Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Lady in RED

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter

[CiP] Lady in RED
Toestemming van: euss.
Wat is dit?
Mijn Lian Li PC-6070 om precies te zijn. Het is een (volledig) alluminium kast met deur.

Afbeeldingslocatie: http://static.zoovy.com/img/silverpcs/-/pc_6070

Ik vind het een zeer mooie, strakke kast die voldoet aan mijn eisen. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan... Dus modden die hap :)
Waarom 'Lady in RED'?
De meeste tweakers willen alle LEDs in blauw. Omdat dit dus al zo vaak is uitgevoerd wilde ik iets anders. Niet dat mijn kleurkeuze zo origineel is (want dat is het niet), maar ik vind rood een goeie kleur die bij deze kast past.
En toen?
Als jullie een beetje hebben zitten opletten hebben jullie al gezien dat het één en ander al uitgevoerd is.
Voor de volledigheid wil ik het hier toch nog even vermelden:
1) Cable-mesh;
De Lian-Li wordt zonder voeding geleverd, dus een goeie voeding aangeschaft: Dit is een Nexus NX-3500.
Standaard met een 120mm fan. Kabels zijn helaas een zooitje.

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album04/Voeding_Mod_00.jpg

Dus na een aantal uurtjes lekker met draadjes rommelen (er zijn voldoende GoT-draadjes en websites die dit beschrijven) komt het er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album04/Voeding_Mod_17.jpg

Uiteraard kun je nog meer (foto's) op mijn website terugvinden van deze mesh.
De LED van de voeding (voorkant) is vervangen door een... rode :+
2) PSone screen mod;
Naar aanleiding van [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml] van E-mail ben ik daadwerkelijk begonnen met deze mod. Ik had deze mod wel vaker op het net gezien maar nooit de 'moed' gehad om het ook daadwerkelijk uit te voeren.
E-mail's draadje gelezen te hebben, toch zo'n schermpje gekocht en... modden maar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album08/PSone_002.sized.jpg

In dit draadje staat uitgebreid beschreven hoe ik (en anderen) het PSone schermpje hebben aangesloten.
Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album08/PSone_012.sized.jpg
Dit is nog een foto waar het spanningslampje nog niet vervangen was...
3) Window
Voor deze mod ga ik ook nog iets speciaals doen. Ik heb dat al vermeld in het draadje van de PSone mod, hierbij dus de daadwerkelijke uitvoering.
Het geval wil dat ik een extra deurtje heb (vervanging voor mijn eigen deurtje die scheef gezaagd is). Helaas is deze vervang-deur tijdens het transport beschadigd. Voordeel nu is dat ik hem kan gebruiken als 'testkonijn' :)
Wat heb je aan een PSone mod als je die niet kunt zien :? Wat doen we dus? Precies: modden die hap :P
Een heleboel tweakers hebben een window in de zijkant van hun kast... komt bij mij ook nog... maar nu ga ik dus een window maken in de DEUR :)
Als de deur dicht zit (scheelt best wel in geluid) dan wil ik ook graag kunnen genieten van mijn PSone mod. Dus goed uitmeten, aftekenen, boren en zagen.

[UPDATE 25-10]
Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_021.sized.jpg
(Nieuwe foto... vorige was niet zo bijster...)
[/UPDATE]

(wat een k*twerk is dat zagen met zo'n figuurdingetje zeg :P)
De deur bestaat uit een dikke alu plaat... veel- en moeizaam zagen dus...

Uiteraard moet er ook 'glas' in de deur komen, want wat ik al zei: het scheelt best wel in geluid (daar is deze kast ook voor gemaakt en gekocht).
Hierbij ga ik iets proberen wat ik nog niet eerder heb gedaan; het buigen van plexiglas (en het dan ook die uiteindelijke vorm laten behouden).
Het deurtje is namelijk niet haaks maar gebogen. Het raampje moet dus ook die vorm krijgen.
Ik ben van plan dit met een strijkbout te doen. Als er tweakers zijn die een beter/ander idee hebben: pls give a hint :)
De randen van het raampje worden afgeschuurd waardoor het raampje in het venster valt en (als het even meezit) de voorzijde van het deurtje weer als een mooi geheel toont.
Het raampje wordt overigens gewoon gelijmd, geen speciale constructies met schroeven of boutjes.

