Verbinding met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een wifi verbinding tussen 3 locaties, waarvan mijn huis de middelste is. In mijn huis staat een Linksys WRT54G AP met Sveasoft Firmware en daarop aangesloten een verticali omni antenne met 15dB versterking van Zx-Yagi.

Op beide andere locaties staat een pc met als draadloze ontvanger een paneelantenne met ingebouwde USB wifi-ontvanger. Volgens de specificaties zou dit geheel zo'n 8dB versterking moeten hebben. De afstand tussen de uiteinden en het middelpunt is aan beide zijden zo'n 350 tot 400 meter, maar ik heb net geen vrij zicht, maar er staan echt maar minimale obstakels tussen.

Mijn simpele gedachten was dat ik hiermee wel een werkende verbinding kon maken, maar dat lukt dus mooi niet. Wat gaat er hier in hemelsnaam fout? Ik heb al andere kanalen geprobeerd (misschien stoorde een andere AP). Ik heb de omni antenne op de schoorsteen staan (het hoogst haalbare punt). De uiteinden halen ook wel die hoogte en staan ook buiten.

Doe ik iets fout of kan dit wel werken? Indien niet, zou het probleem opgelost kunnen worden door aan beide kanten een AP als client te zetten met een SD-19 richtantenne van Zx-Yagi?

Ik kwam tijdens de installatie trouwens 1 gek dingen tegen en dat bracht me in de war. Wat is nu eigenlijk de linker en wat is de rechter antenne op zo'n Linksys WRT54G?