[CiP] Lady in RED |
| Toestemming van: euss. |
| Wat is dit? |
| Mijn Lian Li PC-6070 om precies te zijn. Het is een (volledig) alluminium kast met deur. Ik vind het een zeer mooie, strakke kast die voldoet aan mijn eisen. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan... Dus modden die hap |
| Waarom 'Lady in RED'? |
| De meeste tweakers willen alle LEDs in blauw. Omdat dit dus al zo vaak is uitgevoerd wilde ik iets anders. Niet dat mijn kleurkeuze zo origineel is (want dat is het niet), maar ik vind rood een goeie kleur die bij deze kast past. |
| En toen? |
| Als jullie een beetje hebben zitten opletten hebben jullie al gezien dat het één en ander al uitgevoerd is. Voor de volledigheid wil ik het hier toch nog even vermelden: |
| 1) Cable-mesh; |
| De Lian-Li wordt zonder voeding geleverd, dus een goeie voeding aangeschaft: Dit is een Nexus NX-3500. Standaard met een 120mm fan. Kabels zijn helaas een zooitje. ![]() Dus na een aantal uurtjes lekker met draadjes rommelen (er zijn voldoende GoT-draadjes en websites die dit beschrijven) komt het er zo uit te zien: ![]() Uiteraard kun je nog meer (foto's) op mijn website terugvinden van deze mesh. De LED van de voeding (voorkant) is vervangen door een... rode |
| 2) PSone screen mod; |
| Naar aanleiding van [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml] van E-mail ben ik daadwerkelijk begonnen met deze mod. Ik had deze mod wel vaker op het net gezien maar nooit de 'moed' gehad om het ook daadwerkelijk uit te voeren. E-mail's draadje gelezen te hebben, toch zo'n schermpje gekocht en... modden maar ![]() In dit draadje staat uitgebreid beschreven hoe ik (en anderen) het PSone schermpje hebben aangesloten. Eindresultaat: ![]() |
| 3) Window |
| Voor deze mod ga ik ook nog iets speciaals doen. Ik heb dat al vermeld in het draadje van de PSone mod, hierbij dus de daadwerkelijke uitvoering. Het geval wil dat ik een extra deurtje heb (vervanging voor mijn eigen deurtje die scheef gezaagd is). Helaas is deze vervang-deur tijdens het transport beschadigd. Voordeel nu is dat ik hem kan gebruiken als 'testkonijn' Wat heb je aan een PSone mod als je die niet kunt zien Een heleboel tweakers hebben een window in de zijkant van hun kast... komt bij mij ook nog... maar nu ga ik dus een window maken in de DEUR Als de deur dicht zit (scheelt best wel in geluid) dan wil ik ook graag kunnen genieten van mijn PSone mod. Dus goed uitmeten, aftekenen, boren en zagen. [UPDATE 25-10] ![]() (Nieuwe foto... vorige was niet zo bijster...) [/UPDATE] (wat een k*twerk is dat zagen met zo'n figuurdingetje zeg De deur bestaat uit een dikke alu plaat... veel- en moeizaam zagen dus... Uiteraard moet er ook 'glas' in de deur komen, want wat ik al zei: het scheelt best wel in geluid (daar is deze kast ook voor gemaakt en gekocht). Hierbij ga ik iets proberen wat ik nog niet eerder heb gedaan; het buigen van plexiglas (en het dan ook die uiteindelijke vorm laten behouden). Het deurtje is namelijk niet haaks maar gebogen. Het raampje moet dus ook die vorm krijgen. Ik ben van plan dit met een strijkbout te doen. Als er tweakers zijn die een beter/ander idee hebben: pls give a hint De randen van het raampje worden afgeschuurd waardoor het raampje in het venster valt en (als het even meezit) de voorzijde van het deurtje weer als een mooi geheel toont. Het raampje wordt overigens gewoon gelijmd, geen speciale constructies met schroeven of boutjes. [UPDATE 25-10] Het raampje is midden-onder heel lichtjes geraakt (in het zichtgedeelte) tijdens het schuren (you can't have it all Het raampje zit nu overigens (vooralsnog) geklemt in zijn 'sponning'. Ik kijk dit eerst een paar dagen aan en bepaal dan of het me bevalt en ie definitief wordt vastgeplakt. Het gat is deze keer gewoon met de decoupeerzaag gedaan hoor... die figuurzaag mogen ze, wat mij betreft, afschaffen [/UPDATE] |
| 4) CD/DVD stealth; |
| Zo'n mooie Lian Li met van die plastic CD/DVD spelers is natuurlijk geen gezicht. Helemaal niet zoals bij mij; 1 in het wit en de ander in het zwart. Ook voor deze mod geldt dat ie in ruime mate links en rechts is besproken. Dus hoe en wat laat ik voornamelijk met foto's zien (het oog wil ook wat De CD speler (Asus) is overigens vervangen door een NEC-speler. Dit omdat de LEDs dan op één lijn 'staan'. Dit vind ik persoonlijk een mooier gezicht. Ja, ik weet dat er voor dit type Asus spelers een originele Lian Li cover is maar ik vind het erg jammer dat bij die cover de knoppen niet mee 'gestealth' worden. Die blijven dus gewoon plastic-wit... géén gezicht :\ Een volledige stealth dus De DVD & DVD-RW spelers zijn inmiddels onder handen genomen. ![]() ![]() 1 zonder flits, de ander met flits |
| 5) Glow-feet; |
| Dit is tevens een mod die door anderen is uitgevoerd. Mijn 'Lady in RED' kan natuurlijk niet op pad zonder mooie schoenen Onder de voetjes komen plexi plaatjes en worden voorzien van mooie rode LEDs <foto moet nog gemaakt worden |
| 6) Logo-window; |
| De zijkant (voor de kijkers rechts - waar het moederbord 'tegenaan' is gemonteerd) wordt voorzien van het Lian Li logo. Ik moet nog nader bepalen of deze window in UV-red plexi wordt uitgevoerd of in de originele Lian Li logo-kleuren (groen/geel). Gaan we op de naam van mijn projectje af, zou het rood moeten worden... ben daar nog niet helemaal over uit (groen en geel combineren tenslotte erg mooi met rood). <voorlopig nog geen foto('s) |
| 7) CPU blow-hole; |
| Tijdens deze mod komen er steeds meer ideëen opborrelen (mede door jullie inbreng Ik wil dus ook een CPU blow-hole in m'n zijkant maken. Vandaag (21-10) heb ik een onderdeel bij de lokale 'ijzerboer' gezien waarvan ik denk dat het een mooie oplossing is voor dit idee. Eerst goed uitmeten en passen voordat ik spullen koop die achteraf niet blijken te passen [UPDATE 22-10] Vandaag flink aan het passen en meten geweest... en het past Zoals (sommige van) jullie zien is dit een onderdeel voor in de keuken of badkamer t.b.v. de afzuiging / ontluchting. Dit is een RVS versie (en daardoor best wel duur...) Zie hier het resultaat... ben zelf niet ontevreden. Er moet overigens nog verlichting in komen (ja, rood ![]() Ja er mist een voetje onder mijn kast... die heb ik er onder vandaan gehaald om haar nieuwe 'schoenen' te passen |
[ Voor 39% gewijzigd door MetalRush op 25-10-2004 20:28 . Reden: Update 1 - 2 - 3 - 4 ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)