[UPDATE 25-10]
Het raampje is midden-onder heel lichtjes geraakt (in het zichtgedeelte) tijdens het schuren (you can't have it all :P). Dit valt nog eens extra op door de flits van het fototoestel. In de werkelijkheid heb ik die beschadiging redelijk weg kunnen polijsten :)
Het raampje zit nu overigens (vooralsnog) geklemt in zijn 'sponning'. Ik kijk dit eerst een paar dagen aan en bepaal dan of het me bevalt en ie definitief wordt vastgeplakt.
Het gat is deze keer gewoon met de decoupeerzaag gedaan hoor... die figuurzaag mogen ze, wat mij betreft, afschaffen :P
[/UPDATE]
4) CD/DVD stealth;
Zo'n mooie Lian Li met van die plastic CD/DVD spelers is natuurlijk geen gezicht. Helemaal niet zoals bij mij; 1 in het wit en de ander in het zwart.
Ook voor deze mod geldt dat ie in ruime mate links en rechts is besproken. Dus hoe en wat laat ik voornamelijk met foto's zien (het oog wil ook wat ;))
De CD speler (Asus) is overigens vervangen door een NEC-speler. Dit omdat de LEDs dan op één lijn 'staan'. Dit vind ik persoonlijk een mooier gezicht.
Ja, ik weet dat er voor dit type Asus spelers een originele Lian Li cover is maar ik vind het erg jammer dat bij die cover de knoppen niet mee 'gestealth' worden. Die blijven dus gewoon plastic-wit... géén gezicht :\
Een volledige stealth dus :)
De DVD & DVD-RW spelers zijn inmiddels onder handen genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_014.sized.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_015.sized.jpg
1 zonder flits, de ander met flits ;)
5) Glow-feet;
Dit is tevens een mod die door anderen is uitgevoerd.
Mijn 'Lady in RED' kan natuurlijk niet op pad zonder mooie schoenen ;)
Onder de voetjes komen plexi plaatjes en worden voorzien van mooie rode LEDs :)

<foto moet nog gemaakt worden :P >

6) Logo-window;
De zijkant (voor de kijkers rechts - waar het moederbord 'tegenaan' is gemonteerd) wordt voorzien van het Lian Li logo. Ik moet nog nader bepalen of deze window in UV-red plexi wordt uitgevoerd of in de originele Lian Li logo-kleuren (groen/geel).
Gaan we op de naam van mijn projectje af, zou het rood moeten worden... ben daar nog niet helemaal over uit (groen en geel combineren tenslotte erg mooi met rood).

<voorlopig nog geen foto('s) :P >

7) CPU blow-hole;
Tijdens deze mod komen er steeds meer ideëen opborrelen (mede door jullie inbreng :))
Ik wil dus ook een CPU blow-hole in m'n zijkant maken.
Vandaag (21-10) heb ik een onderdeel bij de lokale 'ijzerboer' gezien waarvan ik denk dat het een mooie oplossing is voor dit idee.
Eerst goed uitmeten en passen voordat ik spullen koop die achteraf niet blijken te passen :P
[UPDATE 22-10]
Vandaag flink aan het passen en meten geweest... en het past :)
Zoals (sommige van) jullie zien is dit een onderdeel voor in de keuken of badkamer t.b.v. de afzuiging / ontluchting.
Dit is een RVS versie (en daardoor best wel duur...)
Zie hier het resultaat... ben zelf niet ontevreden.
Er moet overigens nog verlichting in komen (ja, rood ;)), maar dat is nu onderweg (als het goed is :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_012.sized.jpg
Ja er mist een voetje onder mijn kast... die heb ik er onder vandaan gehaald om haar nieuwe 'schoenen' te passen :+

[ Voor 39% gewijzigd door MetalRush op 25-10-2004 20:28 . Reden: Update 1 - 2 - 3 - 4 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Ik weet zeker dat deze mod er cool uit gaat zien...

*Bookmarked

Verwijderd

Zeer nette kast.
Ben ook benieuwd naar de pic van de frontjes van cd/dvd :>

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:15 . Reden: Blaat ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ziet er veelbelovend uit, zeker de combi met rood licht ipv blauw zie ik wel zitten. Ik snap alleen niet helemaal waarom je de cd-/dvd-drives wil stealthen, aangezien die toch achter het deurtje komen? Een alu frontje zou ik begrijpen. Maarja, tis niet mijn mod he? :P
Nog een tip over het buigen van plexi: ik heb hier op GoT een tijd terug een draad gezien over plexi buigen dmv een gloeispiraal, misschien heb je daar wat aan?

Nomen nescio

Verwijderd

Waar heb je die ps one screen vandaan gehaald?!!!!
Ik zoek al een eeuwigheid achter zo'n scherm.
Is het van een online shop, zoja welke of een gewone winkel?!!!
:) :)
Ik wil hem zoo graag :P

