Configuratie van Senao 2611cb3 plus (deluxe)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik heb recentelijk de : Wireless Multi-Client Bridge/ Access Point-NL-2611CB3 PLUS aangeschaft. Nu is volgens mij het configureren van een acces point niet zo moeilijk, maar ik loop toch tegen een aantal probleempjes aan. Als volgt:

- Het AP is standaard ingesteld als bridge ingesteld, en zal omgeschakeld moeten worden naar AP om deze als acces point te kunnen functioneren.
- Configuratie moet lopen via Cross-Cable tussen AP en netwerkkaartje van de PC
- Het adres van de Multi-Client/Client Bridge staat standaard ingesteld op 192.168.1.1
- De PC (netwerkkaart) zal dus ook in de IP-range 192.168.1.x moeten worden ingesteld.

Na bovenstaande handelingen verricht te hebben, lukt het me niet om via de browser 192.168.1.1 aan te kunnen roepen, zodat de bridge omgezet kan worden naar AP.

De lampjes van LAN en W.LAN branden in het beginl, maar vallen na ongeveer een kwartier uit.... eerst de LAN en daarna de W.LAN.
Vanaf nu krijg ik het niet meer voor elkaar om de lampjes te laten branden.
Ook niet na een reset, of een 5 sec. reset of zelfs reset knop ingedrukt houden en dan pas voeding geven (fabrieks reset).
Het gekke is zelfs dat het wel lijkt dat het AP eerst 24uur zonder voeding moet blijven staan om weer een kwartiertje de lamjes te laten branden.

Wie zou mij kunnen helpen naar het vinden van de oplossing ;)

Glasvezel heeft de toekomst

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 10:10

jmr

Probeer hem eens te bereiken op 192.168.1.2.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Michael_E
jmr schreef op 16 oktober 2004 @ 20:25:
Probeer hem eens te bereiken op 192.168.1.2.
Dit lukt ook niet, op 192.168.1.2 zit mijn netwerkkaartje

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Dan moet je het ip van je netwerkkaart aanpassen
De AP zit op nummer 2 nml

Edit: Als de senao als AP staat ingesteld moet de WLAN lampje altijd branden en als er een netwerkkabel inzit moet het lampje van LAN ook altijd branden. Doet die dat niet dan is er iets mis, maar lampjes zeggen natuurlijk ook niet alles. Als die gewoon naar behoren werkt dan hoef je daar opzich niet zo heel veel zorgen over te maken.

[ Voor 73% gewijzigd door Xof op 16-10-2004 20:52 ]

• Michael_E
Xof schreef op 16 oktober 2004 @ 20:47:
Dan moet je het ip van je netwerkkaart aanpassen
De AP zit op nummer 2 nml

Edit: Als de senao als AP staat ingesteld moet de WLAN lampje altijd branden en als er een netwerkkabel inzit moet het lampje van LAN ook altijd branden. Doet die dat niet dan is er iets mis, maar lampjes zeggen natuurlijk ook niet alles. Als die gewoon naar behoren werkt dan hoef je daar opzich niet zo heel veel zorgen over te maken.
Ik weet dat WLan altijd zou moeten branden, maar deze verbinding valt dus na ongeveer een kwartiertje weg. En de LAN verbinding brandt ook maar een kwartiertje. Daarna kan ik resetten wat ik wil, het AP reageert nergens meer op.
Dan moet ik weer een dag wachten, zonder voeding aan het acces point. Het lijkt wel dat het AP zich dan reset. 24-uur zonder voeding.

Is het werkelijk dat het AP op 192.168.1.2 zit?
Volgens alle handleidingen zit deze op 192.168.1.1 en het (bedrade) netwerkkaartje heb ik op 192.168.1.2 gezet (met Cross-Cable)
Maar ik kan tot op heden niet meer in mijn Setup van de Acces Point komen.

