoofd??

Verwijderd

Topicstarter
na het toch maar resetten van het CMOS doet nu NIKS het meer, de 9800pro geeft geen beeld, monitor blijft op stanby, bij de S3 PCI kaart gaat de monitor uit stanby maar geeft geen beeld. M`n moederbord piept niet meer, de harde schijf vertoont geen activiteit en de floppy drive geeft ook geen geluid meer. WAT NU???

Verwijderd

heb je de computer aangezet toen de jumper op reset stond?
zo ja: mobo kapot?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb niet stroom door m`n BIOS gejaagd door `m aan te zetten met die jumper op reset. Met mijn TNT2 krijg ik weer beeld. maar met de S3 en de 9800pro niet.

weet niemand hier dan iets zinnigs over te zeggen, of moet ik soms een AMD/!ntel Flame neerpoten om aandacht te krijgen?? aangezien het me ook al eerder al was opgevallen dat in die topics het overstroomd van de posts, en in echte problemen het behoorlijk stil blijft.

maar ik ben wel dankbaar voor de weinige tips die ik krijg daar niet van.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:04 ]

Verwijderd

Denk dat je met zo`n instelling niet echt ver gaat komen, en mensen hebben dan ook zeker geen zin om hulp te bieden. Wij kunnen er ook niks aan doen dat jij je videokaart gesloopt hebt.

Misschien dat het wat vriendelijker kan.........

Ontopic........
Denk dat je kaart kapot is, misschien dat je daar zelf ook al achter was gekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:23 . Reden: toevoeging. ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Is het niet zo dat als je een bios flasht en de pc valt uit/reboot dat je dan het chipset eraf moet halen of zo en dat dan ergens helemaal opnieuw geprogrammeerd moet worden? (heb dat vandaag opgevangen ivm met bios van een mobo)

Verwijderd

Topicstarter
@ chimsie, ik heb hier nu 3 topics lopen en in geen van de drie wordt fatsoenlijk gereageerd, de mensen zoals jij die zeggen dat ik niet ver zal komen daar heb ik niks aan, ik heb wat aan mensen die concrete tips geven. Als ik het forum goed doorlees KAN een kaart niet kapot gaan door een BIOS flash. EN het hoort mogelijk te zijn om met 2 videokaarten een computer op te starten.

@frigolampje: was het maar zo makkelijk :/ , das namelijk de ROM chip die idd op je MOBO zit, een VGA kaart heeft dat niet (een 9800pro niet iig) dan zit het geloof ik ingebakken in de core.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:31 ]

• SH4D3H
Tsja, hij is hoogstwaarschijnlijk niet kapot, maar hij kan wel onbruikbaar zijn geworden.
Dat zijn twee verschillende begrippen hoewel ze beide even klote zijn :(

Als je met de goede instellingen geen beeld kan krijgen met een PCI kaart (en die kaart het in z'n eentje wel doet ),
is erg weinig dat je meer kan doen ...

[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 16-10-2004 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sterk het idee dat jullie mijn vraag niet begrijpen dus ik zal hem NOGMAALS neerzetten:

hoe moet een BIOS ingesteld zijn zodat beeld van de PCI kaart wordt gebruikt IPV de AGP kaart.

Dit gaat namelijk ook op als ik bv een GF FX 5500PCI heb en een VOODOO2 AGP, dan wil ik ook m`PCI kaart gebruiken en niet m`n AGP. Hoe doe ik dit. Is de vraag zo beter??

• SH4D3H
In het bios instellen dat ie de PCI kaart ipv de AGP moet gebruiken ...
Welke instelling dat precies is hangt af van je bios, maar het wijst zich vanzelf lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
dan geloof ik dat ik ook m`n PCI kaart heb gemold door niks te doen :?
want met een (werkende) TNT2 in de AGP en een S3 PCI kaartje dat het tot nu toe altijd heeft gedaan in de PCI geeft ie geen beeld. echter het S3 kaartje geeft helemaal geen beeld meer :? dus als dat mijn probleem is......... Maar ook al is de kaart in de AGP verrot dan zou hij dus in principe wel naar windows kunnen starten??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:50 ]

Verwijderd

Als je mobo niet goed reageert op de instellingen, zou ik eerst eens de 9800 op een ander mobo planten. Mogelijk werkt de kaart niet goed omdat je mobo z'n werk niet helemaal doet. Dus gewoon ff mobo uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 9800pro al op een AX63 pro gehad (AOpen Slot 1 P3 bord) en daarop gebeurt ook niks, het mobo doet het wel, want met een werkende AGP kaart kan ik wel alles doen.