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 19:15:
Zeer nette kast.
Ben ook benieuwd naar de pic van de frontjes van cd/dvd :>
Het staat erbij (maar misschien niet zo duidelijk); er komt idd een raampje van plexi in :)
Ik zal zo even de foto van mijn DVD-stealth van mijn camera afrukken en erbij zetten... dat spreekt wat meer tot de verbeelding.
Brabo-Joossie schreef op 16 oktober 2004 @ 19:15:
Ziet er veelbelovend uit, zeker de combi met rood licht ipv blauw zie ik wel zitten. Ik snap alleen niet helemaal waarom je de cd-/dvd-drives wil stealthen, aangezien die toch achter het deurtje komen? Een alu frontje zou ik begrijpen. Maarja, tis niet mijn mod he? :P
Nog een tip over het buigen van plexi: ik heb hier op GoT een tijd terug een draad gezien over plexi buigen dmv een gloeispiraal, misschien heb je daar wat aan?
Als het deurtje dicht zit, zie je de CD/DVD drives idd niet... maar hij staat meer open dan dicht moet ik bekennen, dus dan moet het er ook strak uit zien :)
Dat draadje wat jij bedoelt heb ik ook gelezen... maar dat ging voornamelijk over het haaks buigen van plexi. Bij mij moet ie met de ronding van de deur meelopen :)
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 19:16:
Waar heb je die ps one screen vandaan gehaald?!!!!
Ik zoek al een eeuwigheid achter zo'n scherm.
Is het van een online shop, zoja welke of een gewone winkel?!!!
:) :)
Ik wil hem zoo graag :P
Ik heb hem bij NedGame vandaan (staat in het HowTo PSone draadje), maar zijn volgens mij uitverkocht.
Ik heb nog wel iemand anders verwezen naar eBay... daar staan er nog een aantal te koop (ook nieuw).
En vraag die amerikanen gewoon of ze willen versturen naar NL... de meesten doen dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door MetalRush op 16-10-2004 19:21 ]

Verwijderd

MetalRush schreef op 16 oktober 2004 @ 19:19:

Het staat erbij (maar misschien niet zo duidelijk); er komt idd een raampje van plexi in :)
Ik zal zo even de foto van mijn DVD-stealth van mijn camera afrukken en erbij zetten... dat spreekt wat meer tot de verbeelding.
Je postte alweer voor ik kon editen, da's pas actief met je topic bezig zijn :P
Het staat idd duidelijk genoeg in je startpost dat je raampje van plexi wordt, ik las er overheen.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Maakt niet uit DJBrooky... kritiek / ideëen zijn altijd welkom :)

Hierbij trouwens de foto van de DVD-stealth

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_005.sized.jpg
Dat ziet er toch VEEL beter uit :*)

Verwijderd

zekers, nu de andere nog ;)

edit:

hoezo eigenlijk "lady in red"???

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 20:24 ]

Verwijderd

Waar is je frontje :?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ AriePaprika: die andere komt nog maar dan moet ik eerst de CD speler uit mijn 'Nummer 3' halen en omruilen met deze Asus (zie StartPost).
Dan wordt ie ook ge-stealth :)
'Lady in RED' heb ik nu net even uit m'n duim gezogen... Mijn projectje moest natuurlijk een naam hebben en er zijn er best wel veel die 'Lian Li bladiebla' heten. Omdat bij mij alle LEDs verwisseld worden door rode LEDs (die die vervangen kunnen worden), leek mij de naam 'Lady in RED' wel toepasselijk. Tevens besteed ik bijna net zoveel tijd bij dit schatje als bij mijn andere schatje (vrouw)... get the drift ? ;))

@ vieux: een deurtje zagen terwijl hij er nog aanhangt is niet zo'n goed idee :P
Bij deze Lian Li kun je het deurtje heel eenvoudig verwijderen (als je goed kijkt zie je op die bovenste zwarte 'balk' een clip zitten... daarmee kun je hem verwijderen).

[ Voor 42% gewijzigd door MetalRush op 16-10-2004 20:35 . Reden: Aanvulling ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat de naam niet afkomstig is van Chris de Burgh ? :p

Maargoed leuk projectje, bookmarked :)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

lijkt me weer een mooie kast worden... :)

ga je ook nog wat speciaals met de koeling doen?

Verwijderd

offtopic:
Lekker illegaal bezig met windows longhorn? :P ik heb hem legaal om te testen en het trekt op geen zak, copy paste gaat er nog niet mee, enzoo...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Kawaii: was dat niet mijn duim dan? :P

@ peddro: Ik heb wel een idee om een soort blow-pipe te maken ter hoogte van mijn proc.
Ik moet alleen nog uitzoeken wat de luchtverplaatsing is van een Zalman AlCu-7000, want ik wil niet dat ie te weinig of teveel lucht krijgt als ik er een fan voor zet.

@ pcmodders: Ooit gedacht dat men een skin en plaatjes kan gebruiken? :P
Wat je op dat PSone schermpje ziet is Samurize :)

[UPDATE]
Her en der plaats ik wat foto's. De definitieve versies komen uiteraard in de startpost... maar soms heb ik even wat feedback nodig, zo ook bij deze; het gat zit erin :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_010.sized.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_011.sized.jpg

Ik ben toch nog niet helemaal tevreden... ik vind het gat wat aan de kleine kant. Je moet er nu precies voor zitten wil je het schermpje goed zien. Zal ik het gat groter maken... of toch niet? Het deurtje staat tenslotte meer open dan dicht... wat denken jullie?
Dat gat moet overigens nog bijgevijld worden hoor... dus niet nuilen hé :P
[/UPDATE]

[ Voor 6% gewijzigd door MetalRush op 16-10-2004 23:31 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik zou het gat ook wat groter maken. Kan je een close up maken van het schermpje met vooral het oog op de randen :). Misschien kan je daar een dun metale randje omheen doen, maar wie weet ziet het er nu al strak uit. Op de foto slecht te zien :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Dit groot genoeg? :P
Ik weet niet of je dat bedoelde... of bedoel je de rand aan de front van de kast zelf?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 14:06
wow dat ga ik volgen dus *bookmarked* :o
Modbreak:om een topic te volgen/bookmarken hoef je niet posten - geef dan op zijn minst aan wát je er zo aan aanspreekt ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 00:17 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MetalRush schreef op 16 oktober 2004 @ 23:32:
Dit groot genoeg? :P
Ik weet niet of je dat bedoelde... of bedoel je de rand aan de front van de kast zelf?
Bedoel dus het vierkantje wat je hebt gemaakt voor scherm. Die randjes zien er niet echt recht uit, dus dacht aan een metale stripje ofzo :).