Om eerlijk te zijn is mij het één keertje gelukt, en terwijl ik het vinkje van omschakelen naar Acces point aanvinkte, en terug liet schrijven naar de AP liep hij volgens mij vast.

• Xof

Xof

Het is echt is 192.168.1.2 ja, heb net even de handleiding (nouja wat je een handleiding kunt noemen) erbij gepakt en daar staat alleen maar iets in over de Bridge niet over de AP. Maarja je kunt van mij aannemen dat het gewoon 192.168.1.2 is..
En je hoeft die handleiding echt niet zo netjes over te nemen hoor, ze hadden er beter in kunnen zetten dat je in de 192.168.1.x range moet zitten en dat de x alles mag zijn t/m 254 zolang het maar geen 1 of 2 is. Vind het een beetje raar dat ze in het boekje vermelden dat je .2 in moet stellen.
Maarja verander die .2 nou maar gewoon naar .30 ofzo (willekeurig getal :D) en tik dan 192.168.1.2 in je browser en dan moet je er gewoon in kunnen komen..
Kom je daar niet in dan zal die nu echt defect zijn, maar dat is die volgens mij al als ik het zo lees met het uitvallen van lampjes en nergens meer op reageren.

• Michael_E
Ik ga het morgen proberen hoe jij het zegt, op dit moment branden er (helaas) geen lampjes, alleen het power lampje.
Mijn netwerkkaartje zet ik op 192.168.1.32 en ik roep mijn Acces Point aan op 192.168.1.2 naar jouw zeggen.

Je ziet morgen wel wat eruitgekomen is, alvast bedankt voor je snelle reactie.

Stiekem toch nu nog even geprobeerd, met 192.168.1.2, maar helaas geen effect, Trouwens wel raar dat in het Acces Point zelf een lampje gaat knipperen....

[ Voor 22% gewijzigd door Michael_E op 16-10-2004 22:28 ]

• Xof

Xof

Vreemd dan is er toch iets misgegaan bij het switchen, ga eens je hele ip range scannen van 192.168.1.0 t/m 192.168.1.254 en kijken of die daar tussen zit. Zo niet dan ben ik bang dat die kapot is..
http://www.radmin.com/download/ipscan14.exe

En volgens mij (weet het niet zeker) worden de originele instellingen teruggezet als je de reset knop op AP/bridge 30 sec inhoud (bij veel merken is dit nml wel zo)

• Michael_E
Xof schreef op 16 oktober 2004 @ 22:37:
Vreemd dan is er toch iets misgegaan bij het switchen, ga eens je hele ip range scannen van 192.168.1.0 t/m 192.168.1.254 en kijken of die daar tussen zit. Zo niet dan ben ik bang dat die kapot is..
http://www.radmin.com/download/ipscan14.exe

En volgens mij (weet het niet zeker) worden de originele instellingen teruggezet als je de reset knop op AP/bridge 30 sec inhoud (bij veel merken is dit nml wel zo)
IPscan14.exe gedraaid, gehele reeks, muv 192.168.1.32 (netwerkkaartje) is dead.
30sec. reset geprobeerd, geen effect.
Ik heb horen zeggen via de helpdesk van Senao de volgende reset ook weleens gebruikt wordt.: reset knop ingedrukt houden, en dan pas de voeding erop, reset knop loslaten

• Xof

Xof

Ik denk dat je het beste het kastje om kan ruilen voor een nieuwe, eerste reden is al dat de lampjes uitvallen wat al niet hoort en er dan nu ook niet meer in kunnen komen, het is duidelijk een defect kastje.

• Michael_E
Xof schreef op 16 oktober 2004 @ 22:51:
Ik denk dat je het beste het kastje om kan ruilen voor een nieuwe, eerste reden is al dat de lampjes uitvallen wat al niet hoort en er dan nu ook niet meer in kunnen komen, het is duidelijk een defect kastje.
Weet jij wat de omruiltijd van Senao inzake RMA?
Ik had stille hoop dat het een gebruikersfout zou zijn. Mijn ervaring met netwerken was niet echt uitgebreid. Maar inmiddels wel weer een stuk wijzer.
Deze eindconclusie had ik eigenlijk ook al getrokken.

