Contrast in stellen fujitsu L6820

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126301

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week heb ik een fujitsu siemens amilo L 6820, nu is mijn vraag: Kan ik mijn contrast veranderen zoja? HOE???
Als ik namelijk mijn foto's bekijk kloppen de kleuren totaal niet met wanneer ik ze op een andere computer zet (heb het op 2 andere pc's geprobeerd een met tft - ander met een gewoon scherm) de kleuren komen totaal niet overeen met de monitoren waarmee ik het geprobeerd heb, maakt niet uit of ik mijn beeld licht of donkerder zet.

Wie kan mij helpen ik word er namelijk een beetje gestoord van ondertussen :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Check de handleiding eens of daar niet iets staat over je Fn toets(en). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik zat ff te kijken op inet, en vond daar iets van een handleiding over die notebook.
Helderheid van het LCD-beeldscherm wijzigen
U kunt de helderheid van uw LCD-beeldscherm instellen met behulp van de toetsen Fn en F7 of F8.
Er stond niets over contrast, maar dat zal wel op een soortgelijke manier werken :)

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126301

Topicstarter
in de handleiding staat alleen fn + f7 en fn + f8. dat is voor de helderheid, ik heb al van alles zitten proberen maar de kleuren blijven anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Dat komt omdat je tft scherm digitaal aangestuurd wordt. Wanneer je een tft op via dvi-d aansluit, kan je het contrast ook niet meer aanpassen. Met de brightness regel je alleen maar het vermogen van de lampen in je scherm, contrast kan je dus helaas niet aanpassen.

De kleuren zou je moeten kunnen calibreren met ICM-profielen. Zal lastig te vinden zijn voor notebooks, de profielen voor normale monitoren zijn vaak onderdeel van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51
Tjsa, is die laptop nieuw? Dan zou ik em maar terugbrengen naar de winkel. Een scherm hoort namelijk gewoon goed te zijn.

..:: ::..

Pagina: 1