Voor de rest mooi gedaan hoor \o/, maar dit is makkelijk op te lossen en geeft een beter resultaat :)

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
MetalRush... nou je toch bezig bent met het thema "rood", waarom zou je dan je kast niet lekker met een mooi rood kleurtje overspuiten? (maarja, die Lian-Li look is natuurlijk ook perfect he ;))

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ We Are Borg: Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://static.zoovy.com/img/silverpcs/-/pc_6070_dooropen
Het mooie van mijn kast is dat die 3x 3,5" drives (de ruimte die daarvoor gereserveerd is) precies groot genoeg is voor dat schermpje. Daar heb ik dus niets aan gezaagd o.i.d..
Ik denk dat dat optisch bedrog is :)
Als je het gat van mijn deurtje bedoeld:
Dat gat moet overigens nog bijgevijld worden hoor... dus niet nuilen hé :P
@ Swandertj: ik denk niet dat ik dat ga doen. Ben wel tevreden met mijn 'alu look' :)
Als je de vergroting bekijkt, zie je dat ik met vijlen 2x ben uitgeschoten 8)7 , dus ik moet daar nog iets op verzinnen. Aan de andere kant: het is mijn 'testdeur'... dus geen man over boord :P

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er al goed uit, maar moet denk ik ook misschien toch nog wel een beete bijgevijld worden.
Een tip om je plexie precies goed te buigen is om een plaatje plexiglas op de binnekant van je deur te leggen en het dan te verwarmen met een verffön. Op die manier wordt het plexiglas mooi verhit zonder het aan te raken en dus mogelijke krassen aan te brengen en neemt het meteen de goede vorm (ronding) van je deurtje aan.

Verwijderd

Dit beloofd een prachtige mod te worden >:). Wat ik me afvroeg, waar dient dit puntje voor?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/Casespot.jpg
Is dat om het ledje van de drive nog te kunnen zien ofzo?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Tweak-Freak:
1) NIET NUILEN HE :P (dat bijvijlen komt nog!... ik zeg het NIET nog een keer :P)
2) Goed idee! Dat gaan we proberen :)

@ RaceEend: Dat is een klein gaatje (voorzien van een plexi-geleider) die het licht van het lampje 'doorgeeft'. In de front van iedere CD/DVD speler zit tenslotte ook een 'lampje'... ik heb dat express erin geboord om ten eerste te kunnen zien welke bezel nou eigenlijk mijn CD/DVD speler is :P en om te zien of ie bezig is :)
edit:

ik zie nu pas je tekst onder de foto staan :P Ja dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door MetalRush op 17-10-2004 00:08 . Reden: Aanvulling ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

Dat schermpje is heel mooi gedaan en het is natuurlijk een mooie meevaller dat de ruimte van de 3,5" bays precies goed is :) Maar toch heb ik het idee dat het scherm net niet helemaal recht zit (een paar graden linksom gedraaid), of is dat optisch bedrog?

En verder.. de mods tot nu toe zijn netjes uitgevoerd (de deur komt wel goed ;) :P ), maar toch kan ik er niet echt warm voor lopen. Ondanks dat het een Lian-Li kast is, vind ik hem er nogal goedkoop uitzien. Ik weet niet, maar ik vind het design niet echt passen bij de naam Lian-Li. Zal denk ik wel komen doordat een deurtje voor zit, want achter het deurtje vind ik het juist wel weer een echte Lian-Li.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 14:58
echt gewoon super. tof idee, mooi uitgevoerd, wil het ook :P
toch creatief bezig geweest. mijn complimentjes hoor _/-\o_

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Wok: nee, je hebt gelijk. Verdomd goeie ogen... vroeger zeker veel wortels gegeten? :) Dat ligt overigens aan het schermpje zelf... maar als ik dat probeer bij te sturen (met PowerStrip - zie [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]) dan 'klapt ie eruit' en laat mijn beeld niet meer goed zien (ergo: C-sync valt weg). Ik moet nog even proberen of ik dat goed kan krijgen (wat met instellingen rommelen dus :P)
Verders: tja, niet iedereen is gecharmeerd van een deurtje. Ik heb deze kast echter voornamelijk gekocht vanwege zijn 'stil-heid'. Mede daarom zit er een deurtje voor (want dat scheelt écht).
Mijn deurtje staat overigens veel open (reeds eerder vermeld).

