[adsl] snelheid router bepaalt snelheid internet?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
sorry voor de vage titel, maar kan er weinig anders van bakken :/

Hier in Spanje heb ik ADSL van telefonica. Dat was altijd 2 mbit down. Dat is nu omhoog gegaan naar 4mbit.

Sinds gisteren is de snelheid in m'n router dus ook aangepast naar 4 mbit (was 2mbit). Echter de download snelheid is nog steeds hetzelfde. (getest met 50mb rar file vanaf een 100mbit ftp). Ik vroeg mij dus af of er nog een 2e upgrade bij de provider ingestelt moet worden. (Door Telefonica zelf). Het lijkt er namelijk op dat er helemaal niets is veranderd.

Zou het dus kunnen zijn dat er in de DSLAM (?) nog iets aangepast moet worden voordat ik echt van de volle 4mbit gebruik kan gaan maken?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

lordsnow

I know nothing

Je modem is dus tevens je router, neem ik aan?

Telefonica heeft aangekondigd dat ze de snelheid gingen verhogen, naar 4 Mbit.

Gister zou "de dag" geweest moeten zijn, dat dit doorgevoerd werdt voor jou... maar er is geen verschil te merken?

Op mijn werk kunnen wij de modems van (kabel!) klanten uitlezen, en kunnen we precies zien of deze al de nieuwe snelheden hebben. Niet alle regios worden tegelijkertijd "over gezet".

Soms is het nodig dat het modem even uitgezet moet worden. Dan haalt 'ie, nadat 'ie weer aangezet is, bij ons de recente (evt aangepaste!) instellingen op.

Je helpdesk zou toch uitsluitsel moeten kunnen geven hier over... dus even bellen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
megamuch schreef op 16 oktober 2004 @ 17:49:
sorry voor de vage titel, maar kan er weinig anders van bakken :/

Hier in Spanje heb ik ADSL van telefonica. Dat was altijd 2 mbit down. Dat is nu omhoog gegaan naar 4mbit.

Sinds gisteren is de snelheid in m'n router dus ook aangepast naar 4 mbit (was 2mbit). Echter de download snelheid is nog steeds hetzelfde. (getest met 50mb rar file vanaf een 100mbit ftp). Ik vroeg mij dus af of er nog een 2e upgrade bij de provider ingestelt moet worden. (Door Telefonica zelf). Het lijkt er namelijk op dat er helemaal niets is veranderd.

Zou het dus kunnen zijn dat er in de DSLAM (?) nog iets aangepast moet worden voordat ik echt van de volle 4mbit gebruik kan gaan maken?
Duurt misschien even :? Net als bij KPN zijn ook niet alle ADSL verbindingen in 1x omhoog gegaan...

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik zie in de admin van m'n modem/ router dat de snelheid is verhoogt. (snelheid stond op 20000, nu 40000) De vraag is dus of er ergens anders door telefonica iets aangepast moet worden, voordat ik daadwerkelijk m'n 4mbit heb.

Modem reboot (pwr off) heeft niet geholpen.

Dat niet alles in 1 keer wordt overgezet kan ik inkomen, maar vanwege de aanpassing in het modem / router ging ik ervanuit dat ik reeds over was.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe dat in Spanje gaat, maar als je ADSL modem al 40000 (4Mb neem ik aan?) aangeeft, dan zou je toch die hogere snelheid al daadwerkelijk moeten hebben.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Br@m schreef op 16 oktober 2004 @ 18:53:
Ik weet niet hoe dat in Spanje gaat, maar als je ADSL modem al 40000 (4Mb neem ik aan?) aangeeft, dan zou je toch die hogere snelheid al daadwerkelijk moeten hebben.
Dat dacht ik dus ook. Het is echt niet zo. Vandaar dus ook mijn vraag. Zou het zo kunnen zijn dat 1 of ander interconnectie punt ook nog bijgewerkt moet worden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

megamuch schreef op 16 oktober 2004 @ 20:19:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Het is echt niet zo. Vandaar dus ook mijn vraag. Zou het zo kunnen zijn dat 1 of ander interconnectie punt ook nog bijgewerkt moet worden.
nou als er ergens in het netwerk een bottleneck zit, moet dat opgelost worden, maar dat is eerder een storing of capaciteitporbleem dan een instelling...

Als jouw modem connect op 4mbps, dan moet je die snelheid ook kunnen halen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
JvS schreef op 17 oktober 2004 @ 00:35:
Als jouw modem connect op 4mbps, dan moet je die snelheid ook kunnen halen.
Niet helemaal waar. Mijn router connect ook op 8mbit, maar ik haal dat nooit (zit gewoon te ver van de centrale + oude/slechte telefoonlijnen). Dus dat hij het aangeeft hoeft niet meteen te zeggen dat ie het ook haalt. Maar een verschil van 2mbit is idd wel erg groot en dus zal er waarschijnlijk iets in de wijkcentrale aangepast moeten worden.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Oplossing: gewoon een weekendje wachten. Waarschijnlijk was de DSLAM nog niet aangepast en nu wel :) Nu dus gewoon 4mbit thuis :)

\o/

Pagina: 1