Maar.......
Het gekke is dat bij mijn leverancier, ingeplugd op zijn switch, het AP gewoon te configureren was, dus ik had stillehoop, dat het toch een gebruikersfout zou zijn.
Ik vind het wel raadselachtig, ik ga toch nog even naar mijn leverancier, hoe hij het gedaan heeft. Misschien berustte zijn poging ook op toeval, en is de WAN poort toch defect.
Ik ben nl ook zonder switch, 1x in de setup geweest, onder 192.168.1.1

• Xof

Xof

Toen ik het kastje voor het eerst had en deze naar AP switchte kwam ik er ook niet in, toen kwam ik erachter dat ik 192.168.1.2 moest hebben en kwam toen de AP gewoon in. Gelijk nadat die als AP ingesteld was ging het WLAN lampje branden (en bleef gewoon branden)..

Ik heb al een keer een defecte senao om moeten ruilen, maar dit ging gewoon via de leverancier dus werd gelijk omgeruild. Ik neem aan dat het bij jou ook gebeurd omdat je hem nog niet zo lang hebt, dit lijkt me een geval van een DOA (Dead on Arrival)..

Ik heb het idee dat het kastje van jou een kwartier wel werkt en dan gewoon uitvalt, vandaar dat de leverancier er ook gewoon inkwam.

• Michael_E
Op de site van senao.be vond ik dit bericht, het lijkt identiek op mijn probleem behalve de interval van 6 sec aan 1 sec uit.
Na het aanpassen van de SSID doet het volgende probleem zich voor met mijn 2611CB3+D

- Geen ipadres meer (ook de standaard 192.168.1.1 niet meer)
- Met netstumbler zie ik nog wel de SSID maar de verbinding lijkt om de 6 sec een sec te verdwijnen
- Ik krijg geen verbinding via WLAN
- Led WLAN knippert met een inteval (6 sec aan 1 sec uit)
- Led LAN blijft uit (link-led op onze switch waar de AP op aangesloten zit brand wel)
- Intern zie ik de PC-card knipperen.
- Na reset (knopje achterop) blijft dit zo

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Met vriendelijk groet,

Dave.

• Michael_E
Dit bericht las ik op de Senao.nl site, ik heb veel vertrouwen in het Senao product, en ik denk dat ik (helaas) op dit moment een defecte in mijn bezit heb

http://www.senao.nl/forum/viewtopic.php?t=26

1-Bij het omswitchen van de in standaard aangeleverde bridge mode naar AP mode wil het voorkomen dat er in de wepkey tabel al reeds een key aangebracht is DEZE DIENT U TE LATEN STAAN !!
EN NIET TE VERWIJDEREN indien dit toch gebeurd dan is de AP stuk..

OPLOSSING : !!!
Standaard wordt de 2611CB3+Dlx in bridge mode uitgeleverd als u hem als accesspoint wilt gaan gebruiken dan doet u het volgende :

-Omzetten naar AP in het menu.
-Daarna even wachten tot ie weer op start.
-Dan de reset knop aan de achterkant even voor 30 seconden vasthouden.

En het bovenstaande probleem komt niet meer voor !!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Vreemd ik heb op het werk een stuk of 10 van deze AP's geconfigureerd nooit geen problemen.
Ik doe het meestal op de volgende manier
-Eerst gewenste ip nr+gateway instellen.
-Dan omswitchen naar AP
-Dan wepkey/filter e.d instellen
Gaat altijd goed.
Standaard staan deze dingen echt op 192.168.1.1 en als je er na een harde reset niet inkomt en je weet 100% zeker dat je netwerk kabel in orde is dan lijkt het er toch wel op dat je AP is overleden..