@ m.lammers: dank u 8)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

MetalRush schreef op 17 oktober 2004 @ 01:01:
@ Wok: nee, je hebt gelijk. Verdomd goeie ogen... vroeger zeker veel wortels gegeten? :) Dat ligt overigens aan het schermpje zelf... maar als ik dat probeer bij te sturen (met PowerStrip - zie [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]) dan 'klapt ie eruit' en laat mijn beeld niet meer goed zien (ergo: C-sync valt weg). Ik moet nog even proberen of ik dat goed kan krijgen (wat met instellingen rommelen dus :P)
Verders: tja, niet iedereen is gecharmeerd van een deurtje. Ik heb deze kast echter voornamelijk gekocht vanwege zijn 'stil-heid'. Mede daarom zit er een deurtje voor (want dat scheelt écht).
Mijn deurtje staat overigens veel open (reeds eerder vermeld).

@ m.lammers: dank u 8)
:D Nee, heb juist vrij weinig wortels gegeten vroeger ;) Maar ik heb wel, zoals dat in de volksmond heet, echte 'timmermans ogen'. Heb dus niet gauw een meetlat/waterpas/etc.. nodig om te bepalen of iets recht staat of niet :)

En over het wel of niet gecharmeerd zijn van een deurtje.. Ik heb zelf ook een kast met deurje (Chieftec Dragon bigtower), maar op de een of andere manier vind ik het bij je kast nogal goedkoop overkomen (en goedkoop zal je kast ongetwijfeld niet zijn ;) ). Een deurtje kan design van een kast juist compleet maken (zoals ik dat vind bij mijn Chieftec), maar ook onderuit halen. Juist dat laatste vind ik het geval bij jouw kast. Maar goed, dat is persoonlijk ;) Mooie mod verder en ga vooral zo door! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Wok: ik ben het in zoverre wél met je eens dat deze deur niet op dezelfde manier als de rest van de kast is uitgevoerd (een soort van 'schuur-lijnen').
Ik wil nog wel uitproberen of ik daar iets mee kan doen; ik heb net bijvoorbeeld geprobeerd om het stukje wat uit het 'venstertje' is gekomen te polijsten... helaas wordt dat nix... volgens mij is dat deurtje gemaakt van spuitaluminium... schone taak voor mij weggelegd om daar iets leuks voor te verzinnen (hulp welkom tho... nee, niet spuiten ;))

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 20:52
Hmm misschien als je je window net zo groot maakt als die van Razorblade in zn laatste project, dat het dan wel mooi wordt. Persoonlijk vind ik het gat er nu niet uitzien, omdat het te klein is, te strak, en niet in verband staat met de rest van de deur... Op een of de andere manier klopt het niet

Wat razorblade trouwens heeft gedaan is alles wegzagen behalve een rand aan de buitenkant...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Als je: [rml][ CiP] Reactor Core[/rml] bedoelt... tja, dan ben ik nog echt een beginner :)
Het moeilijke aan modding vind ik altijd het verzinnen van een origineel idee. De uitwerking is meestal niet zo'n probleem.
* MetalRush eensch is met jou Dat raampje moet idd anders...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
[UPDATE] - zie startpost.

CD/DVD stealth = *completed* :*)

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Simpele maar leuke mod. Echter is het niet moeilijk om van Lian Li iets moois te maken. Mooi houden is een ander probleem. Ik zou het veel indrukwekkender vinden als iemand is een plastick kast ombouwt tot iets moois.

Wat ben je eigenlijk voor de binnenkant van plan?

Irrelevant by default - rm -rf /

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Nog even mijn menning over dat 'gat' in dat deurtje ;)
Persoonlijk zou ik hem ietsjjes grooter maken (paar mm aan iedere zijde) en dan de randen recht schuren/vijlen, en er dan een stuk plexi in de ronding van de kast echter te plakken zodat je een echt raam krijgt :)

Gabriël AM5

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ sniek: Daar heb je zeker gelijk in. Ik ga dus ook voorzichtig te werk en doe stukje bij beetje. Het was niet echt een goedkope kast en zou mezelf wat aandoen als ik daar zelf iets aan verkl**t.
Ik ben overigens ook met een case-mod bezig (al een jaar of anderhalf :P) die idd van een noname, low budget, awefull kastje is gemaakt. Om de 1 of andere reden komt dat ding maar niet af (waarschijnlijk omdat ik er geen bestemming voor heb...).

Voor de binnenkant heb ik nog eigenlijk niet zo'n goed idee... Zoals boven gezegd wil ik wel kijken of het mogelijk is een soort van blow-hole te maken. Daar heb ik wel een leuk idee voor in het hoofd... moet alleen kijken of er iets is dat ik hier voor kan gebruiken.
Ik zal binnenkort even een fotosoepie maken waarop ik probeer uit te leggen wat ik wil. Ik vraag mij namelijk af of er wel iets op de markt is wat mij hierbij kan helpen...

