Ik weet dat een aantal van de nieuwere SATA RAID controllers dynamisch de hoeveelheid schijven kan uitbreiden in een array, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een ATA RAID-5 controller die dat kan (8-12 schijven). Ik heb al zitten googelen, maar nog niet iets kunnen vinden. Iemand enig idee?
Is het niet zo dat wanneer je een schijf erbij hangt in dezelfde array dat deze dan automatisch gecloned wordt en in de raid-configuratie wordt opgenomen? Mijn oude Promise raid 0-1 kaartje kan dat zelfs?
Ook mijn Promise SX6000 kan dat. Gewoon schijf erbij hangen, array opgeven, en alles gaat vanzelf.
Ook mijn Promise SX6000 kan dat. Gewoon schijf erbij hangen, array opgeven, en alles gaat vanzelf.
[ Voor 24% gewijzigd door max op 16-10-2004 19:49 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Misschien (!) hier: http://www.webconnexxion.com/raid/index.php
Het uitbreiden van een bestaande array kan indien de controller dat ondersteund, ook wel:
"Online capacity expansion" genaamd. Er zijn een aantal 8 en 12 poorts controllers op de markt die dat kunnen:
3Ware 9500S-8 en 12 poorts (nog niet mogelijk met huidige firmware)
RAIDCore BC4852-8 poorts (softwarematig)
Areca ARC-1120-8 poorts
Adaptec AAR-2810SA-8 poorts
Adaptec AAR-21610SA-12 poorts
ICP Vortex GDT8586RZ-8 poorts
LSI Logic MegaRAID 300-8X 8 poorts (Verwacht eind oktober)
"Online capacity expansion" genaamd. Er zijn een aantal 8 en 12 poorts controllers op de markt die dat kunnen:
3Ware 9500S-8 en 12 poorts (nog niet mogelijk met huidige firmware)
RAIDCore BC4852-8 poorts (softwarematig)
Areca ARC-1120-8 poorts
Adaptec AAR-2810SA-8 poorts
Adaptec AAR-21610SA-12 poorts
ICP Vortex GDT8586RZ-8 poorts
LSI Logic MegaRAID 300-8X 8 poorts (Verwacht eind oktober)
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Ik was dus op zoek naar een PATA RAID-5 solution van 8-12 schijven.
De webconnexxion link hielp, ik heb dus een LSI MegaRaid i4 gevonden die doet wat ik wil. Thanks!
Het is nogal lastig dat het ene bedrijf het Online capacity expansion noemt en de ander dynamic expansion...
De webconnexxion link hielp, ik heb dus een LSI MegaRaid i4 gevonden die doet wat ik wil. Thanks!
Het is nogal lastig dat het ene bedrijf het Online capacity expansion noemt en de ander dynamic expansion...