Toon posts:

Performance bij Games i.h.a. en Warhammer 40k i.h.b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen!

Ik ben nu net Warhammer 40k: dawn of war aan het spelen maar heb weer last van een probleem waar ik heel vaak last van heb: Ondanks het feit dat ik toch redelijke systeemspecs heb (zie onder) kan ik dit spel op geen enkele resolutie of settings goed spelen. Op de allerlaagste grafische modus (800*600*16, alles uit) loopt het spel in het begin als een trein, maar na verloop van tijd (of er nou veel units in beeld zijn of niet!) gaat alles stotteren, en krijg ik een heel lage framerate. Het gekke is dat als ik alles op het hoogst zet (1024*768*32, alles aan, drivers Nvidia op 'best quality') het spel óók heel erg goed loopt in het begin, maar dat na een zelfde tijdsduur het spel wéér erg langzaam gaat lopen.

Nu heb ik niet zoveel verstand van zaken, maar heb wel wat geprobeerd: zoals virtueel geheuegn vergroten, en een progje geinstalleerd dat m'n cachegeheugen zogenaamd optimaliseerd. Het probleem treed op bij de nieuwe NVIDIA drivers, maar ook bij de alternatieve Omega drivers die op een andere versie van nvidia zijn gebaseerd.

Dit is echt een vervelend probleem, en gebeurd vooral bij RTS games vaak, niet zo vaak bij shooters o.i.d. Help me please! RTS is my favourite :D

Daniel

Mijn specs:

Pentium 4 2800
Nvidia go 5200FX
512MB RAM
40GB HD

Verwijderd

niet bij shooters? das knap, de fx 5200 is op het moment de meeste gare kaart die verkrijgbaar is. Dus als je geld heb zou ik een nieuwe kopen. Zoniet zoek dan naar manieren om het zoveel mogelijk te verbeteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:18:
niet bij shooters? das knap, de fx 5200 is op het moment de meeste gare kaart die verkrijgbaar is. Dus als je geld heb zou ik een nieuwe kopen. Zoniet zoek dan naar manieren om het zoveel mogelijk te verbeteren
helaas...zit in een laptop dus verbeteren zit er niet in. Dan maar manieren om het zoveel mogelijk te verbeteren? Aangezien het in het begin wel goed gaat lijkt het me dat dat wel mogelijk moet zijn toch?

Verwijderd

Jouw 5200FX ken je vergelijken met een 440MX het is gewoon Troep uit de Nvidia lijnproductie.
Traag en geldverspilling!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, goed, prima, maar dat ding zit er nou eenmaal. Ontopic: manieren om dit ding een beetje te tweaken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:34:
Oke, goed, prima, maar dat ding zit er nou eenmaal. Ontopic: manieren om dit ding een beetje te tweaken?
Nope niet echt ja misschien beetje overklokken maar haalt ook niks uit.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:34:
Overclocken kan ja, rendement is 0,0. :P

Maar het ding verkopen op marktplaats voor een leuk bedrag en een 2e hands GF4 Ti4200 kopen ga je er al stukken op vooruit!

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar een kaart in een laptop is no way te vervangen denk ik toch?

Zo nee; het is dus niet gek dat a) in het begin van een spelletje heel goed gaat en b) de resolutie geen reet uitmaakt?

Daniel

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb over één woord heen gelezen. Namelijk 'go'. Ik dacht dat het over een normale PC ging. :/

Dan wordt het inderdaad moeilijk om de GPU te vervangen, of de VGA module moet los in de laptop zitten en dus vervangbaar zijn. Zou je evt. na moeten kijken. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
het is een medion laptop (van de aldi) en daar zit weet ik ook een gewoon type processor in. Weet je toevallig of dit dan ook voor de kaart geldt? Hoe kan ik zien of het een los type is?

Verwijderd

zet ff het typenummer van je medion hier dan zijn er wel mensen die het weten

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:11
mijn broertje speelt ook met een geforce 5200 (geen go) maar alles op low 800x600 loopt gewoon perfect hoor, na een paar units wordt het iets minder maar nogsteeds genoeg om lekker spelen, en het is een goeie game :Y)

Facts don't care about your feelings

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Wmm

Heb je dit probleem alleen in singleplayer of ook in multiplayer.

Ik heb de beta van Warhammer 40k gespeeld en daarin was het een bekend probleem dat het singeplayer een bug bevatte dat jouw probleem veroorzaakte.

Ik heb werkelijk geen idee of die bug ook in de full version zit. Maar misschien kun je daar eens naar op zoek.

Verwijderd

een demo met een bug...en je denkt dat hij dan nog in de volle versie zit...hmm..
Pagina: 1