@ sapphire: Ik denk dat ik dat ook ga doen. En zoals jij dat omschrijft v.w.b. dat raampje, bedoel ik dat ook in de startpost :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit is een erg vette case die nog vetter gaat worden als ik het zo zie, ps-one schermpje ziet er iig al vet uit

ben wel benieuwd hoe het gaat worden, ik hou het iig goed in de gaten :)

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Je kunt Plexie het beste buigen met een Verfafbrander! Stuk ervan af houden veel bewegen en wachten totdat het wat zachter is. En dan kun je het precies in de vorm buigen die jij wilt!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien niet wat je wilt horen maar....wat is hier nou eigenlijk "Lady in Red"aan?

Ik bedoel misschien mis ik iets maar een rood power ledje en een rode fan in je voeding. Schermpje is wel rete strak, maar toch mis ik iets.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ PilatuS: Thanx :)

@ mark10123: dat idee werd ook door [rml]Tweak-Freak in "[ CiP] Lady in RED"[/rml] geopperd.. ik vind het idd een goed idee en ga dus ook even bij schoonpaps shoppen ;)

@ Fire_escape: Je mag spuien wat je wilt hoor :) iedereen zijn/haar mening en er zullen genoeg zijn die het geen z*k aan vinden (of wellicht helemaal niet topic waardig). Dat mag :)
Ik heb in de startpost geprobeerd uit te leggen waarom 'Lady in RED'. Kort en krachtig: gebrek aan fantasie :P Ik wilde dit projectje gewoon een naampje geven. Ik wil namelijk in de zijkant nog een logo-window maken (de zijkant waar het moederbord 'tegenaan' is gemonteerd; dus niet zo standaard als de rest (ja, ik weet dat dit idee ook al eerder is uitgevoerd :P)).
Ik zit er nog over te twijfelen of ik hier UV rood plexi voor ga gebruiken of de kleuren van het Lian Li logo voor ga gebruiken (groen/geel).
Voor de rest wil ik veel rode details er in verwerken... maar ook weer niet teveel. Zoals SNIEK al zei: oppassen dat je niet teveel mod (molt ;)), ik wil hem wel mooi houden :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ik heb vandaag iets moois gezien voor mijn CPU-blow-hole.
Morgen (ik heb lekker vrij :P) eerst even HEEL goed meten en kijken of het past... het betreffende 'onderdeel' kost namelijk €55,- :/
Als het allemaal kan en ik heb het erin zitten zullen er een aantal van jullie verschrikkelijk in de lach schieten denk ik... maar volgens mij is het wél origineel :)
Ik hou jullie nog even in spanning... time will tell :P

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 14:56
MetalRush schreef op 22 oktober 2004 @ 00:28:
Ik heb vandaag iets moois gezien voor mijn CPU-blow-hole.
Morgen (ik heb lekker vrij :P) eerst even HEEL goed meten en kijken of het past... het betreffende 'onderdeel' kost namelijk €55,- :/
Als het allemaal kan en ik heb het erin zitten zullen er een aantal van jullie verschrikkelijk in de lach schieten denk ik... maar volgens mij is het wél origineel :)
Ik hou jullie nog even in spanning... time will tell :P
rode dameskousen zijn niet echt luchtdicht, of gezicht als blowhole :P wacht in spanning af...

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Big Daddy: Ik zat zelf aan fijne rooie rubberen kaplaarzen te denken :+

[UPDATE] - zie startpost.

CPU Blow-hole zit erin :*)
(Het is overigens een passieve blow-hole; geen actieve fans erin dus)

edit:

Meer foto's zijn uiteraard op mijn website te zien ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MetalRush op 22-10-2004 19:11 ]

Verwijderd

"Stolen SCO Code in Linux cannot be displayed"
Jij een dief? :D

Gaat er allemaal mooi uitzien :+

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 13:57
Wow, pro 1337 zeg.
Ziet er echt stoer uit. Bookmarken die handel

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
nu zit ik alleen nog met een klein dingetje he
waar slaat de pc naam lady in red op
die hele kast is grijs :P

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 23 oktober 2004 @ 14:17:
nu zit ik alleen nog met een klein dingetje he
waar slaat de pc naam lady in red op
die hele kast is grijs :P
komt denk ik nog ;)

ik bookmark hem zeker :d

want ik heb ook een zilvere alu kast die ik rood wil maken, dus ff inspiratie opdoen ;)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 16:18
dus die twee ledjes aan de voorkant maken dit zilvergrijze ding 'lady in red'?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Jazco2nd schreef op 23 oktober 2004 @ 14:56:
dus die twee ledjes aan de voorkant maken dit zilvergrijze ding 'lady in red'?
Hoevaak moet er nog gezegt worden dat het en cip is en dat ie dus nog niet af is. Je conclusies aan het einde van de cip pls. Rode verlichting.. hint hint