Verwijderd

Als je de 9800 Pro in een andere mobo hebt gedaan en als dat ook niet werkte, en je TNT2 wél gewoon functioneert in beide moederborden, dan is het toch opgelost? :)

Je kaart is stuk :)

Oorzaak:

Midden in een biosflash je computer uitzetten kan en zal in 99% van de gevallen leiden tot een corrupte biosflash > hardware boot niet

Gecondoleerd ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ MVDSTAM: dat het BIOS van de kaart verrot was, was allang bekend. Maar zoals in het 9800pro --> 9800xt topic staat, moet ie ook gewoon dmv een PCI kaart terug te flashen zijn. Ik wil dus opstarten met een PCI kaart, maar zoals je kan lezen werkt mijn PCI kaart niet echt mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 21:59:
@ MVDSTAM: dat het BIOS van de kaart verrot was, was allang bekend. Maar zoals in het 9800pro --> 9800xt topic staat, moet ie ook gewoon dmv een PCI kaart terug te flashen zijn. Ik wil dus opstarten met een PCI kaart, maar zoals je kan lezen werkt mijn PCI kaart niet echt mee.
Heb je nog een PCI kaart ergens liggen? Miss is je PCI kaart opeens kapot gegaan ofzo, anders weet ik het ook niet meer 8)7

Verwijderd

Topicstarter
morgen krijg ik weer de beschikking over een ander PCI kaartje (eigenaar ligt nu te slapen). Troues als je ff naar www.google.nl gaat en dan ff 9800pro+reflash+pci intikt zie je ladingen sites waar wat ik zeg wordt bevestigd. Maar het werkt dus nu bij mij.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik vroeger ook eens een corrupte flash aan de hand gehad. Maar bij mij werkte het toen wel gewoon om te booten van de PCI kaart. Normaal werkt de optie die je vernoemt had gewoon (voor het booten van een PCI kaart). Is je mobo bios nog recentelijk geupdate? Misschien dat er een fout van Asus ingeslopen was?

En als je nu eens probeert te booten met je PCI kaart op die AX63 pro en als primary de pci installen helpt dat?

Verwijderd

Je hebt niet echt een PCI-kaart nodig om te flashen. Maak gewoon een flash-flop die je blind kan starten.
Of stop je 9800 en PCI op het andere bord waarop je de 9800 getest hebt. Dan flash 'm daar gewoon op.

Verwijderd

Topicstarter
@MMMMMM: dat werkt dus niet, of deels, want als ik m`n kaart heb geflashed met wat voor BIOS dan ook (originele, 9800pro, 9800xt) dan start ie soms wel op naar windows, maar dan staan er verschillende dingen. 9800xt bijvoorbeeld, terwijl de laatste flash een 9800pro BIOS was. En ook 8Mb, 64Mb videogeheugen. Maar 9800pro 128Mb of 9800xt 128Mb zaten er helemaal niet tussen. Is er dus ook een manier om het BIOS ROM te 'formateren'??

@Thomson: ik zal zo die AX63pro weer es openschroeven en het dan proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 22:31 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

als je samen met die pci kaart op wil starten , zou ik ook aan elke kaart een monitor hangen :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt je 9800 getest op een aopen ax63 pro en die heeft dus een 1x/2x agp (3.3V) slot. M.a.w. dat was een HEEL slecht idee zelfs als hij het eerst wel deed had hij nu ook stuk kunnen zijn.

[edit] Sorry ik draaide de boel even om agp 1x/2x kaart op een 4x/8x agp 1.5V mobo bedoelde ik... oei heb niks gezegd :D

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-10-2004 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
RADEON 9800 Series of products requires connection to your PC's
internal power supply for operation. Consult your system builder
or OEM to ensure your system has an adequate power supply.
Otherwise, ATI recommends a 300-Watt power supply or greater to
ensure normal system operation where a number of other internal
devices are installed. Intel Pentium 4/III/II/Celeron, AMD K6/Athlon or compatible with AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP 4X/2X universal bus 128MB of system memory Installation software requires CD-ROM drive DVD playback requires DVD drive.
bron: http://shop.store.yahoo.com/a-c/atirad9800pr.html

dit vond ik op het eerste de beste hit op google. Ik heb zo`n 2 weken geleden de 9800pro ook al in de AX63pro gehad en als ik wist dat dat niet kon had ik het vast niet gedaan. Maargoed....
Morgen ga ik het andere PCI kaartje vergeten, ik lees in topics op internet dat er staat dat het O/S de kaart niet 'ziet' doordat het BIOS corrupt is. Betekent dit dat mijn Radeon hopeloos verloren is?

p.s. Doordat DOS ook de Radeon niet zag heb ik waarschijnlijk een 9800pro BIOS in het S3 Trio64 PCI kaartje geflashed |:( .