Je bent niet aan het rommelen geweest met zo'n power over ethernet injector/adaptor ? want als je die fout aansluit kan je de utp port slopen..

• Michael_E
Thijs, nee ik ben zeker niet aan het rommelen geweest.
Ik wilde iets meer afstand kunnen overbruggen, vandaar de overstap naar Senao. Maar tot op heden, ben ik bang dat mijn AP nooit gaat werken, dus ik ga maar naar mijn leverancier.

Nogmaals, ik hoopte dat het een gebruikersfout zou zijn, helaas denk ik nu dat het echt een hardware failure is.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelfde probleem hier!
Hoopte hier ook een oplossing te vinden maar lukt me niet :(
IP vast ingesteld in netwerk kaart op 192.168.1.30 ofzow
Vanaf AP naar netwerk kaart gebruik in bijgeleverde crosscable.
Krijg netjes 10Mbit te zien maar kom niet op 192.168.1.2 en krijg ook geen packets terug en LAN lampje @ AP brand ook niet :(
Iemand nog ideeen?

• Xof

Xof

Probeer eens een straight kabel, ben erachter gekomen dat dit per laptop iig verschilt. Tis heel raar, maar ik weet ook niet waar dat aan ligt.

• Michael_E
Even een heel andere vraag.....
Moet je een switch of een hub tussen je Accespoint aangeloten hebben?
.
Daarom is toch die cross cable, voor eerste installatie als je geen switch of hub ter beschikking hebt?

• Xof

Xof

crosscable is idd voor als je hem rechtstreeks aansluit op je pc :)
Als je hem wil verdelen over meerdere pc's en je er een switch aanzit kan het idd met straight :)

• BigB
  • Niet online
Als ik een straigt gebruik dan blijft hij op status: Media ontkoppelt staan
Zodra ik de bijgeleverde cross erin doe krijgt ik connection maar ik kom echt niet meer in het config menu op 192.168.1.1 of 192.168.1.2
Zoveel verschillende dingen al geprobeerd maar sinds ik het op AP en ssid veranderd hebt doettie het nie meer :(

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:15
BigB schreef op 19 oktober 2004 @ 20:13:
Als ik een straigt gebruik dan blijft hij op status: Media ontkoppelt staan
Zodra ik de bijgeleverde cross erin doe krijgt ik connection maar ik kom echt niet meer in het config menu op 192.168.1.1 of 192.168.1.2
Zoveel verschillende dingen al geprobeerd maar sinds ik het op AP en ssid veranderd hebt doettie het nie meer :(
Heb je wel handmatig een IP adres en subnet mask opgegeven?

192.168.1.10
255.255.255.0

• BigB
  • Niet online
chimo schreef op 19 oktober 2004 @ 20:15:
[...]

Heb je wel handmatig een IP adres en subnet mask opgegeven?

192.168.1.10
255.255.255.0
Ja ook als ip 192.168.1.10 opgegeven en 255.255.255.0
Ik verzend wel packets maar ontvang niets terug
Je ziet dat hij verbonden is maar het LAN lampje brand niet op het AP!

• chim0
BigB schreef op 19 oktober 2004 @ 20:20:
[...]

Ja ook als ip 192.168.1.10 opgegeven en 255.255.255.0
Ik verzend wel packets maar ontvang niets terug
Je ziet dat hij verbonden is maar het LAN lampje brand niet op het AP!
Ik heb 1 keer een 2611 tot leven gewekt na een defecte LAN poort.

Truucje van resetknop icm met stroom erop/eraf.

• Michael_E
chimo schreef op 19 oktober 2004 @ 20:26:
[...]

Ik heb 1 keer een 2611 tot leven gewekt na een defecte LAN poort.