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Dank je t!mp :)
Het moet dan nog een keer gezegd worden... het is maar een (project-)naampje.
Alle verlichtingdetails worden rood. Nee de kast wordt niet gespoten (dat vind ik echt zonde van deze mooie alu kast).
Zoals t!mp al zei: het is een CiP, dus deze mod is nog (lang) niet klaar :)
Wellicht dat, als ie 'af' is, nog steeds geroepen gaat worden: "Is dat het nou?, Heet ie daarom 'Lady in RED'?". Zie het anders maar als extra lokkertje... (Tweaker -> Lady in RED -> *clickerdeclick!* :P :+)

Verwijderd

Woei.. dit wordt een hele mooie mod! Ik blijf dit volgen.. :)

Maarruh.. misschien dat het al gezegd is, heb niet alle reacties gelezen.. maar moeten je driveleds (dvd en dvd-rw) ook niet rood gemaakt worden? :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Helaas Oxylus, die DVD/DVD-RW driveleds had ik graag vervangen maar dat zijn van die hele kleine stinkdingen... ben bang als ik daar mijn snoldeerbout op zet dat ze wegsmelten.
Ik ben met je eens: zou eigenlijk wel moeten... ik durf het echter niet aan :P

• MoiZie
  • Laatst online: 00:58
Mijn eerste gedachte toen ik dit zag, een echte the matrix fan :). Nu heb ik niet echt de indruk gekregen dat iemand daaraan dacht, maar goed :).

Over de CiP, ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden en het begin ziet er al heel leuk uit, ik ga dan ook niet zeuren over de (nog) grijze case ;). Veel succes met de rest van de mod! En deze ga ik zeker volgen :) (mijn case is ook helemaal grijs :()

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MetalRush schreef op 24 oktober 2004 @ 01:36:
Helaas Oxylus, die DVD/DVD-RW driveleds had ik graag vervangen maar dat zijn van die hele kleine stinkdingen... ben bang als ik daar mijn snoldeerbout op zet dat ze wegsmelten.
Ik ben met je eens: zou eigenlijk wel moeten... ik durf het echter niet aan :P
Misschien kun je er een rood filtertje voor zetten? Frontje er af, rood cellofaan ervoor oid.

Just a thought. :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ MoiZie: vanwaar jouw gedachte dat dit de richting van de Matrix op zou gaan?
Enne... de grootste aanpassing (mijn window) moet nog gedaan worden... dus dat rooie komt nog wel :P

@ Fire_escape: dat is een leuk idee. Ik ga eens onderzoeken hoe ik dat (met die kleine flutdingen) kan aanpakken :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MetalRush schreef op 24 oktober 2004 @ 02:53:
@ MoiZie: vanwaar jouw gedachte dat dit de richting van de Matrix op zou gaan?
In de 1e Matrix film is er een moment waarin Neo een rondleiding krijgt door de matrix. Hierin bevindt zich ook "The Lady In Red". Dit is een vrouw in een rode jurk die erg opvalt in de grijs-grauwe menigte.

Vandaar dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door max op 24-10-2004 02:57 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
LOL, zo goed zit ik nou op te letten tijdens de film :P

Maareh... ja hoor, je hebt gelijk MoiZie :+ ;)

• MoiZie
Afbeeldingslocatie: http://home.i1.net/~bytor/reddress.jpg

Hehe, die dus :) Het is geen rondleiding door the matrix zelf hoor ;) alleen maar een programma als simulatie :). Maar jah dit gaat offtopic :) Nogmaals veel plezier met je CiP! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door MoiZie op 24-10-2004 12:02 ]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
OE, zo'n decolleté wil ik ook wel op mijn Lian Li :P
Iemand een adresje waar ik een paar leuke implantaten kan aanschaffen? :P
[/offtopic]

Verwijderd

MetalRush > Is het geen idee om "The Lady in Red" in je zijpaneel uit te zagen ipv een Lian-Li logo? :)

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 15:59
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:17:
MetalRush > Is het geen idee om "The Lady in Red" in je zijpaneel uit te zagen ipv een Lian-Li logo? :)
of 2 van die dikke prammen van MoiZie... :9 :9~ :+ /off

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Verwijderd

Heb je trouwens Longhorn draaien of alleen het logo?

Verwijderd

Een skin in Samurize...... ;) Is al gevraagd en beantwoord! :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
@ Oxylus: Nee, ik denk het niet. Dat was ook niet het idee achter de projectnaam :)
Wel leuk bedacht :)

@ Elmoman: dank u :)

[UPDATE - zie startpost]
Ben gisteren even bij schoonpaps wezen beunen... resultaat:
Window in deurtje zit er ook in :)

Het gat in de deur wat groter gemaakt (10mm aan alle kanten):

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_020.sized.jpg

Uiteraard is het raampje keurig meegebogen met de ronding van het deurtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_019.sized.jpg

Tevens ben ik druk met de 'glazen muiltjes' voor mijn Lady in RED :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album09/Lady_in_RED_013.sized.jpg

Dit is meer werk dan ik had gedacht... nog 3 te gaan :P
Tevens wacht ik op goeie LED's om in de voetjes te verwerken. Degene die ik heb geven te weinig licht en dus geen mooi effect :/

