ND2510 DVD branden: buffer schommelt tussen 0% en 100%

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 10:41
keb sinds een paar maand een nec 2510 brander gekocht alleen ik zit met het volgende probleem.

elke keer als ik een dvd brand (van iso of gewoon .vob files) dan springt mijn read buffer en buffer level van de brander gewoon telkens van 100 % naar 0 %. ook al brand ik de dvd op 2,4 speed.

probleem is hiermee dat de dvd dan soms niet goed gebrand is.. (allemaal blokken in beeld)

ik dacht eerst dat het aan de hardeschijf lag, want die begint op het moment dat de buffer inzakt ontzettend te kraken. maar keb laatste nieuwe hardeschijf gekocht en nog steeds zelfde probleem.

kan het liggen aan mijn moederbord, processor of geheugen (7vjda, 1600 AMD XP, 256 mb)

p.s. keb wel een aantal keer een dvd op 8 speed kunnen branden zonder enige problemen, en het raarste is ook wel dat ik normale cd's op 40 speed kan branden.. zonder problemen

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 16-10-2004 19:06 ]

Verwijderd

Check het eens met andere media en kijk eens in Nero logfiles als het weer eens fout gaat.

Verwijderd

Ik heb met mijn nec ook ooit zo een probleem gehad en toen bleek de schrijflens verkeerd te zitten.
Dus heb je nog garantie ga even naar de winkel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Check eens met Neroinfotool of DMA aan staat voor je al je drives.
Zo niet zet DMA dan aan.

"Soylent Green is people!"

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 15:30
grote_oever schreef op 16 oktober 2004 @ 18:55:
kan het liggen aan mijn moederbord, processor of geheugen (7vjda, 1600 AMD XP, 256 mb)
Volgens mij ligt dit aan je geheugen! Ik heb met de 2500 exact hetzelfde probleem in hetzelfde systeem! Het branden van een DVD duurt (ongeacht de ingestelde snelheid) ruim 30 minuten! Ik heb de DVD-brander in het systeem van mijn broer (P4 3ghz, 512 mb ram) gezet en daar werkte het perfect! Denk dat die NEC-branders gewoon een zwaar systeem nodig hebben om de vereiste data-snelheid te krijgen...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• grote_oever
Ik heb met mijn nec ook ooit zo een probleem gehad en toen bleek de schrijflens verkeerd te zitten.
Dus heb je nog garantie ga even naar de winkel.
dan moet hij toch bij elke dvd problemen geven.. keb er laatste 8 dvd gebrand (niet achter elkaar) zonder enige problemen.. toen wou ik nrtje 9 branden, en op een gegeven moment hoor ik mijn hardeschijf rammelen en daarna zie ik dus die buffer van 100% naar 0 % springen.. hardeschijf stopt met rammelen en daarna blijft hij weer op 100%.
Check eens met Neroinfotool of DMA aan staat voor je al je drives.
Zo niet zet DMA dan aan.
dma van brander staat aan.
Volgens mij ligt dit aan je geheugen! Ik heb met de 2500 exact hetzelfde probleem in hetzelfde systeem! Het branden van een DVD duurt (ongeacht de ingestelde snelheid) ruim 30 minuten!
daar dacht ik dus ook aan.. als je geheugen het niet meer bij kan houden dan schrijft hij het toch weg op de hd.. waardoor de buffer van de brander te kort komt.. waardoor je die rare buffer schommelingen krijgt.. of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

trouwens als ik op 8 speed brand dan is hij gewoon keurig in 10 min. klaar. keb verschillende media's geprobeerd en allemaal zelfde probleem.

dit systeem wat ik nu heb is hopeloos aan vervanging toe.. helaas heb ik op dit moment het geld er niet voor.. daarom wil ik wel zeker zijn dat het aan het geheugen ligt.. want er gaat nog een oude 2100 ddr geheugen in.. zonde als ik nu geheugen koop en het ligt er niet aan en dat ik over 2 weken nieuwe pc koop..
Titel verduidelijkt.
bedankt!

• grote_oever
niemand?

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
grote_oever schreef op 17 oktober 2004 @ 19:52:
dit systeem wat ik nu heb is hopeloos aan vervanging toe.. helaas heb ik op dit moment het geld er niet voor.. daarom wil ik wel zeker zijn dat het aan het geheugen ligt.. want er gaat nog een oude 2100 ddr geheugen in.. zonde als ik nu geheugen koop en het ligt er niet aan en dat ik over 2 weken nieuwe pc koop..
Als je zeker wilt weten of je geheugen goed is moet je even memtest86 draaien.

• grote_oever
ramonp schreef op 18 oktober 2004 @ 16:12:
[...]

Als je zeker wilt weten of je geheugen goed is moet je even memtest86 draaien.
geheugen is wel goed.. keb alleen het gevoel dat het veel te weinig is... of dat mijn systeem het te druk krijgt..
Pagina: 1