Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX connector te groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen H600B met een ATX 350watt psu erin (steekt er standaard in) en een MSI K8N Neo platinum

Maar de ATX connector van de PSU is 2 kottjes groter als die van de ATX connector op het mobo :?

Ik heb zo'n aparte p4 stekker ook nog.

Ik kan de ATX stekker wel zo steken dat er aan de ene kant 2kottjes uitsteken, maar is dit wel de bedoeling? :?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

even een converterstekkertje kopen,... volgens mij heb jij dan een voeding met een EPS12volt aansluiting...

inverse dit stekkertje:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1681

[ Voor 34% gewijzigd door all_by_myself op 16-10-2004 17:31 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kan die 24pins stekker gewoon op een 'ouderwetse' ATX connector gebruiken.

Zie: Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Je hebt nu een voeding met een 24 pins atx connector en een 20 pins moederbord. Het is inderdaad mogelijk om die 24 pins connector gewoon in je moederbord te steken, de layout van pin 1 t/m 20 is namelijk gelijk.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zo'n 24pin connector en een p4 connector APART

Dus kan ik gewoon die p4 connector aansluiten, en de ATX connector erin steken, maar dus die 4 pinnen die er teveel aan zijn gewoon ernaast laten??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 17:35 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:34:
Ik heb dus zo'n 24pin connector en een p4 connector APART

Dus kan ik gewoon die p4 connector aansluiten, en de ATX connector erin steken, maar dus die 4 pinnen die er teveel aan zijn gewoon ernaast laten??
Jep, dat kan.

Last.fm

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Inderdaad. En zo te lezen heb je hier ruimte voor.

Bij sommige moederborden kan er een component in de weg zitten, zoals een condensator.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

EPS24pin>AT20pin: Zolang het past kan het. Vergeet niet je 4pin 12V/P4 stekker aan te sluiten op het mobo.

Verwijderd

Even ter aanvulling: op sommige mainboards met 20-pins ATX aansluiting kan het onmogelijk zijn een voeding met 24-pins ATX connector aan te sluiten.
Ik had dit vorige week nog met een A-Open H500A kast (met 24-pins ATX voeding) en een Gigabyte GA-8IPE1000 mainboard. Hier zat (als ik het me goed herinner) de IDE aansluiting in de weg.

Ik heb toen de voeding vervangen voor een zelfde, maar dan met 20-pins connector. Als je een nieuwe (A-Open) kast koopt heb je grote kans dat er een 24-pins voeding in zit. Als dit een probleem blijkt te zijn zou je een beroep kunnen doen op, bijvoorbeeld, de pc-shop waar je de kast hebt gekocht. Zij kunnen de 24-pins voeding ook weer prima verkopen..

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

En als je geen zin hebt om de voeding om te ruilen kun je ook altijd nog een 24 > 20 pins convertor kopen (zoals in het hierboven genoemde topic ook al gezegt is) of de overige 4 pinnen in de atx connector eraf halen.

Last.fm

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eigenlijk is dat best grof wat ze doen. Je kan veel betalen voor een dure kast maar een 24 pins > 20 pins converter erbij leveren ho maar. Ik heb hier een Enlight kast gehad waar een 24 pins connector zat maar ik heb gratis een 20 pins gekregen want die hoorde erbij te zitten. Ik vind dat eigenlijk niet correct. Ik werk met computers en ik krijg die problemen vaak voor mijn kiezen. Ik probeer het gewoon altijd erin te 'rammen'(weleens waar zachtjes maar soms moet je even wat verbuig werk doen).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Je kan veel betalen voor een dure kast maar een 24 pins > 20 pins converter erbij leveren ho maar.
Je kan natuurlijk ook eerst de spec's doorbladeren en er achter komen dat er een kwalitatief betere voeding bijgeleverd wordt die voldoet aan de laatste EPS specificaties ipv achteraf zeuren en de voeding omruilen voor een al bejaarde ATX standaard ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 05:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig was er plaats naast de atx connector op het mobo, dus die erin gestoken, de p4 ook aangesloten, en de voltages zijn superb :9

3.00 V = 3.01V
5.0V = 5.0V
12V = 11.98V
Pagina: 1