[edit]
ik zal proberen een wat betere foto te maken voor de startpost... ik zie dat ie erg vertekent en scheef lijkt :(
Tevens zie je nu niet goed dat het raampje 'verzonken' is in de deur... (hoewel je dat een klein beetje op de close-up van het raampje zelf kunt zien)
[edit 2]
Nieuwe foto in de startpost verwerkt :)

[ Voor 18% gewijzigd door MetalRush op 25-10-2004 23:16 . Reden: Aanvulling ]

• peddro
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ziet er allemaal goed uit, ben benieuwd!

keep up the good work! :)

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 06:57
pics zijn dood ! :( verheugde me al om de update te zien :d

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Tja... TweakDSL ligt de laatste paar dagen een beetje te emmeren met mijn verbinding :(

• MoiZie
MetalRush schreef op 24 oktober 2004 @ 13:42:
OE, zo'n decolleté wil ik ook wel op mijn Lian Li :P
Iemand een adresje waar ik een paar leuke implantaten kan aanschaffen? :P
[/offtopic]
/off ehh dunno, misschien ergens op www.vergrootmij.nl ? Je hebt de gekste adressen tegenwoordig :)
Silent Hunter schreef op 24 oktober 2004 @ 23:58:
[...]

of 2 van die dikke prammen van MoiZie... :9 :9~ :+ /off
/off Van mij? Hehe, wordt een platte mod dan :o 8)

/on De update foto's zien er weer lekker uit _/-\o_ :9~ ga zo door! :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Sommigen zullen zich afvragen wat er met mijn 'dame in het rood' is gebeurd, anderen zullen het waarschijnlijk een complete (of incomplete (doorhalen wat niet van toepassing is)) biet zijn.
Feit is dat het budget en tijd voor deze dame ietwat in het geding kwam en er andere prio's de kop op staken.
Inmiddels is dat weer verleden tijd en is madam weer aan het inkopen geslagen (en hóe ;)).

Er zijn inmiddels flink wat watercooling spulletjes ingekocht (zowel 2e hands als nieuw) welke niet in het initiële plan staan/stonden. Ik heb altijd geroepen dat water(-cooling) en pc's niet samengaan... maar een échte Tweakert laat zich niet kennen... het bloed water kruipt waar het niet gaan kan... :P

Wat heeft madam o.a. aangeschaft?
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/658_0.jpg
2x Eheim 1048 (kwam toevallig zo uit... 2 verschillende aankopen 2e hands), 1 pomp wordt gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/14901_3.jpg
- Cape CORA 642 Convect Maxi Silver. Deze zal in 2 delen worden gemonteerd (3 pijpen linker zijde, 3 pijpen rechter zijde).

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/tom51_250.jpg
- Tank-O-Matic reservoir, wordt (horizontaal) bovenop de kast gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/309_0.jpg
Alphacool NexXxoS NVXP-3 6800/7800 NOOT: degene die ik heb is niet meer leverbaar. Dit is dus niet de goeie link. Ik heb degene mét de mosfet cooling :*))

- Self-made mix van een Alphacool- en Cuplex CPU cooler voor de (nieuwe) 3.2 Prescott :)

- natuurlijk ook nog een berg koppelingen, chipset koelers, 3 meter slang (2mm dikte) en uiteraard (jééétje...) water :P (Water is natuurlijk ook rood :9)

Uitdaging: mijn Asus P4C800e DLX heeft helaas geen mogelijkheid om een wc-blok op haar northbridge te monteren... ik ga dus in 1e instantie alleen de CPU en GPU koelen.

Het geheel ligt nu in onnoemelijk veel onderdelen over teveel verschillende ruimtes in- en om het huis verspreid. Het échte werk gaat nu komen :9~ _/-\o_

Stay tuned...

Verwijderd

/me had dit hele topic nog niet gezien :) Leuk dat mn ps1 lcd draadje nog even wordt genoemd. Succes ermee.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Nou, de watercoolingtest heeft ie glansrijk doorstaan :*) (opbouwen zonder pc-onderdelen in de kast en ruim 24 uur laten rondpompen zonder te lekken).
Helaas heb ik wat problemen met mijn webservertje waardoor ik de foto's niet geupload krijg... want uiteraard heb ik de digicam overuren laten maken :P Ik moet dus de boel resizen en ff op mijn T.net gallery zetten.
Het wc-setje is iig heerlijk stil :)

[edit]
ik heb trouwens (op 1 of andere website) gezien hoe de NB-watercooler gemonteerd kan worden op mijn mamaplank... wellicht dat ik dat in een later stadium ga inbouwen... want ik ben door mijn (3 meter !!) slang heen 8)7 :D

[ Voor 23% gewijzigd door MetalRush op 01-12-2005 23:41 ]

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Ik vind het er al zeer goed uitzien!

De opbouw van uw topicstart is ook heel goed, alleen mss nog linkskes naar de volgende updates. :)

gianada

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 08:59
dit beloofd wat

bookmarked

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 18:09

Proximus

100% OC

Ich bin sehr gespannt :D

Ga ik natuurlijk op de voet volgen...Ik wens U veel suc5 :P

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Pagina: 1