Truucje van resetknop icm met stroom erop/eraf.
Dan moet ik jou aan te lijn hebben gehad bij de helpdesk van Senao.
Dit truukje is mij 1x gelukt, toen kon ik dus 1x, en ook de enigste keer in de setup van het Acces Point. Aldaar vinkje aangezet bij omzetten van Bridge naar Acces Point, en tijdens het verzenden is er iets misgegaan. Het duurde nl veel te lang (ongeveer 1 uur gewacht) ik kreeg geen terugkoppeling dat het gelukt was.
Daarna heeft de leverancier hem aan zijn switch gehangen, hij kon gewoon in de setup :'( Ik snapte er niets van. :?
Terwijl ik thuis gekomen, met volle moed weer geprobeerd heb, zonder succes,
zie eerste start van deze fourm vraag.

Ik hoop dat de leverancier zsm een nieuwe ontvangt, want deze was D.O.A. (Death on Arrival) En hoop niet dat RMA procedure gestart moet gaan worden. Dit duurt meestal langer voordat je het/een product retour krijgt.

• chim0
Michael_E schreef op 19 oktober 2004 @ 23:03:
[...]

Dan moet ik jou aan te lijn hebben gehad bij de helpdesk van Senao.
Dit truukje is mij 1x gelukt, toen kon ik dus 1x, en ook de enigste keer in de setup van het Acces Point. Aldaar vinkje aangezet bij omzetten van Bridge naar Acces Point, en tijdens het verzenden is er iets misgegaan. Het duurde nl veel te lang (ongeveer 1 uur gewacht) ik kreeg geen terugkoppeling dat het gelukt was.
Daarna heeft de leverancier hem aan zijn switch gehangen, hij kon gewoon in de setup :'( Ik snapte er niets van. :?
Terwijl ik thuis gekomen, met volle moed weer geprobeerd heb, zonder succes,
zie eerste start van deze fourm vraag.

Ik hoop dat de leverancier zsm een nieuwe ontvangt, want deze was D.O.A. (Death on Arrival) En hoop niet dat RMA procedure gestart moet gaan worden. Dit duurt meestal langer voordat je het/een product retour krijgt.
Zou ook de kabel kunnen zijn. Paar keer gezien dat de kabel slecht geknepen was..

• BigB
  • Niet online
Heb ook dat geprobeerd met reset in en dan stroom erop en dan reset loslaten
Maar LAN lampje brand nog steeds niet :(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Senao AP doet het niet meer nadat ik hem naar AP heb gezet. Heb alle tips in dit topic geprobeerd, maar niks werkt. Het verschil is dat bij mij de laptop wel lanverbinding aangeeft maar deze niet oplicht op het AP. Het W-lan licht wel op. 5 seconden en daarna een paar tienden niet. Hoe kan ik weer contact maken met mijn AP? via de Lan lukt het na de switch niet meer.

• chim0
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 20:42:
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Senao AP doet het niet meer nadat ik hem naar AP heb gezet. Heb alle tips in dit topic geprobeerd, maar niks werkt. Het verschil is dat bij mij de laptop wel lanverbinding aangeeft maar deze niet oplicht op het AP. Het W-lan licht wel op. 5 seconden en daarna een paar tienden niet. Hoe kan ik weer contact maken met mijn AP? via de Lan lukt het na de switch niet meer.
Kun je hem draadloos benaderen als je je draadloze netwerkkaart een vast ip adres geeft?

Verwijderd

nee, dat lukt ook niet.

• Michael_E
Het lijkt erop dat ik het hardwarematige probleem heb gevonden......
een los contact van het PCMCI kaartje binnenin het AP.
Als je op het PCMCI kaartje drukt, dan gaan de lampjes weer aan, en reset het AP zich.
totdat het losse contact zich weer voordoet, en dan gaan (vanzelfsprekend) de LAN en WAN lampjes weer uit.

• Michael_E
Uiteindelijk is het probleem opgelost, het was een tweeledig probleem:
  • LAN poort was defect, gebroken pootje
  • PCMCI kaart op het AP moederbordje was defect, los contact.

Pagina: 1