• SH4D3H
Als je kaart niet eens meer 'gezien' wordt is 'ie hopeloos verloren ...

Verwijderd

Topicstarter
want??

Verwijderd

die s3 zal nu wel lekker snel gaan >:)

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-02 20:02

Shapeshifter

Get it over with

Kun je geen 3dmark01 draaien op je S3 Trio 9800 Pro :P

offtopic:
sorry voor mijn gezwam, kon het niet laten... vind het wel kut voor je btw

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• SH4D3H
Wordt moeilijk flashen naar iets dat niet lijkt te bestaat he? 8)7
PiM-RuLeZz schreef op 17 oktober 2004 @ 01:20:
Kun je geen 3dmark01 draaien op je S3 Trio 9800 Pro :P

offtopic:
sorry voor mijn gezwam, kon het niet laten... vind het wel kut voor je btw
offtopic:
Heeft ie dalijk opeens 8 pipes en hoge clockspeed haalt ie gewo0n 4000+ 3dmarks03 :+

[ Voor 51% gewijzigd door SH4D3H op 17-10-2004 13:22 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat dacht je, in het 9800Pro@XT topic krijg ik niet genoeg reacties, dus ga het hier maar plaatsen?????

Nee, sorry, hier ga ik je niet mee helpen. Eerst ga je daar om de 2 nieuwe posts weer doodleuk plaatsen: IEMAND OOK EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG?

En dan gewoon weer 2 posts later: IEMAND NOU EINDELIJK OOK EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG? Zie 2 Posts terug!

Tssss :r

This time:

Not greatings from:

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Flashen word echt niet moeilijker op. Er is maar een AGP poort dus het zal vast wel goed gaan denk ik :X . Probeer de kaart gewoon in een andere pc en zie of die werkt.

• Thrillseekah
  • Laatst online: 15-10-2025
Als je hem nog aan de praat krijgt met een pci kaartje moeje flashen met force. Had ik eerst ook met mijn 9600 deed niks meer. Toen kreeg ik het pci gedeelte wel aan alleen de kaart werd niet gezien dus toen deed ik force flash en toen god zij dank deetie het weer. Nu heeft mijn broertje hem maar toch.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

aapelite

Do the kirby!

Heb je al verschillende 9800XT biossen geprobeerd. Ik heb ook eens gehad dat ik terug wilde flashen van een XT naar een pro en dat ik daarna geen beeld meer kreeg. Ik kon toen ook niet meer terug flashen naar de orginele 9800 on pro bios dus alleen nog maar omhoog. Misschien eens een andere bios van een ander merk proberen? Dan wel zonder die PCI kaart erin en dan gewoon blind flashen met de diskette.
good luck :)

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

1) Pak eens een niet-S3 PCI horrelding en druk die alleen in je PC. (S3 en dual monitor kan wel maar suckt zwaar, sommige volgordes kunnen niet)
2) Start dan Windows op en stel je monitor + kaart in.
3) Reboot en zorg dat in je BIOS PCI first hebt staan
4) Reboot en flash de 9800

De Groningse beer

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb nu meerdere 9800xt en 9800pro BIOSsen gedownload en zal deze proberen te flashen met een ander (noname) PCI kaartje. Ik heb zelfs ergens een S3 trio 64 BIOS gevonden om te proberen die ook weer tot leven te wekken.

Verwijderd

Master E,

Voor sommige mensen is het tweaken gewoon niet weggelegd. Misschien moet je dat maar accepteren ipv hier aandacht op te eisen.

