Toon posts:

Zalman 7000 geraakt niet op mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben de MSI K8N Neo platinum gaan halen, samen met nog andere hardware, de AMD 64 3200+ en de zalman 7000B cu.

Maar hoe instaleerd ge die?? :?

Ge moet zo eerst die ijzeren backplate van u mobo verwijderen en dan die zwarte van zalman erop vijzen. Maar die ijzeren backplate is erop gelijmd! :?

Dus dan maar de zalman vastvijzen op da ijzeren backplate, maar dan komt de zalman te hoog te staan :?

En als we da zwart spul (die extension bay ofzo) er opdoen, en daar de zalman op + de vijzen komt de zalman nog altijd te hoog te staan

Please help :?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 08:36
je moet de standaard zwarte omhulsel om de processor verwijderen. Dan kan hij erop. staat ook op www.zalman.co.kr

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dit komt wel eens vaker voorbij.
Een hooop mensen gebruiken voorzichtig de föhn om die backplate toch los te krijgen.

specs

Verwijderd

ik heb hem gewoon op de standaart backplate.. werkt prima

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MSI K8N Neo-Platinum stabiliteitsproblemen?

staat hier ook het 1 en ander uitgelegt over het monteren ervan ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat is fohn? Die ijzeren backplate geraakt er dus niet af, en als ik hem instaleer op de ijzeren backplate staat hij te hoog

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
Om de backplate te verwijderen moet je heel voorzichtig met een fohn er op blazen en dan los trekken. niet te warm maken want dan sloop je je moederbord.

een föhn is een haar droog ding die warme lucht blaast.

[ Voor 17% gewijzigd door ozzie1987 op 16-10-2004 16:36 ]

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
fohn (föhn officieel):
Afbeeldingslocatie: http://www.grafikstudio.de/nx/3d/foehn.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het gevonden heb.

Die ijzeren backplate, naast de cpu komen er zo 2 kleine dingetjes uit waar je een vijsje kan op draaien, daar draaide ik die verhogers op, en dan de zalman erop, maar bij de zalman zijn er ook lange vijzen meegeleverd, dus die verhogers niet in de backplate draaien, maar die lange vijzen, dan gaat het precies wel goed

Klopt dit?

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 13:59
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:35:
Wat is fohn? Die ijzeren backplate geraakt er dus niet af, en als ik hem instaleer op de ijzeren backplate staat hij te hoog
Een fohn is een apparaat dat hete lucht uit blaast en gebruikt wordt om je haar te drogen.

Heb zelf een asus k8v moederbord met zalman 7000 koeler. Kreeg ook de backplate niet van het moederbord, heb de standaard backplate gebruikt met 2 lange boutjes en ongeveer geschat hoe ver ik ze vast moest draaien aangezien ik de zalman tussenstukjes niet kon gebruiken. Zit nu al een dik half jaar en gebeurd niks mee...

Verwijderd

Ik heb ook de originele backplate met de föhn eraf gekregen. Stelde niks voor! Heb de Zalman backplate gebruikt om toch de juiste afstand met de core te verkrijgen. Anders ga je maar gokken met het aandraaien en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Verwijderd

Het was echt simpel bij mij :) (k8n neo2)
ik dacht eerst ook dat dit moeilijk zou zijn aan die verhalen te horen.. 8)7
haal je bracket er af waar je Boxed cooler op moet
schroefjes eruit draaie dus.. haal m eraf

en dan is het gewoon een kwestie van op die hulsjes die door t moederbord steken te drukken...(waar de schroeven van het originele bracket inzaten)

ik was gewoon 1 minuut bezig en hij was er al af :X
hoefde bijna geen kracht te zetten, en het is veiliger dan met een schroevendraaier oid er aan de onderkant tussen te porren

dan gewoon die plastic (of bij sommige ijzere) backplate van zalman erop draaie
easy :) dan zit hij tenminste stevig erop
Good luck :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 08:50 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hem op de standaard backplate gezet (had geen zin om mn mobo weer uit te bouwen). Gewoon dat zwarte plastic bracket losschroeven en eraf halen en dan met dezelfde schroeven die zalman erop zetten. Beetje gelijkmatig de 2 schroeven aandraaien tot de koeler er vast op zit en niet meer kan bewegen. Dan kun je voor de zekerheid nog even kijken vanaf de zijkant of de koeler echt contact maakt met de core.

Verwijderd

Heel simpel,

Die plastice backplate heb je niet nodig.

Je schroeft de zwarte rand eraf.

Pak je koeler en schroef je hem vast met de twee grootste schroeven die erbij zitten vast aan het moederbord.

Simpel heb ik ook gedaan en koelt als een gek :9

p.s. vergeet de koelpasta niet ;)

Verwijderd

icm zalman backplate is toch beter en steviger lijkt mij :)
originele is er zo af
kun je tenminste de bitjes van zalman gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:52 ]

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:49
Misschien beetje overdreven om dit topic een *KICK* te geven, maar omdat ik gister zelf bezig ben geweest om de 7000B-AlCu te monteren i.p.v. de standaard AMD koelert van m'n AMD64 3000+ Winnie op m'n MSI K8N Neo2 en dit topic gebookmarkt had toch even een reactie van mij. :)
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2004 @ 08:49:
...
haal je bracket er af waar je Boxed cooler op moet
schroefjes eruit draaie dus.. haal m eraf

en dan is het gewoon een kwestie van op die hulsjes die door t moederbord steken te drukken...(waar de schroeven van het originele bracket inzaten)

ik was gewoon 1 minuut bezig en hij was er al af :X
hoefde bijna geen kracht te zetten, en het is veiliger dan met een schroevendraaier oid er aan de onderkant tussen te porren
...
Ik begrijp niet wat iedereen toch loopt te hannessen met een föhn! 8)7
Hoewel ik de cooler eerst gewoon op de bestaande hulsjes heb vast gezet ben ik toch niet tevreden over die montage, dus hele zaakie d'r weer uit, en net zoals hierboven en vaker gemeld ff drukken op die oude hulsjes en de bracket valt er zo onder vandaan (zonder écht kracht te moeten zetten) .
Mobo zat nog wel vast in case, misschien dat het dan véél gemakkelijker is om je kracht goed te verdelen.

Heb de cooler dus nog niet vastgezet want moet nu wel me mobo los halen om die bracket te monteren en hoewel ik ongeduldig ben dat gisteravond laat toch maar ff gelaten voor een rustiger moment.

Verder, op het moment dat ie wel gemonteerd was, krijg ik om wat voor reden dan ook geen RPM uitlezing van de 7000 in SpeedFan :? Zowel met als zonder Fanmate. Iemand?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Pagina: 1