Asrock P4I65GV + Celeron D 2,66GHz geeft geen kik

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
hallo daar ik zit nu al 2 dagen met een probleem.

ik heb van de week een asrock p4i65gv moederboord gekocht met een celeron presscott 2.66ghz processor.

ik heb alles goed aan gesloten ook de ram en zodra ik hem aan zet heb ik geen beeld en hoor ik de bios niet piepen.

de schijvene n koeler gaan wel draaien
zelf op minimaal configuratie (ram, cpu en mobo) doet deze het niet.
ik heb mijn vga op mijn mobo zitten.
ik ben al tergu geweest en daar zeiden ze dat hij kapot was en nu heb ik weer een niuewe gekregen. maar ook deze doet het dus niet.

waar kan het aan liggen.?
ik heb 2 soorten ddr-ram liggen pc 2100 en 2700 die 2100 doet het niet volgens de mobo ( deze word ondersteund) en bij de 2700 geeft hij geen kick
wat is er aan de hand?
help me aub

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh mischien de normale ddr geheugen in de ddr2 slots gezet ?

en deze ook doorgelezen ?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ik weet niet of je trouwens bij een celeron ook die voedingskabel met 4 stekkertjes moet aansluiten van de power :?

[ Voor 65% gewijzigd door chucky666 op 16-10-2004 17:35 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Vcore stekker erin? Kleine 4 kant stekkertje?

• capraf
als je de 12 volt kabel bedoeld ja die zit erin en wat de 2e slot betreft ook al geprobeerd

in het boekje van mijn mobo staat dat deze 266 333 en 400 aan kan maar op het mobo zelf staatpresscott 800 ddr400
kan het zo zijn dat je met een presscott cpu perse een ddr 400 moet hebben in veband met de doorvoersnelheid?

en de link heb ik al doorgenomen maar ook daar staat dit probleem niet uitelegd

[ Voor 12% gewijzigd door capraf op 16-10-2004 18:40 ]

Verwijderd

Je Celeron zou prima met PC2700 geheugen moeten kunnen werken.

Zet je pc eens aan zonder je RAM erin, kijken oftie dan piept.
En anders misschien je cpu eens (laten) testen in een ander systeem?

succes :)

edit: PC3700 *Woops* 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:37 ]

• capraf
ook al geprobeert en dan piept hij en mijn processor is vanmorgen ibij de winkel getest op een ander mobo en daar deed hij het.

maar anders terug gaan opnieuw en dan vragen om een heel ander moederbord

Verwijderd

chucky666 schreef op 16 oktober 2004 @ 17:31:
euh mischien de normale ddr geheugen in de ddr2 slots gezet ?

...
Het staat er niet echt duidelijk, maar volgens mij zit op dit bord gewone DDR geheugenbankjes..

http://www.asrock.com/product/product_p4i65gv.htm

Ik heb toch het vermoeden dat het met je geheugen van doen heeft. Het zou wel heel toevallig zijn als je 2 defecte mainboards zou hebben gekregen, hoewel het wel kan..
Kwestie van dingen uitsluiten. Misschien is de pc shop zo vriendelijk om het geheugen even voor je te testen. Of heb je zelf een andere pc beschikbaar om dat te doen?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
met een celeron presscott 2.66ghz processor.
je moet weten wat je wilt hé ;)

Heb je de bios al eens proberen resetten? Of cmos clearen of zo (hoe noemt dat nu ook al weer O+ )

Heb ik ook nog gehad toen systeem te hoog overklocked was, zie je niets maar gaat alles wel draaien. En door het bovenstaande te doen was het verholpen.
Al lijkt het natuurlijk wel onwaarschijnlijk aangezien het al je 2e mobo is. :?

• capraf
alles al een keer gereset maar zou het dan toch kunnen zijn dat ik perse ddr 400 nodig heb want beide dimms zijn getest

Verwijderd

Je Celeron heeft toch een 533 fsb? dan zou PC2700 voldoende moeten zijn, en het mainboard ondersteund het ook.

aldus www.asrock.com:

CPU support: Socket 478, Intel Pentium 4 (Northwood/Prescott) /Celeron
FSB 800/533/400 MHz

Memory support: Max. 2GB DDR
DDR 2 x DDR slots, DDR400/333/266
Dual Channel memory technology

EDIT: wat voor voeding gebruik je? Het probleem moet ergens inzitten. CPU en geheugen zijn getest en OK bevonden. Mainboard is nieuw. Het enige wat je er verder op aangesloten hebt is een voeding neem ik aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 20:43 ]

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zelf heb een asus moederbord en deze piept niet bij het opstarten.en mijn andere pc met asus moederbord ook niet.

Maar heb je er ook pci kaarten in die er misschien half zijn ingedrukt??? dan krijg je ook zwart beeld maar start de computer wel normaal op,met dat probleem heb ik ook zitten kloten 8)7

• capraf
ik heb 2 voeidngen geprobeerd de een is en qtec 350 watt en de ander is onbekend merk ook 350 watt
de man in dde winkel zei dat de 350 genoeg was

• Frigolamptje
Bedacht net, dat we de onboard-vga chip nog niet verdacht hebben. :X
Heg je geen oud vga kaartje of zo liggen waarmee je de boel kan testen?

• capraf
toevallig hebben we dat bij die andere mobo geprobeerd (die had precies) hetzelfde probleem en dat werkte niet

Verwijderd

Heb je het Mobo vastgeschroeft in de kast? Kan het zijn dat deze kortsluiting maken?

