[PHP] ImageJPG() slaat plaatjes op als 644

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 10:14
Beste mensen. Ik heb een probleem met mijn script op de server. Ik heb hiervoor vele pagina's bezocht waar meer uitleg over dit onderwerp gevonden kon worden, maar ik kan geen goede oplossing vinden.

Mij upload script maakt gebruik van ImageJPG() om een plaatje dat upgeload is na resizen weer op te slaan. Het probleem is dat het opgeslagen plaatje een verkeerde permission heeft, 644.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd met chmod() maar het wordt er niet anders van. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? ik heb een flauw vermoeden dat het aan de apache ligt ofzo, want de rest van de wereld kan ImageJPG() wel gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hoe roep je chmod aan dan? Prefix je de mode wel met een 0 (zodat het een octaal getal betreft)?

www.php.net/chmod

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elf
Dat weet ik zo niet meer, het is een probeersel geweest. Het werkte niet en ik heb het weer verwijderd. Ik kreeg de permission niet omhoog, alleen omlaag. dus ik kon er geen 777 van maken, of 770.

thx 4 rlpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
770 is ook nergens voor nodig (das dus execute + read + write voor de groep + user, waarom zou ene jpg executable moeten zijn?)
Je wil waarschijnlijk gewoon chmod($file, 0660) oid hebben

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elf
ja, inprincipe wel. Maar met imagejpg() dan wordt het bestand van apache. Dat staat ook in de admin pagina van de host. alles wat ik via dat proggie heb upgeload is van de ingelogde user, alles via script is van apache

[ Voor 9% gewijzigd door elf op 16-10-2004 18:54 ]