Op een forum zoals deze gelden bepaalde regels hoe je post en omgaat met anderen. Jij hebt hier blijkbaar helemaal geen zin in. Het verbaast me dat er nog lui zijn die de moeite nemen om je te helpen. Van mij had je het lekker mogen bekijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Fewture,
Dat jou alles goes afgaat hoeft niet te betekenen dat het anderen ook zo vergaat. Aan je andere posts te zien gaan er veel dingen bij jou WEL goed en laat je dat ook rustig blijken aan mensen die met problemen zitten. Ik heb idd wat misplaatste reacties neergepoot, maar inmiddels ben ik wat van de schrik bekomen en reageer ik (vind ik) beter. Maar denk es in wat jij zou denken als bij jou de stroom uitvalt als je je BIOS aant flashen bent, (want dat is er dus gebeurt) ik kon er dus weinig aan doen. Denk daar es om als JIJ wat post. NFI

Verwijderd

Misschien lukt het als je met remote desktop (mstsc.exe) van een andere pc de flash kan doen? Je heb dan weer gewoon beeld op je pc.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je wel is gedacht aan een onboard videokaartje?, ik denk dat je dan best wel wat kans maakt.
Daar moet je vast kunnen instellen welke vga als default word gezet. ;)

I Shall Say : Try Or Die Trying :)

@ Fewture

Wat doe jij kinds, k ben het helemaal met Master E eens.

Wat betreft; Het verbaast me dat er nog lui zijn die de moeite nemen om je te helpen. Tsja, niks te doen >:)

[ Voor 39% gewijzigd door matinez op 18-10-2004 13:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:39:
@ Fewture,
Dat jou alles goes afgaat hoeft niet te betekenen dat het anderen ook zo vergaat. Aan je andere posts te zien gaan er veel dingen bij jou WEL goed en laat je dat ook rustig blijken aan mensen die met problemen zitten. Ik heb idd wat misplaatste reacties neergepoot, maar inmiddels ben ik wat van de schrik bekomen en reageer ik (vind ik) beter. Maar denk es in wat jij zou denken als bij jou de stroom uitvalt als je je BIOS aant flashen bent, (want dat is er dus gebeurt) ik kon er dus weinig aan doen. Denk daar es om als JIJ wat post. NFI
Oh man, je moest eens weten wat ik al niet gesloopt heb aan hardware :D Ik tweak al jaren en het is vrij onmogelijk om dat te doen zonder wat te mollen :+

Als je hulp wil kun je beter niet op tenen gaan trappen. Iedereen hier wil je helpen als je wat geduld heb ;)

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
matinez schreef op 18 oktober 2004 @ 13:16:
...
@ Fewture

Wat doe jij kinds, k ben het helemaal met Master E eens.
...
Dus jij vindt het normaal dat als je in het ene topic niet snel genoeg je zin krijgt, je zelf dan maar een topic, begint vervolgens in dezelfde trend van je eerder post verder gaat en dan ook nog je frustaties richten op degenen die je proberen te helpen?
Om dan diegenen te gaan bekritiseren om dat hun posts je niet verder helpen is helemaal beneden peil

Fewture geeft alleen aan dat er bepaalde regels gelden op dit forum. Je kan er zeker niet blindelings van uitgaan dat je direct of goed geholpen wordt. Je hebt hier niet de Ati helpdesk voor je. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-10-2004 14:13 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• El Snorro
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:07:
[...]

Oh man, je moest eens weten wat ik al niet gesloopt heb aan hardware :D Ik tweak al jaren en het is vrij onmogelijk om dat te doen zonder wat te mollen :+

Als je hulp wil kun je beter niet op tenen gaan trappen. Iedereen hier wil je helpen als je wat geduld heb ;)
offtopic:
Hm, kan er inmiddels over meepraten, heb nu een probleem waar ik (voor de 1e keer in mijn 'tweakcarriere') écht niet meer weet waar ik het moet zoeken :| ....
Af en toe wordt ik echt gek van die kutdingen, als ze het doen zijn ze fijn, snel en cool, maar als ze (weer eens) zitten te kutten dan ;( :X 8)7

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

PCI kaartje erin, bios reset, staat dan in bios first dinges @ pci.
En dan gewoon weer proberen te flashen met je PCI kaartje erin (en natuurlijk 9800pro) :)