Verwijderd

Frigolamptje schreef op 16 oktober 2004 @ 21:09:
Bedacht net, dat we de onboard-vga chip nog niet verdacht hebben. :X
Heg je geen oud vga kaartje of zo liggen waarmee je de boel kan testen?
Gebruik dan bij voorkeur een PCI variant, aangezien dit bordje een AGI uitbreidingsslot heeft. Sommige AGP kaarten werken hier wel in, andere weer niet.

350W voeding moet voldoende zijn, zeker om alleen maar te booten met cpu, ram & mainboard.

Toch blijft het vreemd dat het bordje niet boot/piept. Als het geheugen eruit gehaald wordt, piept ie wel.. (ik neem aan een continue piep?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 21:14:
Heb je het Mobo vastgeschroeft in de kast? Kan het zijn dat deze kortsluiting maken?
Nou je het zegt, ik heb het eens meegemaakt: alles in de kast, geen boot. alles uitgebouwd: prima te booten!

Lijkt me goed dit eens te proberen (mobo + stuff uitgebouwd te testen)

• Frigolamptje
Toch blijft het vreemd dat het bordje niet boot/piept.
Heb geen ervaring met dat mobo, maar lijkt me niet noodzakelijk dat een mobo moet piepen bij het opstarten?

Het is trouwens niet zeker dat hij niet boot, het is enkel zeker dat hij het niet ziet, wat toch wel een heel verschil is.

Verwijderd

Frigolamptje schreef op 16 oktober 2004 @ 21:18:
[...]

Heb geen ervaring met dat mobo, maar lijkt me niet noodzakelijk dat een mobo moet piepen bij het opstarten?

Het is trouwens niet zeker dat hij niet boot, het is enkel zeker dat hij het niet ziet, wat toch wel een heel verschil is.
True.. true...

De Asrock bordjes die ik ken piepen 1x als ie door de POST is. Vandaar dat ik er vanuit ging dat het mainbord niet boot, oftwel blijft hangen tijdens de POST. Of heb ik hier iets mis?

• Frigolamptje
Heb de manual eens gedownload; als je cpu een celeron is met 533 Mhz fsb dan ondersteunt ie enkel ddr266 en ddr333 (GEEN 400 dus!)

Indien 800 Mhz ddr266, ddr320 (als je een ddr333 module instopt werkt ie als ddr 320 staat er :? ) en ddr400

Door het feit dat ik nog nooit me Intel gewerkt heb weet ik niet echt wat van toepassing is op jou cpu. ;)

En hier kan je zien welke vga kaarten ondersteunt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Frigolamptje op 16-10-2004 21:39 ]

• capraf
alvast bedankt voor jullie hulp en ik ga het eens uitgebouwd proberen als dat het niet is ga ik maandag maar weer ff terug en neem ik gewoon een ander mobo asus denk ik. ik laat het horen of het gelukt is

trouwens als ik mijn ram eruit haalt piept hij 3x achter aelkaar en geen continue piep

[ Voor 19% gewijzigd door capraf op 17-10-2004 09:00 ]

• capraf
helaas ook uitgebouwd doet hij niets.
egt erg vaag zoiu het dan toch alweer een verrot moederbord zijn.
ant ik heb precies gedaan zoals alles en iedereen me aan gaf te doen.
alles zit goed de procssor is gecontroleerd bij hun op een ander mobo dat ging goed. mijn ram is op een mobo van hun gecontroleerd en nu geef mijn bios aan dat deze kapot is door 3 keer te piepen voeding is goed.
zou het toch allebei de dimms zijn die verrot zijn die pc2100 en pc2700?
ben egt erg wanhopig aan het worden en steeds meer bang dat het wel mijn fout is en dat i kdaardoor niet mijn geld terug krijg aangezien dit het tweede moederbord is

[ Voor 4% gewijzigd door capraf op 17-10-2004 09:01 ]

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid, je hebt het ook geprobeert met alleen het PC2700 bankje?

misschien zou je kunnen vragen of ze het bij de pc shop zouden willen proberen met een PC3200 bankje. Een ander type mainboard zou waarschijnlijk ook wel het probleem oplossen, maar ik ben toch benieuwd waar het 'm in zit..

succes ermee!

• capraf
ja heb ook de 2700 bank gebprobeerd dan piet hij nietnom ram maar doet hij ewoon niets maar ik ga morgen terug nar de winkel en dan vraag ik gewoon of zij het voor mij doen. en dan maar hoen dat het toch aan mij leg en dat niet het mobo verrot is want dan kan ene nieuwe betalen denk ik aangezien dit ovor de twede keer is

Verwijderd

probeer eerst maar eens een BIOS update vanwege de CPU support

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:34:
probeer eerst maar eens een BIOS update vanwege de CPU support
Is niet nodig, out of the box is er al support voor de Celeron-D(heb zelf ook deze combi, draait prima)

• capraf
dat is mooi dat jij ook deze combi hebt.
wat zou het dan kunnen zijn? toch iets met mijn ram?
of is het dan toch opnieuw het mobo?

Verwijderd

Als het iets met je RAM is zou het bord moeten gaan piepen.
Het kan net zo goed de CPU zijn, al is de kans dat een Intel CPU het leven laat niet zo heel groot.
Probeer alles eens buiten de kast aan te sluiten op de mobo-doos met alleen mem/cpu en voeding.

• capraf
al geprobeerd en de processor is gisteren getest op een mobo in de winkel en daar deed hij het en heb hem gewoon terug ( gOED) op mijn mobo gedaan
Pagina: 1