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hou je wel rekening tijdens het flashen dat je het juiste Device nummer aangeeft?
Standaard is het: flashrom -p 0 <<Biosnaam>>
Met een AGP kaart EN een PCI kaart kan het natuurlijk zo zijn dat PCI Device 0 is en AGP Device 1 is.
Bij de help functie van flashrom staat één en ander beschreven als het goed is.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Demon_Eyez schreef op 18 oktober 2004 @ 14:29:
Hou je wel rekening tijdens het flashen dat je het juiste Device nummer aangeeft?
Standaard is het: flashrom -p 0 <<Biosnaam>>
Met een AGP kaart EN een PCI kaart kan het natuurlijk zo zijn dat PCI Device 0 is en AGP Device 1 is.
Bij de help functie van flashrom staat één en ander beschreven als het goed is.
Heeft ie de pro bios op de pci kaart geflashed, misschien dat ze het drm beide nog niet doen ^^

En over de houding van die ts zal ik me mening maar niet geven ook al is het uiteraard erg lullig wat hem overkomen is.
El Snorro schreef op 18 oktober 2004 @ 14:12:
[...]

offtopic:
Hm, kan er inmiddels over meepraten, heb nu een probleem waar ik (voor de 1e keer in mijn 'tweakcarriere') écht niet meer weet waar ik het moet zoeken :| ....
Af en toe wordt ik echt gek van die kutdingen, als ze het doen zijn ze fijn, snel en cool, maar als ze (weer eens) zitten te kutten dan ;( :X 8)7
op sommige dingen rust gewoon een vloek...soms word ik ook para van die dingen ;p.

[ Voor 30% gewijzigd door t!mP op 18-10-2004 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, het is gelukt. Met een ander PCI kaartje werkte niet, dus bn ik maar wat blind gaan flashen. Er zit nu een 9800xt BIOS op van GeCube. Nog nooit van gehoord, maar hij werkt dus ik ben allang blij. Ik geloof dat sommigen gelijk hebben als ze zeggen dat het OC`en niet voor mij is weggelegd. lk ga een Zalman koeler er voor kopen, want ik durf niet meer terug te flashen :D Of is dat juist wel verstandig? Naja, in ieder geval zeeeeer hartelijk dank voor jullie reacties en nogmaals mijn excuses voor mijn ongepaste forum gedrag, maar ik was echt moedeloos. Duizendmaal dank. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

@Master E, ik zag dat jij een Voodoo 2 AGP in bezit hebt, verkoop jij die :?
Ik zie ook dat jij exact evenoud bent als mij, 15-04-86 :P
Mijn MSN is @ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/77415/C6C3EF/000000

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 22:16:
Je hebt niet echt een PCI-kaart nodig om te flashen. Maak gewoon een flash-flop die je blind kan starten.
"Ik zei het toch...."

• Bertus
  • Niet online
Whehehehe

Heerlijk topic ;)

Met je huidige ervaring zou ik zeggen: Nee, laat het lekker zo

Maar ik zal je niet tegenhouden, succes met je zalman ;)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
@Thandor: heb ik ergens Voodoo2 neergepoot?? ai, mijn fout, het is een voodoo3 16Mb 8)7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 22:54:
@Thandor: heb ik ergens Voodoo2 neergepoot?? ai, mijn fout, het is een voodoo3 16Mb 8)7
Dit gaat namelijk ook op als ik bv een GF FX 5500PCI heb en een VOODOO2 AGP, dan wil ik ook m`PCI kaart gebruiken en niet m`n AGP. Hoe doe ik dit. Is de vraag zo beter??
Voodoo II AGP ;) , Ach jah...shit happens :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb nog een mogelijke oplossing:

Probeer die PCI-videokaart (tnt2) eens achtereenvolgens in je tweede pci-slot, derde slot, vierde .... God mag weten welk pci slot je mobo probeert aan te spreken en heel misschien werkt dit :?

Offtopic: waarom sloeg je pc in godesnaam af? stroomstoring ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
@ Thandor, dat was een vergelijking, om aan te geven dat als mijn PCI kaart beter zou zijn dan m`n AGP kaart, dat ik dan die dus wil gebruiken, wat mijn mobo dus niet wilde doen. Ik heb dus geen Voodoo of Geforce, het was een voorbeeld.

@ Smiling Bull: dank voor je reactie, maar het is al opgelost, en ik heb dus een 9800pro/xt BIOS in m`n PCI kaart geflashed (S3 Trio 64) en daarom deed die het niet. |:(

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
heb je die al weer ant praat dan?? die TNT?

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu in een ouwe PC die S3 PCI weer te resurrecten, want ik ga m`n eigen PC niet weer riskeren. Tot nu toe werkt het S3 BIOS niet echt, dus mensen die een S3 Trio 64V+ BIOS hebben...laat het weten :P
Pagina: 1